Manapság (2024) milyen ezeknek a kis ezres 3 hengeres turbós motoroknak az élettatalma és fenntarthatósága?
Napot!
Új autó vásárlása előtt állok, de ezektől az 1000-es 3 hengeres turbós motoroktól tartok. Én a 4 hengeres szívó 1.4 vagy 1.6-os korban nőttem fel, és tartok tőle hogy ezek a kis motorok egy turbóval nagyon ki vannak hegyezve és negyed annyi sem lesz az élettartamuk. Kerestem is itt ilyen kérdést, de amit találtam sem kimondottan erre hivatkozik, meg ami van is 2016-os.
Ahogy nézegetem alig van már 4 hengeres soros motorral új autó.
Mégis milyenek ezek a kicsi motorok? Ki mit tapasztalt velük?
Nekem ugyan egy 1.2-es renyóm van, 2006-os, 320 ezer km-rel.
Csapágyasnak mondták a motorját, én elhittem, szétbontottam, és.....hát érdekes, de a hengerfal, dugattyúk, gyűrűk, kb mintha újak lennének.
Pedig ritka trehány tulaja volt, gyanítom, még az olajat se cserélgette benne.
Ami viszont gond, az a sok gagyi műanyag, ami porlad, meg törik már.
Ha karban van tartva, és nem pályázva kitaposva a bele, elmennek ezek az 1000-esek is akár elég sokat.
Mivel jobb anyagokat használnak, egyáltalán nincsenek jobban "kihegyezve". Nem azzal lesz a gond, hogy milyen magas a literteljesítménye. Sokkal inkább a közvetlen befecskendezés miatti kokszosodással, vagy ha elköszön a turbó, akkor az sok embernek már túl drága, esegleg ha kettőstömegűt kell cserélni.
De ezek mind függetlenek attól, hogy hány henger van benne, vagy mekkora a teljesítménye. És az elmúlt 10-15 évben elég kevés olyan autó volt, melyekben valamelyik berendezés nem volt benne, és négyhengeres volt. Persze érdemes utánaolvasni a konkrét típusoknak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!