Az autóknál miért a "bevágós" típusú ajtó lett végül a befutó?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Igazából ez egy érdekes kérdés, engem nagyon meglepett, amikor egy púpos Wartburgot az autós találkozón nem tudtam becsukni, mert annak is a kilincset használva kell becsukni az ajtaját (vagy csak nagyon béna voltam :D)
De szerintem abban van igazság, hogy a "becsapós" csukódás biztonságosabb, hiszen jóval egyszerűbb beb*szni az ajtót, mint a kilincset fogva szépen becsukni - és így a véletlen nyitvahagyások esélye is csökken. És a nyitva maradt ajtót egyszerűbb szimplán becsapni menet közben is, mint a kilincset megfelelően használva becsukni. De ez csak tipp :D
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"nem tűnik olyan jó ötletnek, hogy egy ajtó becsukódását az garantálja, ha legalább egy meghatározott erővel becsapjuk."
A mai ajtók két lépcsőben reteszelődnek. Ha legalább az első fokozat megfogja, akkor már nem nyílik ki. Csak rés van és zörög. Ha egyáltalán nem kattant be a zár, akkor akkora a rés, hogy azt lehetetlen nem észrevenni. Ezért biztonságos.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"nem tűnik olyan jó ötletnek, hogy egy ajtó becsukódását az garantálja, ha legalább egy meghatározott erővel becsapjuk"
- ha a házad ajtaját is inkább becsapódni hagyod, nem kilincseld, nyugodj meg, egy idő után az is csak ezzel a feltétellel fog becsukódni. Én itthon a bejárati ajtót nem tudom máshogy bezárni, csak ha jó erősen berántom. Most már ilyen, ez van. Autónál ezt megelőzték, mert tudták, hogy az emberek többsége úgyis csapkodni fogja.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!