Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Egy kocka Lada mennyire...

Egy kocka Lada mennyire használható autó még manapság?

Figyelt kérdés
38 éves vagyok és 16 éves koromig volt a egy 1500ös kocka Ladánk. Szép emlékek fűznek hozzá,bár nem vezettem mert még nem volt jogsim. Utána vezettem 1 ismerősét és nagyon tetszett. Nekem ez szerelem,a hang ,forma,meg az a sajátos belső illat. Aztán most gondoltam egy 500at rá tudnék szánni.Csak nem tudom,hogy mennyire használhatók,megbízhatók. Világ végére nem mennék azért vele,de egy 70km-es körben használnám. Most egy 23 éves Vw Polom van,az azért teljesen megbízható,az mellé gondoltam a Ladát.
jan. 7. 08:05
1 2 3
 11/21 anonim ***** válasza:
85%

Én 40 éves vagyok. Két éve megörököltem a családi 2101-est, ami öregebb, mint én. Születésemkor ezzel hoztak haza a kórházból. Mikor 17 évesen megtanultam vezetni, már akkor is bőven öreg autó volt. De úgy voltam vele, hogy mi a fenének ennél jobb autó, teljesen jó ez még. Bennem ezek az emlékek maradtak meg.

Aztán két éve két saroknyira vezetnem kellett. Egy újonnan vett, akkor 3 éves biturbós autóból ültem át. Hát valami rettenet volt! Így már el nem tudom képzelni, annak idején hogy a fenébe tudtunk ilyet vezetni. A kormány az öledben van. A bokád kitörik. Majompózban ülsz. Minden kényelmetlen, semmi nem áll kézre. A motorháztető úgy van előtted, mint valami asztal. Nyomod a gázt, zúg, zörög az egész, de alig megy. Rálépsz a fékre, semmi nem történik, mert izomból rá kell állni a pedálra, ha lassulást akarsz. Nagyobb tempónál imbolyog az egész, nyúlósan kanyarodik, dőlöngél az egész bódé, stb...

Szóval nagyon furcsa mai autókhoz képest. Nyilván ha valaki napi szinten használja, vissza lehet rá szokni. Minden csak megszokás kérdése. De el nem tudnám ma már képzelni, hogy egy ilyennel ingázzak napi szinten több száz km-t. Városban, környékben, hobbi autónak tudnám csak elképzelni. Nekem egyébként sajnos erre nem nagyon volt kapacitásom két saját autó mellett.

jan. 7. 09:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/21 anonim ***** válasza:
83%

Megbízható soha nem volt, műszaki tartalom mai szemmel néve nulla alatt, biztonságról nem is beszélve.

Igazi hobbi autónak való már csak. Arra viszont, ha van rá pénzed (szerintem nincs), akkor nyugodtan. Hobbi autót soha nem racionális érvek mentén veszünk

jan. 7. 09:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/21 anonim ***** válasza:
57%

Ha a komfort felszereltséget nem nézzük akkor használható.


Egy karbantartótt vagy szakszerűen felújított darabban nem is lesz olyan kellemetlen a vezetés mint amit a 11es írt, de ilyet ma már nem kapsz 500 ért


Azért önszántamból nem csinálnék már ilyet napi szinten


A fő probléma szerintem a biztonság kb teljes hiánya, jelenleg úgy vezet szinte mindenki mintha állatok lennénk, agresszíven, minden nap látok baleset az úton.


Én nem szeretnék ilyen 60-70es de még 90es évekbeli autóban sem csattanni.

jan. 7. 14:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/21 anonim ***** válasza:
100%

"Egy karbantartótt vagy szakszerűen felújított darabban nem is lesz olyan kellemetlen a vezetés mint amit a 11es írt..."


Nyilván mert a szervó, meg fékrásegítés a karbantartottság hiánya miatt nem volt benne gyárilag... A kormányoszlop, kormánykerék pedálpozíció is azért olyan, mert el volt hanyagolva. A futómű is multilink légrugós nyilván, adaptív csillapítással, csak az enyém nem volt karbantartva...

Ne írj már zöldésgeket! Ezt tudta a 70-es évek technikája. Ergonómia akkor nem nagyon létezett. Ez nem a karbantartástól függ.

43 év alatt egy tulajdonosa volt az autónak. Ez alatt futott 69.000(!) km-t. Az első naptól kezdve garázsban volt. Soha semmi nem volt elspórolva tőle. Eladás előtt utoljára leműszakiztattam a helyi közlekedési felügyeletnél. Hozzányúlni nem kellett az autóhoz. Eladáskor először facebookra raktam fel. 10 perc alatt kelt el. Nem 500-ért. 300 km-ről jöttek érte, saját kerekén vitték haza. Nyilván azért mert annyira el volt hanyagolva...

Egy mai autóval összehasonlítva furcsa vezetni, kényelmetlen ha nincs hozzászokva az ember. Ez nem az elhanyagoltság és karbantartás hiánya miatt van, hanem mert eltelt 50 év. Az lenne a furcsa, ha átülve ugyanolyan lenne vezetni mint egy mai S Mercedest.

jan. 7. 15:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/21 anonim ***** válasza:
76%

Eljárt felette az idő. Kényelmetlen, nem lehet állítani a kormányt csak az ülést. Derék gyilkos. Gyenge, sokat fogyaszt. Motorjuk nem olyan rossz csak oda kell rá figyelni.

Rozsda bárhol előjöhet. Nagyon könnyen és nagyon olcsó lehet javítani.


A mai munkavilágában nem vállalnám bejárós autónak. 2-3 késés és kereshetek másik munkahelyet.

jan. 7. 16:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/21 anonim ***** válasza:
66%

#14 Ne kezdjünk kötekedésbe, az elég sok kérdés alatt megtörtént már itt


Nem azt mondtam hogy nem igaz amit írtál, és azt sem hogy a te autód lett volna elhanyagolva.


A kérdezönek ha ez a vágya akkor lehet használni napi szinten, de mazochistának kell lennie hozzá


Egyébként még egy kétezres évek elejéről származó autó is tud sokkolni egy mai után átülve

jan. 7. 17:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/21 anonim ***** válasza:
79%

#16, nem kötekedésnek szántam, csak azért írtam, hogy tisztázzuk, hogy nem egy lerúgott kert végében rohadó rozsdakupac volt, amiről írtam. Ezzel együtt ma már biztosan nem vállalnám be napi használatú autónak.

A másik amit írsz: a másik autóm 2005-ös. Annál meg pont az döbbent meg, hogy a 2018-as autómat alig érezni jobbnak, fejlettebbnek, nem tűnik mellette űrhajónak. Igaz a 2005-ös meg nagyon nem alapfelszereltség volt annak idején.

jan. 7. 20:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/21 A kérdező kommentje:
Akkor elmondom nektek egy csóró gyári munkás(én)mivel autózta le az előző 20 évet.2001-2014(suzuki swift sedan 1,3 1994),2014-jelenleg is (vw polo classik 1,4 8v 2000).Én ezekhez tudok hasonlítani.
jan. 8. 16:39
 19/21 anonim ***** válasza:
83%
Hát akkor ha ez a vágyad, vágj bele! Aztán ha nem jön be, még mindig el tudod adni. Legfeljebb egy tapasztalattal több. Meg van aki ennél jóval többet elszór a hobbijára.
jan. 8. 18:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/21 anonim ***** válasza:
66%
Hát 500ezer körül ritka az az állapot amihez nem/alig kell hozzá nyúlni. Ami olyan hogy csak bele ülsz és mész az kb 1,5 millió… persze ki lehet fogni a jót mindenből. Én amikor meg vettem az ezeröcsimet 400ezerért örültem neki hogy “jaj de jó milyen szép kívül belül nem kell hozzányúlni” na hát azóta rá költöttem kb 5-600 ezret és sűrűn előfordul hogy autó nélkül maradok pár napig mert szerelés közben derül ki hogy kell még valami és az autósboltok polcon már nem nagyon tárolnak ezekhez alkatrészeket netről meg mire meg jön az jobb esetben 2-3 nap. Nem tudom meg vetted e már de ha nem akkor mindenképp vigyél magaddal rétegvastagság mérőt mert sok olyan hirdetés van amiben azt írják hogy ki lett lakatolva, közben meg csak jó alaposan ki van gittelve. És is itt rontottam el jelenleg egy fél lada (javító elemek) fent van a padlásomon :) Ezeken az autókon nem nagyon szoktak foglalkozni a kötelező szervizekkel sem mint pl fékrendszer. Én a vásárláskor ezt sem néztem át arra is nyugodtan számolj rá egy százast, nem elég csak a tárcsákat, betéteket cserélni komplett csövezés, szabályzó, hollanderek és munkahengerek kellenek. Az autó elektronikáját is nézesd át mert a 40 éves vezetékek miatt tud az autó érdekes dolgokat produkálni. Kb az összes gumi alkatrészt le kell cserélni beleértve a kédergumikat is. Meg ugye ott vannak a kerékcsapágyak, motorban a csapágyak, futómű szilentek, csövek stb stb. Szerintem inkább nézz egyet 1-1,5m körül ha nem akarsz szívni vele mert úgyis rá költöd a vételár többszörösét.
jan. 14. 21:59
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!