Egy kocka Lada mennyire használható autó még manapság?
Én 40 éves vagyok. Két éve megörököltem a családi 2101-est, ami öregebb, mint én. Születésemkor ezzel hoztak haza a kórházból. Mikor 17 évesen megtanultam vezetni, már akkor is bőven öreg autó volt. De úgy voltam vele, hogy mi a fenének ennél jobb autó, teljesen jó ez még. Bennem ezek az emlékek maradtak meg.
Aztán két éve két saroknyira vezetnem kellett. Egy újonnan vett, akkor 3 éves biturbós autóból ültem át. Hát valami rettenet volt! Így már el nem tudom képzelni, annak idején hogy a fenébe tudtunk ilyet vezetni. A kormány az öledben van. A bokád kitörik. Majompózban ülsz. Minden kényelmetlen, semmi nem áll kézre. A motorháztető úgy van előtted, mint valami asztal. Nyomod a gázt, zúg, zörög az egész, de alig megy. Rálépsz a fékre, semmi nem történik, mert izomból rá kell állni a pedálra, ha lassulást akarsz. Nagyobb tempónál imbolyog az egész, nyúlósan kanyarodik, dőlöngél az egész bódé, stb...
Szóval nagyon furcsa mai autókhoz képest. Nyilván ha valaki napi szinten használja, vissza lehet rá szokni. Minden csak megszokás kérdése. De el nem tudnám ma már képzelni, hogy egy ilyennel ingázzak napi szinten több száz km-t. Városban, környékben, hobbi autónak tudnám csak elképzelni. Nekem egyébként sajnos erre nem nagyon volt kapacitásom két saját autó mellett.
Megbízható soha nem volt, műszaki tartalom mai szemmel néve nulla alatt, biztonságról nem is beszélve.
Igazi hobbi autónak való már csak. Arra viszont, ha van rá pénzed (szerintem nincs), akkor nyugodtan. Hobbi autót soha nem racionális érvek mentén veszünk
Ha a komfort felszereltséget nem nézzük akkor használható.
Egy karbantartótt vagy szakszerűen felújított darabban nem is lesz olyan kellemetlen a vezetés mint amit a 11es írt, de ilyet ma már nem kapsz 500 ért
Azért önszántamból nem csinálnék már ilyet napi szinten
A fő probléma szerintem a biztonság kb teljes hiánya, jelenleg úgy vezet szinte mindenki mintha állatok lennénk, agresszíven, minden nap látok baleset az úton.
Én nem szeretnék ilyen 60-70es de még 90es évekbeli autóban sem csattanni.
"Egy karbantartótt vagy szakszerűen felújított darabban nem is lesz olyan kellemetlen a vezetés mint amit a 11es írt..."
Nyilván mert a szervó, meg fékrásegítés a karbantartottság hiánya miatt nem volt benne gyárilag... A kormányoszlop, kormánykerék pedálpozíció is azért olyan, mert el volt hanyagolva. A futómű is multilink légrugós nyilván, adaptív csillapítással, csak az enyém nem volt karbantartva...
Ne írj már zöldésgeket! Ezt tudta a 70-es évek technikája. Ergonómia akkor nem nagyon létezett. Ez nem a karbantartástól függ.
43 év alatt egy tulajdonosa volt az autónak. Ez alatt futott 69.000(!) km-t. Az első naptól kezdve garázsban volt. Soha semmi nem volt elspórolva tőle. Eladás előtt utoljára leműszakiztattam a helyi közlekedési felügyeletnél. Hozzányúlni nem kellett az autóhoz. Eladáskor először facebookra raktam fel. 10 perc alatt kelt el. Nem 500-ért. 300 km-ről jöttek érte, saját kerekén vitték haza. Nyilván azért mert annyira el volt hanyagolva...
Egy mai autóval összehasonlítva furcsa vezetni, kényelmetlen ha nincs hozzászokva az ember. Ez nem az elhanyagoltság és karbantartás hiánya miatt van, hanem mert eltelt 50 év. Az lenne a furcsa, ha átülve ugyanolyan lenne vezetni mint egy mai S Mercedest.
Eljárt felette az idő. Kényelmetlen, nem lehet állítani a kormányt csak az ülést. Derék gyilkos. Gyenge, sokat fogyaszt. Motorjuk nem olyan rossz csak oda kell rá figyelni.
Rozsda bárhol előjöhet. Nagyon könnyen és nagyon olcsó lehet javítani.
A mai munkavilágában nem vállalnám bejárós autónak. 2-3 késés és kereshetek másik munkahelyet.
#14 Ne kezdjünk kötekedésbe, az elég sok kérdés alatt megtörtént már itt
Nem azt mondtam hogy nem igaz amit írtál, és azt sem hogy a te autód lett volna elhanyagolva.
A kérdezönek ha ez a vágya akkor lehet használni napi szinten, de mazochistának kell lennie hozzá
Egyébként még egy kétezres évek elejéről származó autó is tud sokkolni egy mai után átülve
#16, nem kötekedésnek szántam, csak azért írtam, hogy tisztázzuk, hogy nem egy lerúgott kert végében rohadó rozsdakupac volt, amiről írtam. Ezzel együtt ma már biztosan nem vállalnám be napi használatú autónak.
A másik amit írsz: a másik autóm 2005-ös. Annál meg pont az döbbent meg, hogy a 2018-as autómat alig érezni jobbnak, fejlettebbnek, nem tűnik mellette űrhajónak. Igaz a 2005-ös meg nagyon nem alapfelszereltség volt annak idején.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!