Üdv! Valakivel történt már hasonló és talált rá megoldást?
#3 Nem szokásom baromságot írni, amihez nem értek abba nem ugatok bele. Mint mások...
Egy modern dízel sokkal több hőt elnyel, mint pl. egy benzines, így kevesebb hőenergiát vesz fel a hűtőkör és télen a hideg idő simán 90 tok alatt tartja. 70-80 fok totál normális. Ha nagy a terhelés, akkor feljebb tud menni, de utána vissza is fog esni, amint megszűnik a terhelés.
Minden modern dízel ilyen, ez egy tény.
"Nem szokásom baromságot írni,"
"Egy modern dízel sokkal több hőt elnyel,"
Azért összejött... Mégis mi nyelné el? 500kg-os hengertömböt építenek köré vagy mi? A blokk felé leadott hő az 50 éve is ugyanúgy működött, ahogy ma, a fizika nem változott.
#6 "Azért összejött"
Hála istennek nem olyanok véleménye a mérvadó, akiknek a legalapvetőbb ismeretük is hiányzik ahhoz, hogy a témához érdemben hozzá tudjanak szólni, mint például a dízel motor strukturális sajátosságai.
Végül is, nem én írtam ipari, hmm, fogalmazzuk szépen, butaságot.
Akkor most használd kicsit a logikádat is jó? Mert eddig nem sikerült.
A blokk felé ahonnan a hűtőközeg átveszi a hőt, télen is nyáron is ugyanannyi hőenergia jut át, vagy úgy gondolod akkor télen kevesebb hőt vesz fel a blokk?
#8 Végül is nem én írtam anyagismereti, hm, fogalmazzunk szépen, butaságot.
Akkor most használd egy kicsit a logikádat is jó? Mert eddig nem sikerült.
A hűtőrendszer feladata nem az, hogy minél több hőt vonjon el a blokktól, hiszen a blokk üzemi hőmérsékleten teljesít a legjobban, illetve üzemi hőmérsékleten a legkíméletesebb a használata. A hűtőrendszernek csupán a blokk számára haszontalan hőt kell felvennie. De még mielőtt ezt megteszi, azelőtt még az olaj is közbeszól, aminek szintén szükséges a magas hőmérséklet.
Tehát a "hierarchia" úgy néz ki, hogy:
1. Blokk
2. Olaj
3. Hűtőrendszer
A hűtőrendszer úgy van megtervezve, hogy kizárólag annyi hőt vegyen fel, amennyi a blokk és az olaj megfelelő hőmérsékleten való tartásához szükséges és nem többet. Télen és nyáron pontosan ugyanannyi hőt termel a motor és a hűtővíz is pontosan ugyanannyi hőt von el a blokktól, de télen a hideg környezeti levegő/menetszél sokkal jobban lehűti a hűtőben a vizet. Ennek a visszahűtött víznek látod a hőmérsékletét a műszerfalon. Mivel tél van, hideg van, a víz sokkal jobban visszahűl, ezért nem 90 fokot fogsz látni, csak 80-at, 70-et. A blokk ugyanannyi hőt termel, ugyanakkora hőmérsékleten üzemel, a víz ugyanannyi hőenergiát vesz fel a blokktól, de az a víz sokkal alacsonyabbra hűl vissza a rendszerben.
Őszintén, ez egy baromi egyszerű koncepció, sajnálatos, hogy még ezt sem érted.
Na de mi a helyzet a benzinessel? Na, itt jön a lényeg, hogy ez miért egy dízel-specifikus dolog. Ez az a pont, aminél az előbb írtam, hogy jó lenne, ha ismernéd a dízel szerkezeti sajátosságait, de nyilvánvalóan nem ismered, tehát... a dízel sokkal-sokkal robusztusabb felépítésű, mint egy benzines motor, mivel a hengerekben a sűrítési végnyomás sokkal magasabb, a dugattyúk középsebessége sokkal magasabb, satöbbi, vagyis röviden a fizikai erőhatások sokkal nagyobbak egy dízel motorban. Ezeket az erőhatásokat robusztusabb alkatrészekkel lehet kiküszöbölni. A robusztusabb alkatrészek több anyagot jelentenek, a több anyag extra hőenergia-felvételt jelent, tehát ha használod a kicsi buksidat, sokkal több hőenergia szükséges a blokk saját üzemi hőmérsékletének eléréséhez/fenntartásához, azaz kevesebb hőenergiát kell a hűtőrendszernek elvezetnie. Azaz alacsonyabb lesz a vízhőfok.
Nyilván felmerül a kérdés egy olyan laikus emberben, mint te, hogy akkor miért nem tervezik kisebbre a hűtőrendszert? Hát nyilván azért, mert akkor meg nyáron felforrna. Sajnos nem lehet mindennek eleget tenni. Inkább télen legyen túl hideg a hűtővíz, ami ártalmatlan, minthogy nyáron legyen túl meleg, ami ártalmas.
Na és akkor már csak egy téma maradt: miért a modern dízel? Hát talán azért, mert a modern dízel egyszerűen sokkal jobb hatásfokú. Ennyi. Nincs ebben semmi meglepő. Az elmúlt 30 évben 10-15%-kal nőtt a hatásfok. Manapság jobb a hatásfok, azaz kevesebb a veszteség, azaz kevesebb hőenergia jut a hűtővíznek.
"Kicsit használd a logikádat, mert eddig nem sikerült." :)
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!