Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Üdv! Valakivel történt már...

Üdv! Valakivel történt már hasonló és talált rá megoldást?

Figyelt kérdés
Az autó egy 2.0 tdci mondeo 2003-ból. Szóval a helyzet az hogy nem akar tovább melegedni 75 foknál. Ha jobban nyomom neki elkezd elindulni a mutató de egyből hűlik vissza. Na most ez azért érdekes mert volt már benne mindkét termosztát cserélve. A főköri meg is lett főzve és 87 foknál nyit is.
jan. 7. 03:19
1 2
 1/16 anonim ***** válasza:
Érzékelő biztos jó?
jan. 7. 04:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/16 anonim ***** válasza:
55%
Tél van. A dízelek ilyenek télen. Normális.
jan. 7. 05:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/16 anonim ***** válasza:
68%
2. Legalább baromságot ne írj, mert nem ilyenek a dizelek se.
jan. 7. 06:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/16 anonim ***** válasza:
69%
Takard be a hutot, tegyel bele kartont. Igy a motort sem eri annyi hideg szel. Persze figyelj oda tavasszal, bent ne felejtsd.
jan. 7. 07:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/16 anonim ***** válasza:
0%

#3 Nem szokásom baromságot írni, amihez nem értek abba nem ugatok bele. Mint mások...


Egy modern dízel sokkal több hőt elnyel, mint pl. egy benzines, így kevesebb hőenergiát vesz fel a hűtőkör és télen a hideg idő simán 90 tok alatt tartja. 70-80 fok totál normális. Ha nagy a terhelés, akkor feljebb tud menni, de utána vissza is fog esni, amint megszűnik a terhelés.


Minden modern dízel ilyen, ez egy tény.

jan. 7. 07:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/16 anonim ***** válasza:
49%

"Nem szokásom baromságot írni,"


"Egy modern dízel sokkal több hőt elnyel,"


Azért összejött... Mégis mi nyelné el? 500kg-os hengertömböt építenek köré vagy mi? A blokk felé leadott hő az 50 éve is ugyanúgy működött, ahogy ma, a fizika nem változott.

jan. 7. 08:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/16 anonim ***** válasza:
0%

#6 "Azért összejött"


Hála istennek nem olyanok véleménye a mérvadó, akiknek a legalapvetőbb ismeretük is hiányzik ahhoz, hogy a témához érdemben hozzá tudjanak szólni, mint például a dízel motor strukturális sajátosságai.

jan. 7. 08:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/16 anonim ***** válasza:
49%

Végül is, nem én írtam ipari, hmm, fogalmazzuk szépen, butaságot.

Akkor most használd kicsit a logikádat is jó? Mert eddig nem sikerült.

A blokk felé ahonnan a hűtőközeg átveszi a hőt, télen is nyáron is ugyanannyi hőenergia jut át, vagy úgy gondolod akkor télen kevesebb hőt vesz fel a blokk?

jan. 7. 08:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/16 anonim ***** válasza:
Érdemes lenne egy hozzáértőhöz elvinni a konyhában termosztátfőzés helyett mostmár.
jan. 7. 09:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/16 anonim ***** válasza:

#8 Végül is nem én írtam anyagismereti, hm, fogalmazzunk szépen, butaságot.

Akkor most használd egy kicsit a logikádat is jó? Mert eddig nem sikerült.


A hűtőrendszer feladata nem az, hogy minél több hőt vonjon el a blokktól, hiszen a blokk üzemi hőmérsékleten teljesít a legjobban, illetve üzemi hőmérsékleten a legkíméletesebb a használata. A hűtőrendszernek csupán a blokk számára haszontalan hőt kell felvennie. De még mielőtt ezt megteszi, azelőtt még az olaj is közbeszól, aminek szintén szükséges a magas hőmérséklet.


Tehát a "hierarchia" úgy néz ki, hogy:


1. Blokk

2. Olaj

3. Hűtőrendszer


A hűtőrendszer úgy van megtervezve, hogy kizárólag annyi hőt vegyen fel, amennyi a blokk és az olaj megfelelő hőmérsékleten való tartásához szükséges és nem többet. Télen és nyáron pontosan ugyanannyi hőt termel a motor és a hűtővíz is pontosan ugyanannyi hőt von el a blokktól, de télen a hideg környezeti levegő/menetszél sokkal jobban lehűti a hűtőben a vizet. Ennek a visszahűtött víznek látod a hőmérsékletét a műszerfalon. Mivel tél van, hideg van, a víz sokkal jobban visszahűl, ezért nem 90 fokot fogsz látni, csak 80-at, 70-et. A blokk ugyanannyi hőt termel, ugyanakkora hőmérsékleten üzemel, a víz ugyanannyi hőenergiát vesz fel a blokktól, de az a víz sokkal alacsonyabbra hűl vissza a rendszerben.


Őszintén, ez egy baromi egyszerű koncepció, sajnálatos, hogy még ezt sem érted.


Na de mi a helyzet a benzinessel? Na, itt jön a lényeg, hogy ez miért egy dízel-specifikus dolog. Ez az a pont, aminél az előbb írtam, hogy jó lenne, ha ismernéd a dízel szerkezeti sajátosságait, de nyilvánvalóan nem ismered, tehát... a dízel sokkal-sokkal robusztusabb felépítésű, mint egy benzines motor, mivel a hengerekben a sűrítési végnyomás sokkal magasabb, a dugattyúk középsebessége sokkal magasabb, satöbbi, vagyis röviden a fizikai erőhatások sokkal nagyobbak egy dízel motorban. Ezeket az erőhatásokat robusztusabb alkatrészekkel lehet kiküszöbölni. A robusztusabb alkatrészek több anyagot jelentenek, a több anyag extra hőenergia-felvételt jelent, tehát ha használod a kicsi buksidat, sokkal több hőenergia szükséges a blokk saját üzemi hőmérsékletének eléréséhez/fenntartásához, azaz kevesebb hőenergiát kell a hűtőrendszernek elvezetnie. Azaz alacsonyabb lesz a vízhőfok.


Nyilván felmerül a kérdés egy olyan laikus emberben, mint te, hogy akkor miért nem tervezik kisebbre a hűtőrendszert? Hát nyilván azért, mert akkor meg nyáron felforrna. Sajnos nem lehet mindennek eleget tenni. Inkább télen legyen túl hideg a hűtővíz, ami ártalmatlan, minthogy nyáron legyen túl meleg, ami ártalmas.


Na és akkor már csak egy téma maradt: miért a modern dízel? Hát talán azért, mert a modern dízel egyszerűen sokkal jobb hatásfokú. Ennyi. Nincs ebben semmi meglepő. Az elmúlt 30 évben 10-15%-kal nőtt a hatásfok. Manapság jobb a hatásfok, azaz kevesebb a veszteség, azaz kevesebb hőenergia jut a hűtővíznek.


"Kicsit használd a logikádat, mert eddig nem sikerült." :)

jan. 7. 09:30
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!