Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Motul motorolaj. Jobb ez mint...

Motul motorolaj. Jobb ez mint az átlag, vagy nem érdemes mondjuk egy Castrol vagy Shell helyett próbálkozni?

Figyelt kérdés
jan. 5. 17:14
1 2 3
 11/23 anonim ***** válasza:
64%
#10 Nem is a Castrollal vagy Mobillal lesz a baj, mind jó márka a másik kb egy tucattal együtt. A gond ott lesz mikor valaki noname olajat tesz bele hosszabb periódusra. Castrol és Mobil is mind tisztán tartja a motort ahogy az összes többi, csak a legpuritánabb Tesco-s szintű olajok nem.
jan. 5. 22:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/23 anonim ***** válasza:
64%
Amúgy a lerakódások és olajégés nem az 1.6 Opel és 130 km/óra szintnél fordul elő, hanem ha valaki nagyobb teljesítménnyel végig szántja az autópályát 200 felett, rendszeresen nagyobb igénybevételre van fogva a kocsi.
jan. 5. 22:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/23 anonim ***** válasza:
57%
Én már olyat is hallottam, hogy a francia vagy török származású Motul között lenne különbség. Szerintem badarság.
jan. 6. 02:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/23 anonim ***** válasza:
25%
Ez a tisztán tartja a motort azért eléggé marketing maszlag nem több. Ha egy motor kokszosodásra, lerakódásra hajlamos az konstrukciós sajátosság azon enm fog semmi csodaolaj segíteni.
jan. 6. 06:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/23 anonim ***** válasza:
9%

#8 Hát ha azt hiszed, hogy az olaj minőségét érzékszervvel lehet megállapítani, akkor innentől már nem igazán vagy komolyan vehető. A beöntőn benézve nem fogsz látni semmit, mert az égett olajat nem úgy kell elképzelni, hogy kormos vagy bármi egyéb szilárd van benne, hanem megváltozik a kémiai felépítése. Ettől te még nem fogsz a motorban lerakódást látni, a motor belülről tiszta marad, de az olaj kenőképessége csökken és megnövekedik a belső kopás, amit kizárólag akkor fogsz észrevenni, ha szétbontod az egész motort és ellenőrzöd a csapágyakat. Vagy a véglet, amikor besül az egész és ott maradsz az út szélén.


Az Opelek pedig 100-102 fokon üzemelnek, a tiéd is, csak nem tudsz róla. Amelyiknél volt vízhőfokmérő (pl. F és G Astra), azoknál volt külön hőfokmérő a motorvezérlő számára és külön az óra számára. Az óra hőfokmérője a hideg oldalon volt elhelyezve, közvetlenül a hűtőben volt a gomba a kimenő oldalon. Ezt láttad te. De az üzemi hőfok 100-102 fok volt ott is. Ezt onnan lehetett tudni ezeknél, hogy a ventilátor csak 105 fokon kapcsolt be, míg más autóknál, ahol a sztenderd 90-92 fok van, ott sokkal hamarabb bekapcsol, ezeknél az autóknál a 105 fok már pusztulást jelentene, de nem az Opelnél. Utána mikor a H Astrát tervezték, ott már nem volt külön két hőfokmérő, csak egy, ami a termosztátban van. Ez probléma volt, mert az emberek nincsenek vele tisztában, hogy az Opelnél 100-102 fok a normális, tehát nem mutathatja ezt az óra, mert mindig mindenki azt hiszi majd, hogy baj van. Hát mi legyen akkor: semmi, ne mutassuk meg a parasztnak a vízhőfokot, ne tudjon róla, majd ha túlmelegszik akkor felvillan a piktogram, de a pontos hőmérsékletet nem kell tudnia, így nem is került a H Astrába vízhőfok mutató. Ezeknél csak akkor tudod kiolvasni a vízhőmérsékletet, ha belépsz a rejtett menübe és láss csodát: bizony 100-102 fokot mutat mindig. ;)


Szóval nem döntöttél meg semmilyen "elméletet", mert a valóságot nem tudod a hétköznapi laikus hozzáértéseddel megváltoztatni.

jan. 6. 07:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/23 anonim ***** válasza:
45%

#15, igen az egyik Opelem pont egy H Astra, ami finoman szólva sem tegnap óta van nálam. És igen, a szerviz menüben a CID-en szoktam nézni a vízhőfokot.

"Ezeknél csak akkor tudod kiolvasni a vízhőmérsékletet, ha belépsz a rejtett menübe és láss csodát: bizony 100-102 fokot mutat mindig. ;)"

Mindig 89-90 fokot mutat több óra autópályázás után is. A ventilátor első fokozata nyáron klímázva dugóban araszoláskor 98 foknál indul.

De te "autó-professzor főszakértőként" nyilván jobban tudod, hogy az 102 fok...

jan. 6. 08:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/23 anonim ***** válasza:
39%
#16 Na hadd tippeljek, csak nem dízel?
jan. 6. 08:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/23 anonim ***** válasza:
71%
#16: eléggé elmentünk offtopic irányába, de benzines H Astrák valóban 100+ fok körül üzemelnek, nem véletlenül van bennük fűthető termosztát. Viszont ez több más benzinesre ugyanúgy elmondható, nem csak Opelekről.
jan. 6. 10:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/23 anonim ***** válasza:
80%

#14 "Ha egy motor kokszosodásra, lerakódásra hajlamos az konstrukciós sajátosság azon enm fog semmi csodaolaj segíteni."

A motorolaj az olajrendszert tartja tisztán nem a levegő- és szívórendszert. A kettőnek semmi köze egymáshoz.

jan. 6. 11:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/23 A kérdező kommentje:
amúgy ez egy bmw N62B44 motor
jan. 6. 19:50
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!