Motul motorolaj. Jobb ez mint az átlag, vagy nem érdemes mondjuk egy Castrol vagy Shell helyett próbálkozni?
#8 Hát ha azt hiszed, hogy az olaj minőségét érzékszervvel lehet megállapítani, akkor innentől már nem igazán vagy komolyan vehető. A beöntőn benézve nem fogsz látni semmit, mert az égett olajat nem úgy kell elképzelni, hogy kormos vagy bármi egyéb szilárd van benne, hanem megváltozik a kémiai felépítése. Ettől te még nem fogsz a motorban lerakódást látni, a motor belülről tiszta marad, de az olaj kenőképessége csökken és megnövekedik a belső kopás, amit kizárólag akkor fogsz észrevenni, ha szétbontod az egész motort és ellenőrzöd a csapágyakat. Vagy a véglet, amikor besül az egész és ott maradsz az út szélén.
Az Opelek pedig 100-102 fokon üzemelnek, a tiéd is, csak nem tudsz róla. Amelyiknél volt vízhőfokmérő (pl. F és G Astra), azoknál volt külön hőfokmérő a motorvezérlő számára és külön az óra számára. Az óra hőfokmérője a hideg oldalon volt elhelyezve, közvetlenül a hűtőben volt a gomba a kimenő oldalon. Ezt láttad te. De az üzemi hőfok 100-102 fok volt ott is. Ezt onnan lehetett tudni ezeknél, hogy a ventilátor csak 105 fokon kapcsolt be, míg más autóknál, ahol a sztenderd 90-92 fok van, ott sokkal hamarabb bekapcsol, ezeknél az autóknál a 105 fok már pusztulást jelentene, de nem az Opelnél. Utána mikor a H Astrát tervezték, ott már nem volt külön két hőfokmérő, csak egy, ami a termosztátban van. Ez probléma volt, mert az emberek nincsenek vele tisztában, hogy az Opelnél 100-102 fok a normális, tehát nem mutathatja ezt az óra, mert mindig mindenki azt hiszi majd, hogy baj van. Hát mi legyen akkor: semmi, ne mutassuk meg a parasztnak a vízhőfokot, ne tudjon róla, majd ha túlmelegszik akkor felvillan a piktogram, de a pontos hőmérsékletet nem kell tudnia, így nem is került a H Astrába vízhőfok mutató. Ezeknél csak akkor tudod kiolvasni a vízhőmérsékletet, ha belépsz a rejtett menübe és láss csodát: bizony 100-102 fokot mutat mindig. ;)
Szóval nem döntöttél meg semmilyen "elméletet", mert a valóságot nem tudod a hétköznapi laikus hozzáértéseddel megváltoztatni.
#15, igen az egyik Opelem pont egy H Astra, ami finoman szólva sem tegnap óta van nálam. És igen, a szerviz menüben a CID-en szoktam nézni a vízhőfokot.
"Ezeknél csak akkor tudod kiolvasni a vízhőmérsékletet, ha belépsz a rejtett menübe és láss csodát: bizony 100-102 fokot mutat mindig. ;)"
Mindig 89-90 fokot mutat több óra autópályázás után is. A ventilátor első fokozata nyáron klímázva dugóban araszoláskor 98 foknál indul.
De te "autó-professzor főszakértőként" nyilván jobban tudod, hogy az 102 fok...
#14 "Ha egy motor kokszosodásra, lerakódásra hajlamos az konstrukciós sajátosság azon enm fog semmi csodaolaj segíteni."
A motorolaj az olajrendszert tartja tisztán nem a levegő- és szívórendszert. A kettőnek semmi köze egymáshoz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!