Motul motorolaj. Jobb ez mint az átlag, vagy nem érdemes mondjuk egy Castrol vagy Shell helyett próbálkozni?
Attól függ mibe. Autók 99%-ába igazából nem túl lényeges. Amíg valami ismert márkát veszel, nem pedig valami noname szart, addig jó lesz. Castrol, Total, Motul, Liqui Moli, Petronas, Mobil... tök mindegy.
Két esetben tudok kivételt:
1. Opel. A többi márkánál magasabb hőmérsékleten üzemelnek, a szokásos 90-92 fok helyett 100-102 fok az üzemi hőmérsékletük. Hiába a gyári specifikáció, sajnos a legtöbb olaj 8 ezer kilométernél nem bír többet és megégnek. Ettől függetlenül jók ezek az olajok is, csak ha az ember nagyon precíz akar lenni és nem akar bajt, akkor nagyon hamar le kell cserélni. Az egyetlen, amiről biztosan tudom, hogy kibír 10-12 ezret is probléma nélkül, az a Motul. Ez saját tapasztalat a saját Opeljeim, illetve más szervizelt Opelek esetéből kiindulva. Én személy szerint a sajátjaimban próbáltam Mobilt, Castrolt és Petronast. Egyik sem bírta. A Totalról hallottam még jókat, de nem tudok róla nyilatkozni, azt még sosem próbáltam. A Motul bevált, nem kísérletezek.
2. A nagymotoros dízel terepjárók, pl. Ford F150/Ranger/Raptor, Toyota Hilux, Isuzu D-Max, stb. Ezekbe minden esetben hozzák az olajkeresők a sztenderd személyautó olajakat is, mondván a specifikációnak megfelelnek, dehát írtam az Opelekkel kapcsolatban is, hogy hiába a specifikáció, mégsem jó. Na ez itt is igaz. Személyautó olaj nem jó beléjük, nagyteljesítményű haszongépjárművekbe való olaj kell, ami nem minden márkának van.
Mivel sokan esküdöztek rá, hogy milyen faxa ez a Motul én is kipróbáltam. Az ég világon semmilyen érzékszervi különbséget nem fedeztem fel egy Castrol, vagy egy LiquiMolyhoz képest. A másik véglet a Fuchs! Mivel relatív olcsó olajról van szó, gondoltam ezt is kipróbálom. Ezzel se vettem észre semmi különbséget.
A #3-as elméletét ott tudom megdönteni, hogy két Opelem is van és mindkettőnek 89-90 fokos víz az üzemi hőfoka. Nem hiszem, hogy mindkettő gyári hibás lenne. A régebbi, idén 19 évesben már volt gyári GM termosztát csere és ugyanennyi a hőfok. Ezzel a 2010-es években 8 éven keresztül ingáztam autópályán, nagy távolságokra. Folyamatos egyenletes fordulat, tempomattal órákon keresztül. Talán ez a legkímélőbb üzemmód egy motornak. Ennek ellenére a gyári 30.000 km-es olajcsere periódust így is lerövidítettem 15.000-re. Soha nem vettem észre hogy "meg lenne égve" az olaj. Ez az autó ma is megvan, már lassan 400.000 km-hez közelít a futása. Mérhető olajfogyasztás viszont a mai napig nincs. A motor, beleértve az EGR-t, turbót is, teljesen bontatlan, gyári. Az olajbeöntőn betekintve látszik a vezérműtengely első bütyke. Ami szép, fémtiszta és a környéke is. Nem hiszem, hogy ez az "égett" olaj miatt van.
#9, nem számítottam rakétára. Csak nem értem ezek után sem azokat, akik az egekig magasztalják ezt a márkát egy használat után.
"azért sincs lerakódás a kocsidban" Igen, ebből 15e km-en keresztül volt benne Motul. Előtte 350e km-en keresztül főleg Castrol és Mobil. Ezekkel sem volt retkesebb.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!