Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Motul motorolaj. Jobb ez mint...

Motul motorolaj. Jobb ez mint az átlag, vagy nem érdemes mondjuk egy Castrol vagy Shell helyett próbálkozni?

Figyelt kérdés
jan. 5. 17:14
1 2 3
 1/23 anonim ***** válasza:
62%
Max laborvizsgálatok tudnának bármilyen különbséget kimutatni, azt is sokezer kilométeres teszt után, amikor full ugyanaolyan hatásoknak teszik ki a motorokat. Manapság ezeknek a neveknek már csak marketing szerepe van, és némelyik azért drágább, mert valahol be kell hozni a reklámköltségeket, de mellette a kevésbé agyonreklámozott, olcsóbb olaj is ugyanolyan jó, ha elnyerte az autógyártó által meghatározott minősítést.
jan. 5. 17:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/23 anonim ***** válasza:
57%
Tény hogy a marketing miatt többe kerül, de ahhoz képest sem sokkal drágább mint a többi teljesen szintetikus olaj. A legtöbb amelyikre rá van írva, hogy szintetikus, az csak félszintetikus. Amelyik pedig teljesen szintetikus az hasonló árban van mint a Motul. A teljesen szintetikus olaj pedig a lehető legjobb védelmet nyújtja a motornak és tovább bírja a viszkozitás és hasonlók megváltozása nélkül. Viszont a teljesen szintetikusok közül, ha megfelel az előírásoknak, mindegy melyik márkát rakod bele, nem lesz nagy különbség közöttük.
jan. 5. 17:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/23 anonim ***** válasza:
22%

Attól függ mibe. Autók 99%-ába igazából nem túl lényeges. Amíg valami ismert márkát veszel, nem pedig valami noname szart, addig jó lesz. Castrol, Total, Motul, Liqui Moli, Petronas, Mobil... tök mindegy.


Két esetben tudok kivételt:


1. Opel. A többi márkánál magasabb hőmérsékleten üzemelnek, a szokásos 90-92 fok helyett 100-102 fok az üzemi hőmérsékletük. Hiába a gyári specifikáció, sajnos a legtöbb olaj 8 ezer kilométernél nem bír többet és megégnek. Ettől függetlenül jók ezek az olajok is, csak ha az ember nagyon precíz akar lenni és nem akar bajt, akkor nagyon hamar le kell cserélni. Az egyetlen, amiről biztosan tudom, hogy kibír 10-12 ezret is probléma nélkül, az a Motul. Ez saját tapasztalat a saját Opeljeim, illetve más szervizelt Opelek esetéből kiindulva. Én személy szerint a sajátjaimban próbáltam Mobilt, Castrolt és Petronast. Egyik sem bírta. A Totalról hallottam még jókat, de nem tudok róla nyilatkozni, azt még sosem próbáltam. A Motul bevált, nem kísérletezek.


2. A nagymotoros dízel terepjárók, pl. Ford F150/Ranger/Raptor, Toyota Hilux, Isuzu D-Max, stb. Ezekbe minden esetben hozzák az olajkeresők a sztenderd személyautó olajakat is, mondván a specifikációnak megfelelnek, dehát írtam az Opelekkel kapcsolatban is, hogy hiába a specifikáció, mégsem jó. Na ez itt is igaz. Személyautó olaj nem jó beléjük, nagyteljesítményű haszongépjárművekbe való olaj kell, ami nem minden márkának van.

jan. 5. 17:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/23 anonim ***** válasza:
64%
Mind a három eléggé jó márka. Motulnak is van kismillió olaja a viszonylag olcsóbbtól kezdve a több tízezres versenyolajig. Attól függ mibe használod mert például vannak olyan autók amikbe felesleges jobb minőségű olajokat használni elég bele a Tesco-s olaj is.
jan. 5. 18:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/23 A kérdező kommentje:
Mannol, Fuchs, Gulf. Ezek?
jan. 5. 19:12
 6/23 anonim ***** válasza:
71%
Mannol is teljesen jó. Nekem a motoromban most az van,előtte Motul volt. De most finomabb a váltó mint olajcsere elött, és itt 6 ezrenként van csere.
jan. 5. 19:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/23 anonim ***** válasza:
63%
Mannol olcsóbb jóval de az is jó minőségű, a Fuchs is eléggé több kenőanyagát választották már gyárinak egyes autógyártók. Ár/érték arányban szerintem a Shell a legjobb.
jan. 5. 19:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/23 anonim ***** válasza:
76%

Mivel sokan esküdöztek rá, hogy milyen faxa ez a Motul én is kipróbáltam. Az ég világon semmilyen érzékszervi különbséget nem fedeztem fel egy Castrol, vagy egy LiquiMolyhoz képest. A másik véglet a Fuchs! Mivel relatív olcsó olajról van szó, gondoltam ezt is kipróbálom. Ezzel se vettem észre semmi különbséget.

A #3-as elméletét ott tudom megdönteni, hogy két Opelem is van és mindkettőnek 89-90 fokos víz az üzemi hőfoka. Nem hiszem, hogy mindkettő gyári hibás lenne. A régebbi, idén 19 évesben már volt gyári GM termosztát csere és ugyanennyi a hőfok. Ezzel a 2010-es években 8 éven keresztül ingáztam autópályán, nagy távolságokra. Folyamatos egyenletes fordulat, tempomattal órákon keresztül. Talán ez a legkímélőbb üzemmód egy motornak. Ennek ellenére a gyári 30.000 km-es olajcsere periódust így is lerövidítettem 15.000-re. Soha nem vettem észre hogy "meg lenne égve" az olaj. Ez az autó ma is megvan, már lassan 400.000 km-hez közelít a futása. Mérhető olajfogyasztás viszont a mai napig nincs. A motor, beleértve az EGR-t, turbót is, teljesen bontatlan, gyári. Az olajbeöntőn betekintve látszik a vezérműtengely első bütyke. Ami szép, fémtiszta és a környéke is. Nem hiszem, hogy ez az "égett" olaj miatt van.

jan. 5. 20:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/23 anonim ***** válasza:
#8 Egyik olajtól sem lesz rakéta a kocsi ha erre számítottál. Viszont hosszú távon előnyös lehet, például ahogy írtad a motortisztaságot is javítják illetve fenntartják, azért sincs lerakódás a kocsidban.
jan. 5. 21:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/23 anonim ***** válasza:
100%

#9, nem számítottam rakétára. Csak nem értem ezek után sem azokat, akik az egekig magasztalják ezt a márkát egy használat után.

"azért sincs lerakódás a kocsidban" Igen, ebből 15e km-en keresztül volt benne Motul. Előtte 350e km-en keresztül főleg Castrol és Mobil. Ezekkel sem volt retkesebb.

jan. 5. 21:59
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!