Miért kell egy 150 ezret futott autón teljes motorfelújítást csinálni?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Mert az emberek nagy részében elterjedt az a tévhit, hogy egy autónak az a feladata, vagyis pontosabban egy minőségi és megbízható autó attól lesz minőségi és megbízható, hogy feltétel nélkül (!) teszi a dolgát az idők végezetéig. A kérdésben ugyan pont Skoda szerepel, de ennek a mentalitásnak az abszolút győztesei a "németprémium" hívők. Azt hiszik, hogy csak azért, mert az ő autójuk "prémium" (ami eleve nem igaz, de még ha igaz lenne is tévednének), ezért nem is kell törődni vele, hiszen ez prémium, ez hibátlan, ez elpusztíthatatlan, ez örökéletű. Aztán látjuk ennek az eredményét, a "németprémium" alsóbb szegmensében LEHETETLEN jó állapotú darabot találni, mert a sok ilyen mentalitású 18 éves surmó gyökér tönkretette az összeset.
Oké, a Skoda nem "németprémium", de nagyobb szórásban minden márka tulajdonosainál előfordul ez a mentalitás. Itt is sokszor szó esik róla. Múltkor is téma volt és mikor írtam, hogy a gyártói előírás egy f*szság és az igazán hosszú élet titka a 8, de nagyon maximum 10 ezer kilométeres, illetve fél évenkénti olajcsere, akkor a paraszt kiakadt, hogy nehogy már ennyire dajkálni kelljen egy vasdarabot. Hát, nem /kell/, de ha hosszútávon akarsz jó autót, ami nem döglik meg 100-150 ezer kilométer alatt, akkor annak bizony ára van.
Szóval az ilyen felfogású emberek miatt megy tönkre. Elhanyagolják az olajcserét, elhanyagolják az összes gyártói előírást, nincs felülvizsgálva és ellenőrizve bizonyos időközönként, stb. Megveszik, széthajtják, tönkreteszik, aztán hisztiznek az interneten, hogy az autó mekkora szar és soha többé nem vesz olyan márkát. Mert a felhasználói trehányság és lustaság nyilván a gyártó hibája... 🙄
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Mert elromlott. Ezer oka lehet, semmi értelme találgatni.
De akkor én is kérdezek egy hasonlót: Esetemben miért kellett egy 1 éves 19.000 km-t futott autó motorját garanciában szanaszét szedni? Nem, nem "kis köbcentis varrógép". Legalábbis a mai viszonylatban 1600 cm3 szerintem nem számít kifejezetten mini motornak.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Hármas mert régen még talán lehetett is minőséget venni.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!