A kocka Ladák mennyire voltak problémásak,igaz,hogy kb 150ekm-nél már kellett motorfelújítás?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Más korszak volt. A gyártási szórás a mai szemmel elképzelhetetlen volt (elsősorban az anyagminőségben). Akkoriban egy 100 000 km-es autó már nagyon öreg volt.
Ezek az autók a legritkább esetben jutottak el a szervizbe, általában a tulaj szervizelte a parkolóban. Az olajcserét sokan "érzésre csinálták", megnézték az olaj színét, vagy megszagolták, ennek alapján döntöttek a cseréről. Olajból lehet választani az ÁFOR-t vagy a Shell-t.
Nagyon sok volt az üzemeltetésben és a gyártásban a kérdőjel. Ennek alapján azt tudom mondani, hogy sok autót kellett 150 000 km-nél felújítani.
Azt azonban figyelembe kell venni, hogy akkoriban egy motor felújítása nagyon sokkal kisebb munka volt, mint egy modern motornál.
A fő gond a korrózió volt. Egy idő után nagyon csúnyán elkezdtek rozsdásodni, de a nagy szórást itt is figyelembe kell venni.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Egy Opel vagy Volvo nyilván sokkal megbízhatóbbnak számított, de egy átlag olcsó nyugati autótól sem lehetett sokkal magasabb futásteljesítményt remélni.
A nagy különbség az volt, hogy ha bementél az alkatrészboltba Nyugat-Európában és kivetted mondjuk a csere önindítót, ablaktörlő motort vagy gyújtótrafót egy Peugeothoz vagy Fordhoz akkor az nagy valószínűséggel működött, míg a Lada pótalkatrészeknél elég magas volt a hibás darabok aránya. Bütykölgetni kellett meg piacokon bújni az alkatrészeket, mert a hivatalos javítási útvonalak pocsékul működtek. A '80-as évek végére, '90-es évek elejére lett jobb a Hungarolada alkatrész ellátása, de akkorra már mindegy volt.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Az volt a baj a Ladával, hogy nem perselyezték a hengert, ugyan abból az anyagból volt a henger és a kopó felület, mint maga a blokk. Ami eleve nem jó ötlet, másrészt nagy volt a gyártási szórás, még az alapanyag minősége sem volt egyforma. A precíziós megmunkálást pedig hagyjuk.
Persze lehet hogy 1-1 példány ami elment 300 ezret, mint a #3 Ladája, de ott ha nem nyúltak a motorhoz, a persely nélküli hengernél már olyan hézagok voltak hogy jó ha tudott 30-40 lóerőt a motor.
2x lehetett ezeket a hengereket felfúrni, így 4-500e km-t el lehetett menni egy Ladával, ha a kaszni és a futómű is ezzel egy ütemben folyamatosan javítva volt.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!