Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A kocka Ladák mennyire voltak...

A kocka Ladák mennyire voltak problémásak,igaz,hogy kb 150ekm-nél már kellett motorfelújítás?

Figyelt kérdés
Meg úgy általába ,motorján kívül mivel volt probléma? Ezekkel a 3-400e km elképzelhetetlen volt?
2023. aug. 13. 19:30
 1/10 anonim ***** válasza:
Igaz. Mondjuk ez akkor természetesnek tűnt.
2023. aug. 13. 19:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:

Más korszak volt. A gyártási szórás a mai szemmel elképzelhetetlen volt (elsősorban az anyagminőségben). Akkoriban egy 100 000 km-es autó már nagyon öreg volt.

Ezek az autók a legritkább esetben jutottak el a szervizbe, általában a tulaj szervizelte a parkolóban. Az olajcserét sokan "érzésre csinálták", megnézték az olaj színét, vagy megszagolták, ennek alapján döntöttek a cseréről. Olajból lehet választani az ÁFOR-t vagy a Shell-t.

Nagyon sok volt az üzemeltetésben és a gyártásban a kérdőjel. Ennek alapján azt tudom mondani, hogy sok autót kellett 150 000 km-nél felújítani.

Azt azonban figyelembe kell venni, hogy akkoriban egy motor felújítása nagyon sokkal kisebb munka volt, mint egy modern motornál.

A fő gond a korrózió volt. Egy idő után nagyon csúnyán elkezdtek rozsdásodni, de a nagy szórást itt is figyelembe kell venni.

2023. aug. 13. 19:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
360e km-rel adtam el a zsigulimat. Minden volt már vele, de hogy a motorját nem kellett felújítani, abban biztos vagyok.
2023. aug. 13. 19:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 A kérdező kommentje:
Akkor kb fele annyit bírtak,mint egy 2000es évekbeli autó? (mondjuk egy 4es Golfhoz,hasonlítom,mert az van nekem)
2023. aug. 13. 19:50
 5/10 A kérdező kommentje:
360e km?? Az korrekt,gondolom a használat,olajcsere időpontja is jelentősen befolyásolta. Nekem a Golfba 320 van,de tökéletes a motorja még,de 10ekmént szigorúan olajcsere.
2023. aug. 13. 19:53
 6/10 A kérdező kommentje:
És a korabeli nyugati autók,Golf1-2,Opel kadett...mennyivel voltak megbízhatóbbak a Ladánál?
2023. aug. 13. 19:57
 7/10 anonim ***** válasza:
A korrekt összehasonlítás az 1967-es nyugati típusokkal reális. A rendszerváltáskoriak már (új korukban) összehasonlíthatatlanul megbízhatóbbak, kényelmesebbek voltak.
2023. aug. 13. 20:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
36%

Egy Opel vagy Volvo nyilván sokkal megbízhatóbbnak számított, de egy átlag olcsó nyugati autótól sem lehetett sokkal magasabb futásteljesítményt remélni.

A nagy különbség az volt, hogy ha bementél az alkatrészboltba Nyugat-Európában és kivetted mondjuk a csere önindítót, ablaktörlő motort vagy gyújtótrafót egy Peugeothoz vagy Fordhoz akkor az nagy valószínűséggel működött, míg a Lada pótalkatrészeknél elég magas volt a hibás darabok aránya. Bütykölgetni kellett meg piacokon bújni az alkatrészeket, mert a hivatalos javítási útvonalak pocsékul működtek. A '80-as évek végére, '90-es évek elejére lett jobb a Hungarolada alkatrész ellátása, de akkorra már mindegy volt.

2023. aug. 13. 20:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
75%

Az volt a baj a Ladával, hogy nem perselyezték a hengert, ugyan abból az anyagból volt a henger és a kopó felület, mint maga a blokk. Ami eleve nem jó ötlet, másrészt nagy volt a gyártási szórás, még az alapanyag minősége sem volt egyforma. A precíziós megmunkálást pedig hagyjuk.

Persze lehet hogy 1-1 példány ami elment 300 ezret, mint a #3 Ladája, de ott ha nem nyúltak a motorhoz, a persely nélküli hengernél már olyan hézagok voltak hogy jó ha tudott 30-40 lóerőt a motor.

2x lehetett ezeket a hengereket felfúrni, így 4-500e km-t el lehetett menni egy Ladával, ha a kaszni és a futómű is ezzel egy ütemben folyamatosan javítva volt.

2023. aug. 14. 06:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
A 05, 07-esek is bőven a 80-as évek terméke, akkor is ha későbbi gyártás volt. Az meg a 70-es évek 01-es alapjaira épült, csak kicsit csiszolgattak rajta. Igaz ez a motorra is. A "sárga" Ladás szerelési könyvben, ha valaki emlékszik még rá, is írták valahol az első oldalakon hogy a motor várható élettartama az első felújításig kb 100.000 km. Lehetett rá persze vigyázni, meg generáloztatni. Ez nem azt jelentette, hogy 99.999 km-nél a bontó felé kellett vele kanyarodni. A fő okokat a 9-es leírta.
2023. aug. 14. 07:21
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!