Nyilván nem most, de a 2000-res évek elején amikor úgymond a dízel volt a fő irány, akkor mechanikus feltöltéssel miért nem próbálkozott egyik gyártó sem? Nyilván turboval együtt, de a turbolyukat úgymond ki is tudták volna iktatni vele, meg amúgy is volt elég sok őrült dolog pl a V10 és V12 TDI, de ez a feltöltési forma végül miért maradt ki? Ha úgy vesszük még benzines motoroknál is több volt amiknél került mechanikus feltöltés személyautóba.
2023. dec. 18. 22:29
1/8 anonim válasza:
Nem tudom a kérdésedre a választ.
Pont a napokban néztem egy amerikai motorépítő fazon (70+ már) videóját, amiben kifejti hogy miért szereti jobban a turbófeltöltésű motorokat, mint a kompresszoros feltöltést. Egyszerűen azért, mert a turbósnak mikor tölt a turbó, jobb a hatásfoka. A csavarkompresszoros megoldásnál a kompresszort hajtó nyomatékot közvetlenül a fotengelyről szedik le, míg turbónál a kipufogó gáz mozgási energiáját nyerik vissza. Nagyon leegyszerűsítve a turbó az "csak ad", a kompresszor pedig ad de valamennyit el is vesz.
Most ezt összerakva a személyautókban a feltöltött dízelmotorok létjogosultságával, egyszerűen fogyasztásban és hatásfokban nem versenyképes a turbós dízelmotorral. Szerintem ez egy olyan időszakban mikor Európában a Volkswagen nyomult a bődületesen jó hatásfokó TDI motorokkal, a PSA a szintén nagyon jó HDI motorokkal, továbbá a tengeren túlon a Ford a bitang Powerstroke dízelekkel, illetve a Cummins és a Duramax a szintén bivaly erős dízeleivel személyautókban, halott ötlet volt.
2023. dec. 18. 22:45
Hasznos számodra ez a válasz?
2/8 anonim válasza:
A 90-es években volt a Mazdának és az Opelnek is comprex feltöltős diesele.
2023. dec. 18. 22:53
Hasznos számodra ez a válasz?
3/8 A kérdező kommentje:
Na erről nem tudtam, utánakeresek. :)
2023. dec. 18. 22:57
4/8 anonim válasza:
Egy motor "tuningolásának" a legolcsóbb, leghatékonyabb és legtartósabb módja a turbó. Az a baj, hogy bizonyos üzemi körülmények között lenne is értelme más megoldásnak. A turbó az előnyeivel konkrétan eltapossa a "vetélytársakat" Voltak kísérletek, de nem versenyképesek a turbóval.
Egy dízelnek a takarékosság a legnagyobb előnye. Egy jól illesztett VGT turbóval a klasszikus turbólyuk elég jól áthidalható. Nincs értelme bonyolítani, főleg nem a hasznos teljesítményből erre áldozni, a fogyasztás rovására. Vagy a V10-V12 szörnyek esetén: rakj rá egy bármilyen automata váltót, és már nincs is turbólyukad.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!