Akku feltöltése okozhat deszt. vízzel ... ?
Kapacitáscsökkenést ?
5-6 éves 38AH akkut megnéztem, mivel télen már elég nehezen volt tölthető nem volt már folyadék a cellák tetején,
töltöttem beléjük ioncserélt vizet, 25 cm3 cellánként, ekkor már érzékelhető volt a nedvesség a cellák tetején, de ezóta az akku sokkal kisebb távok megtétele után merül, mint eddig... ráadásul még csak nyár van...
Mi a teendő ? Erősítsem valamennyi előre kevert akkumulátorsavval, vagy esetleg akuvittel ? Mennyivel ?
Kösz a válaszokat !!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Semmit. Vége. Csere.
Jön a hideg, megpusztul.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Nem, az okozza, hogy 5-6 éves. Örülj, hogy eddig kibírta. Csere.
Persze pancsolhatsz meg barkácsolhatsz, csak ne lepődj meg, ha majd ősszel az első hideg reggelen bikázni kell majd.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"de ezóta az akku sokkal kisebb távok megtétele után merül, mint eddig"
Az autó a "távok megtétele" alatt töltődik. Ha jó a generátor. Ha egy legyengült akksi több rövid táv után nehezebben indít, az érthető.
Ez nem autóban van, hanem rokkantkocsiban 2 db 38Ah, nem indító akku, munka-akku ,ami a terhelést folyamatosan bírja.
Állítólag van egy olyan irányzat is, hogy munka-akkunak is indító akkut használnak, olyat, amelyik súlyra a legnehezebb, van még benne anyag :)
Kösz az eddigi válaszokat, a kérdés továbbra is fennáll, végül is az előre bekevert liter sav csak 1 ezres
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Na még egyszer, hiába munka-akku, akkor is egy savas elektrolitú ólomakumulátor. Felépítéséből adódóan másfajta terhelésre tervezték, mint az indító akkumulátorokat. De működésük alapja azonos, és ugyan az az elektrokémiai korrózió sújtja a belsejüket minden egyes kisütési és töltési ciklus alatt.
Ettől kapacitásuk csökken, és végül elpusztulnak.
Tehát, ha csökken a megtehető távolság érezhetően valószínűleg elkezdett felgyorsulni az öregedés, ez egy irreverzibilis folyamat ami gyorsulni fog.
És ha ez a jármű hidegen van tárolva, az első fagyos napon, a töltőről levéve szinte azonnal megáll és vége (láttam ilyet).
Lehet akuvitot, savat, bármit beleönteni, az nem épít vissza semmit.
Nem bántani akartam, ez egy drága kör lesz.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Próbálkozni lehet, indító a akkumulátorok is száradnak ki nyom nélkül. Újra is savazhatod.
De komoly csodát még nem láttam.
Inkább végzetes zárlatot okozott az ilyen kísérlet.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!