Az Opeleket csak Nagy-Britanniában forgalmazzák Vauxhall márkanév alatt?
Lényegében az autóipar kialakulásával egyidős a kérdésed. Az I. világháború időszakában, illetve utána, mikor az autóipar igazán virágzásnak indult, két fő terjeszkedési módszer alakult ki. Az egyik Henry Ford módszere volt, aki egy márkanév alatt forgalmazott autókat az egész világon. A másik, kevésbé ismert szemlélet a General Motorshoz köthető (William C. Durant), ahol úgy gondolták, hogy sokkal egyszerűbb felvásárolni lokálisan már ismert és felfuttatott autómárkákat, megtartani azokat és segíteni piaci pozíciójuk erősítésében. Ilyen volt az Opel Németországban, a Vauxhall Nagy-Britanniában és még pár hasonlót fel lehet sorolni.
Ez a fajta tulajdonlás nyilván egy bizonyos fokú elköteleződést jelent az anyacég felé. Az igazi változást a GM a nyolcvanas évek felé kezdte el bevezetni: közös platformok létrehozásán dolgozott, ahol első körben a kisautók megjelenésével a sikeres Opel Corsa platformját alkalmazták a GM által tulajdonolt többi autómárkánál is. A külső megjelenés egyedi maradhatott, a platform közös lett. Ez később egyre inkább eltűnt: a Vauxhall elkezdett teljes egészében Opel típusokat árulni.
Megfigyelheted az autóiparban, hogy az egyes autómárkákat már konszernek kötik össze, amiken belül számtalan ilyen együttműködés szövődik. Már az is egyértelműen látható, hogy konszernek között is bőven köttetnek ilyen megállapodások, lásd: Toyota Proace, Opel Combo/Zafira Life, Peugeot Rifter, Citroen Berlingo
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!