Miért lenne ciki, ha a Logan Renault márkanév alatt futna európában?
A Renault világosan szét akarja választani az olcsó márkáját a középkategóriástól.
Dél amerikában viszont nem volt erős renault jelenlét, ami volt, az Renaultból is inkább az olcsó, strapabíró modellek, így ott egy Dacia nem ront a megítélésen (mellesleg teljesen ismeretlen), így aztán inkább a francia hangzású nevet tartják meg.
Egyébként minden piacon ez volt a választási szempont, hogy okoz e az anya márkának kárt. Ahol a Renault a kényelmes, középkategóriás, jól felszerelt, vagy sportos modellek szinonímája volt inkább, ott Dacia lett, ahol eleve a Renault is olcsó modellekkel volt jelen, ott Renault.
Nissan márkanévvel is van Dacia.
Ez egyszerű marketing, ismeretlen névvel nem lehet értékelhető mértékben eladni, másik szempont, hogy egy elismert nívóra is tekintettel kell lenni.
Ezeket a szempontokat is értékelve döntöttek, hogy Dacia, Renault, vagy Nissan logó alatt kerüljön piacra a Dacia...
A Thalia sztorihoz hozzá tartozik, hogy a 4 ajtós limuzinok igazából kelet eu-ban, ázsibában és az USA-ban népszerűek, nyugat eu-ban nem nagyon.
Nem véletlen, hogy pl a Mazda3 4 ajtósa sem volt sokáig nyugaton, pedig azzal nem az olcsóság volt a gond.
Értem én h a keleti autók le voltak nézve, meg a Dacia nem volt a legjobb a keletiek közül, de állítólag a legkényelmesebb szocialista autó volt.
Érdekes h a Skoda mekkora márkanév lett, mert azért jó nem egy Audi de ahhoz képest nagy presztízse lett a skodanak.
Nem szabad összehasonlítani a Skodát a Daciával.
A csehek már több mint 100 éves autógyártási múlttal rendelkeznek, saját fejlesztő gárdával, és komoly eredményeket elérő sportosztállyal. Ezzel szemben Pitestiben azt sem tudták még a 60'-as évek elején, hogy mi fán terem az autógyártás. Csupán 1966-ban -egy Renault licencalapján- kezdtek Dacia néven az R12 típus gyengébb minőségű másolatát gyártani.
Szóval, ne nagyon vedd egy kalap alá a két márkát. ;)
"a Dacia nem volt a legjobb a keletiek közül, de állítólag a legkényelmesebb szocialista autó volt."
Ez így van, még mai szemmel is az 1310-esem eszméletlen kényelmesnek, sőt, tágasnak tűnik. És tudod mi a durva? Hogy a Loganok sokkal kényelmetlenebbek. Amúgy az 1300/1310 nagyon jó technika volt: elsőkerékhajtás, 4 henger keresztben, takarékos is volt, szinte annyit eszik, mint egy mai 1.3-mas autó (7 liter körül). Csak szar minőségben lett legyártva.
Egyébként ezek az autók semmit sem vittek tovább. A Skodáknak és a Daciáknak a márkanéven kivül az égvilágon semmi közük nincs szocialista elődeikhez.
Kilences válaszadó!
"..négy henger keresztben.." :O
Úgy tűnik, Te még az életben nem láttál 1300/1310-es Dacia motorteret.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!