Az 1-es golf régen mennyivel volt másabb, mint egy vele azonos évjáratú lada?
A Ladákat a Vasfüggönytől keletre, a Golfot a Vasfüggönytől nyugatra lehet besorolni.
Ma már ezt sokan nem értik (szerencsére), de a hidegháború alatti években a szocialista blokkból nem lehetett szabadon ki-be járkálni (Jugoszlávia a speciális eset, a kivétel), egyszerűen a nyugati termékek azért sem lehettek összehasonlítási alapok, mert azokkal az itt élők többsége nem is találkozhatott.
A Ladákat a Skodákhoz, Dáciákhoz, Polskikhoz, Zaporozecekhez, Moszkvicsokhoz, Wartburgokhoz, Trabantokhoz (stb) lehetett hasonlítani, bár annak sem volt sok értelme.
Kifizették az autót, és még éveket kellett várni arra, hogy megérkezik, és akkor sem biztos, hogy az, amit kifizettek (másik szín, sőt másik márka is lehetett, pl kifizettek egy Ladát, és évek múlva szóltak, hogy Dacia van, kéri?)
A '80-as évek második felétől lettek enyhébbek a szabályok, akkortól kezdtek kijárni nyugatra használt autókért, de még akkor is csalni kellett a valuta keretekkel (amit szintén nem értenek már a 30-40 év közöttiek sem), és akkor már az 1-es Golfot sem gyártották, de igen, akkoriban itthon nyugati, modern autónak számított, pláne miután a szoci járgányokat nyugati árakon akarták eladni, a "megszokott" minőségben.
Akkor sem volt igazán összehasonlítható, mert a szoci autógyárak is becsődöltek, leálltak, nem volt dilemma, hogy új Lada legyen, vagy használt Opel.
A Lada egyébként FIAT licenc, csakhogy évekkel korábbi elavult technológia, megfűszerezve a gyenge anyaghasználattal, összeszereléssel és még így is a szocialista tábor egyik legjobb autója volt
Egy közöset tudnék mondani bennük, mindkettő kompakt "C" szegmens méretű típus, ha valahova sorolni kell.
Ferdehátú vs szedán forma, első vs hátsó hajtás, a németben több volt a választási lehetőség - dízel opció, 5 fokozatú váltó opció, 3 ajtós kivitel, és persze nem licensz alapján készült, hanem helyben fejlesztették, stb... A háborús időszakok miatt sok volt a technológiai fejlesztés az országban, jobban fel voltak készülve a kor színvonalát alapul véve. A VAZ tömegterméket gyártott, a már létező Fiat alapján, így máris spóroltak egy csomó pénzt a fejlesztésen, amúgy is inkább az olcsóság volt fő cél szerintem. Nem is lehetett max színt választani a Merkúr telepen, cserébe hozzáférhetővé tette széles rétegnek az autózást. Van előnye a láncos motornak is elviekben, miszerint nem öregszik el, a szíjas (VW-re gondolok) vezérlések viszont csendesebbek voltak akkoriban. Kezdő sofőröknek, korabeli gumikkal, stb az első hajtás előnyösebbnek mondható, de a merev híd valamivel jobban viseli a rossz utakat. A hátsó hajtás miatt precízebben kapcsolható a váltó közvetlenül a karral, első hajtással a rudazat kikopik és jobban lóghat. Ekkoriban hagytak helyet a motortérben és hasonlók, szerintem mindkettő könnyen szerelhető kategória. Mondjuk valószínű alkatrészben a VW volt amihez lehetett mindent polcról, szabad kereskedelemben kapni, a Ladához meg olcsóbban elő tudták állítani/árulni, bár mondhatjuk, hogy több esetben a minőség és tartósság rovására.
Most ennyi, lehetne a végtelenségig húzni, alma és körte, mindenkinek más szempontjai vannak.
Remélem belátod, hogy lehetetlen egy 1966-os tervezésű hosszmotoros hátsókerék hajtású autó szocialista másolatát összehasonlítani, egy 1974-es kiadású keresztmotoros, elsőkerékhajtású nyugati autóval.
Aztán még vedd hozzá, hogy a Lada gyár 1970-ben épült és ezzel a tipussal indult a nulláról.
Viszont a VW már 33 évvel korábban, 1937-ben kezdett termelni, és a Golf gyártásának kezdetekor már több milliós darabszám állt mögötte. Vagyis szinte minden területen összehasonlíthatatlan különbségekről van szó.
Kössz srácok az eddigi válaszokat! Pacsi! Még annyit kérdeznék, hogy egy ilyen karbis 1.6-os golf tényleg tud így gyorsulni?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!