A havi bevételetek és hó végén megmaradt pénzetek függvényében milyen értékű autót vettetek/vennétek?
Havi 1 misi+ nettót keresek.
50e forint maradt havonta a számlán (infláció miatt nem akartam elégetni a pénzem, hogy pénzben tartom).
3 millió forintért vettem kocsit
Ezt soha nem értettem,hogy miért a bevételemtől függ,hogy milyen autót vehetek, meg az olyat,hogy 3-4 havi fizetésed mértékű autót tudsz venni :D ja ezekszerint mindenki suzukival kéne,hogy járjon,mert 3-4 havi fizetésed nem lesz alkalmazottként 10-20 millió...
Én jelenleg egy 2022-es skoda superb-et hajtok.
Havi 450 a nettóm, és megvagyok
Legutóbb 5 éve vettem autót. Akkor még egész más árak voltak. Nehéz a mai árakhoz viszonyítani.
Nagyjából 150-200e Ft-om marad minden hó végére, ami ment tartalékba és akkor 7,3 millióért vettem a kocsit.
Milyen "statisztka" ez? De legyen.
Kis családunk havi bevétele ingadozó 500-750e között.
Az átlag "megélhetés" rezsi, kaja, tankolás... stb kb. 300-350e.
Kb. 3 milliós autóval járunk (8 éves Octavia), ja 3 éve vettük 2.8-ért.
8+ azért ennyiért vettem kocsit, mert a lakhatásom elsőbbséget élvez. 2 éve építkeztem egyedülállóként, segítség nélkül!
Vannak emberek akiknél ez fordítva van.
Havi 500 nettó a keresetem, ebből 100-150 között tudok félretenni kuporgatás nélkül.
Egy régi BMW-m van, kb. 2 millió forintos piaci értékkel (nem vettem, hanem cseréltem). Egy 25 éves E39 530i egészen konkrétan.
Amit rá kellett költeni kötelezően a csere után, az kb. 300-ból kijött volna. De mivel a kora ellenére motorikusan jó állapotban van (mértem kompressziót és veszteséget, hibakód nincs), ezért úgy döntöttem hogy hosszú távon számolok az autóval. Úgyhogy a fékrendszerben szinte minden cserélve lett (300 ezer ft volt hozzá az alkatrész), illetve a motortérben is megcsináltam is pár kisebb, de mégis fontos tételt (150 ezer ft volt hozzá kb. az alkatrész). Jövő hónapban mindent kicserélek a futóműben (kivéve kormánymű és féltengelyek), ehhez 1 millió ft lesz az alkatrész. Ezeken kívül kisebb tételek, esztétikai apróságok voltak kb. 100 ezer ft értékben.
Anyagilag nyilván nem éri meg, de ezek után lesz egy olyan autóm, amire évekig nem kell különösebben költeni. Persze mindig lesznek apróságok és ötletek. Ilyen autót annak javasolok aki
1. Vastag pénztárcával rendelkezik és kifejezetten hobbi- / élményautónak kell neki, magyarul mindegy neki h mennyit áll a szerelőnél.
2. Hozzám hasonlóan, megvan a tudása és az affinitása a szereléshez és meg tud szinte mindent magának csinálni. Egy ilyen autónál bármikor jöhet valami apróság, bármikor felvillanhat egy visszajelző lámpa az óracsoporton.
Másként garantált a bukás... Persze én már a cserénél átnéztem az autót, és ha egy f.shalmaz lett volna, el sem hozom.
Viszont most mindent egybevéve, jövőbeli költéseket is számolva, 3 millióért van egy olyan autóm, amiről egyrészt tudom h nem fog az út szélén hagyni, másrészt hogy 5x nagyobb vezetési élményt és komfortot ad, mint bármelyik korábban említett autó... Beleértve a tizenmilliós darabokat... Új autót venni a legnagyobb lehúzás jelenleg véleményem szerint, és max akkor vennék, ha százmilliók pihennének a számlámon. Ennek persze megvan az ára is. 6 hengeres szívbenzin révén, 11-15 literes fogyasztás a mindennapokban (én ráadásul csak százast tankolok bele), és nem épp olcsó alkatrészek. Szóval vagy kva gazdag vagy, vagy értesz hozzá.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!