Miért mondják hogy a Japán autók annyira megbízhatóak amikor a megbízhatóság inkább a rendes karbantartástól függvénye?
Nem feltétlen, de sok konstrukció már saját magában zsákutca. Minden márkából tudsz kifogni olyat ami tökéletesen működik és akár olyat is ami két hetente tönkre megy.
A Francia autóknál legtöbbször az elektronikájával vannak gondok, persze ez a mai modern Francia autókra már nem jellemző annyira, mint régen.
A Japánok pedig mindig is a megbízhatóságról voltak híresek, és az alkatrészek sem kerülnek annyiba, mint egy Német prémiumnál például
Ha a köztudottan hibás konstrukcióktól eltekintünk, akkor bizony karbantartástól függ az egész megbízhatóság téma.
Japánoknak, Koreaiaknak,Németeknek, Franciáknak, Amerikaiaknak is vannak elismerten hibás kontrukcióik, és ugyanakkor nagyon stabilak is. Ezért felesleges ennyire általánosítani.
Hát láttam a Toyotától is olyan motort, amire rossz ránézni is szétszedve. Kb mint valami német ecotec csoda.
És avensis, corolla típusokban. Nem keveset árulnak motorhibásan is már használtan.
A franciák próbálnak feltörekedni a nagyon közé, ezért inkább halál egyszerű, atombiztos motorokat próbálnak csinálni.
Elektronika hiba minden autómnál volt kb, sőt, a franciáknál volt talán a legkevesebb.
Azért, mert sok embernek egy autó akkor számít megbízhatónak, ha egy forintot nem kell rá soha költeni és működik. Ezt pedig - főleg a 2000-es évekig - az egyszerű japán autók tudták, mondjuk egy régebbi Toyota Corolla, Suzuki Swift kb ameddig van benne benzin, valamennyi olaj meg hűtővíz addig megy és kész.
Más kérdés, hogy értelmes ember nem tart így autót, előbb-utóbb úgyis tönkremegy, tökmindegy milyen gyártmány. Viszont sosem az értelmes emberek a leghangosabbak. :)
Miért akarja valaki meggyőzni magát hogy a francia, olasz, német autók ugyanolyan megbízhatóak mint a japánok?
Igen, van néhány elcseszett konstrukció a japánoknál is mint ahogy bárhol máshol, de azt kellene megnézni hogy melyik gyártónál mekkora a rossz konstrukciók aránya, illetve a konstrukciós hibákon felül még mennyi/milyen problémával néznek szembe a tulajdonosok.
Az hogy egy ismerősöm ismerősének a kollégiumi szobatársának volt egy X autója és azzal nem volt baj, illetve egyszer láttam a tv-ben egy Toyotát nyitott motorháztetővel, ezek nem mérvadóak, mindenre találni példát is és ellenpéldát is. A statisztika egy jó megközelítés lehet, bár az sem mindig egyértelmű hiszen nem mindegy hogy egy ártalmatlan visszahívást beleszámolnak-e, illetve nem egyforma súlyú kellene legyen egy EGR miatti kigyulladás és egy hibás bluetooth modul miatti akksilemerülés.
Úgy gondolom hogy ha egy márkáról/típusról elterjed valami, annak kell legyen alapja is.
Mit értesz "rendes karbantartás" alatt?
A mai autókat gyakorlatilag csak el kell vinned évente egyszer szervizbe ahol kicserélik a kötelezőket meg időnként ki kell cserélni a kopó alkatrészeket (főleg futóműben) és ennyit tudsz tenni. Maximum magadnak cseréled az olajat meg feltöltöd az ablakmosó tartályát.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!