Tudom hogy politika van benne, de mi értelme a dízelben a biokomponensnek?
Csökkenti a fosszilis CO2 kibocsátást.
A kőolaj alapú diesellel az évmilliókkal korábban megkötött CO2 szabadul fel. A növényi alapú biodiesellel az adott évben megkötött CO2 szabadul fel.
Hát, szerintem pontatlanok voltak a méréseid.
7%-nyi biokomponens nem nagyon okozhat 15-20%-nyi fogyasztásnövekedést.
#3
Én is meglepődtem, de miután többször is módomban volt ellenőrizni a dolgot nincsenek kétségeim. Két magyarázatom van erre. Az első, hogy több mint 7% a biokomponens, és a számlán is az van, hogy minimum 7% biokomponenst tartalmaz, vagyis lehet akár 10% is, vagy több. Van pár ismerősöm, aki bizonyos kutaknál nem is tankol, mert egyből hibaüzenetet küld a merga befecskendező rendszere ha sok a repce az anyagban. A másik, ami 100%, hogy a korszerű nagynyomású dízelek nagyon nem tolerálják ezt a fajta üzemanyagot, és fogyasztásnövekedéssel jár a használata. Ezért is kel szétadalékozni, hogy növeljék a cetánszámot, javítsák az égési tulajdonságot, nem beszélve, hogy a kenése is romlik, ezért is fuccsolt be anno a volkswagen pdtdi rendszere.
Valamit elnézhettél.
A B7-ben maximum 7% biokomponens lehet.
A többire csak annyit tudok mondani, hogy nem volt hiteles a mérésed, ahhoz hogy bármit bizonyítson.
Nem az üzemanyag szar hanem maga a modern dízelmotor ami az autódban van...
Egy régi dízel úgy megy használt étolajjal mint a barom. Egy modern dízel meg megkotlik tőle.
Amúgy szerintem is nem jól mérted.
Egy autónál még nem lehet hitelesen kijelenteni ilyesmit, továbbá az általad tesztelt útviszonyok sem laborkörülményeknek számítanak.
Amúgy érdekes felvetés, mindenképpen tovább kellene elemezni, de ehhez kellene 5-10 különböző cr disel autó, hordóba 200 liter "szuper" gázolaj meg ugyanennyi sima, és egy szélmentes oválpálya, aztán hajrá.
A fogyasztást rengeteg dolog befolyásolja, pl. szélirány, domborzati viszonyok. Ezek is simán okozhatják az általad tapasztalt különbséget. A régi dízelem nekem is fél literrel kevesebbet evett a hosszú, autópályás utak alatt. Lehetetlen ezt közúton kimérni.
Feltételezem, hogy mielőtt bevezették a bio komponenseket, kiszámolták, hogy mi az eredő CO2 hatása, beleértve az általad említett egyéb forrásokat is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!