Igaz hogy új autót nem lehet venni a legfapadosabb felszereltséggel?
A prémiumgyártók kínálatában szereplő modelleket többnyire nem lehet megvenni alapfelszereltségen, azok csak arra szolgálnak, hogy látszólag alacsony listaárat tüntessenek fel a katalógusokban. Mármint elvileg lehet - de ha bemégy a szalonba, hogy egy alapfelszereltségű 3-as BMW-t vagy Jaguar I-Pace-t szeretnél minden extra nélkül akkor az értékesítő elkezd fogadkozni, hogy azt gyártásból kell rendelni és úgy már drágább, mint ha megvennéd a készleten levőt amin vannak nagyobb kerekek meg sportcsomag, hosszú az átfutási idő, bla-bla-bla. Szóval a teljesen alap, minden opciótól mentes modellek csak a konfigurátorokban láthatóak virtuálisan, amúgy 10.000 autóból 1-2 ha legyártásra kerül ilyen alap felszereltséggel próbaként.
Szóval ezek az autók alapfelszereltségben nem igazán léteznek - de az alapfelszereltségű Dacia is fantomlény, a forgalomban nem nagyon látod a fényezetlen lökhárítójú Sanderókat meg Loganeket, pedig jó 15 évig az volt az alapmodellek megkülönböztető jele, ilyen mégsem jön szembe veled szinte sehol: [link]
Miért ne lehetne?!
Csak ma már más az alapfelszereltség, mint 20 évvel ezelőtt. Volt amikor a központi zár is extrának számított. Ma meg, talán valami a Dacia belépő modelljét leszámítva, de lehet már ott is, nem tudsz olyan autót venni, amibe legalább egy manuális klíma és elektromos ablakemelő legalább elöl ne lenne benne. A kötelező biztonsági elemeket (ABS, ESP, TPMS, stb.) meg a környezetvédelmi kütyüket (mint akár a start-stop rendszer), a kedvedért nem fogják kioperálni belőle.
"akkor az értékesítő elkezd fogadkozni, hogy azt gyártásból kell rendelni és úgy már drágább, mint ha megvennéd a készleten levőt amin vannak nagyobb kerekek meg sportcsomag, hosszú az átfutási idő, bla-bla-bla."
Nekem az a tapasztalatom, hogy a készletes autók mind közepes felszereltségűek. Valószínű ezeket tudják a legegyszerűbben, leggyorsabban kipörgetni a készletről. Ha annál jobb, vagy gyengébb felszereltségű kell, akkor valóban rendelni kell. De ez miért baj? Nekem eddig minden autóm egyedi gyári rendelés volt. Soha nem volt ebből probléma. Az ár nem volt emiatt magasabb. Azt a pár hónapot meg simán kibírtam, amíg megérkezik. Talán a Covid alatt, meg az az utáni alapanyaghiány miatt volt átmeneti fennakadás. De ha jól tudom azóta ez is valamennyire már normalizálódott.
Ha konfigurátorral összerakunk egy közepes felszereltségű autót, a listaárból általában abból is adtak némi engedményt. Így nagyságrendileg ugyanannyiba került volna, mint egy készletes. Én nem tapasztaltam soha olyat, hogy egy egyedi rendeléses autó nagyságrendekkel, milliókkal, 20-30-40%-kal drágább lett volna. Egyedi kedvezmények persze vannak. Pl. olyan autóra, ami nagyon készleten ragadt. Vagy nagyon hülye összeállítás, hülye szín. Arra szoktak nagyobb kedvezményeket is adni, hogy valaki vigye már el. De ez nem általánosítható.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!