Mennyir elektronikára van szükséged egy autóban?
"ami neked ténylegesen kell."
Gyujtás- és injektor-vezérlés.
Ami nem kell, azt minek rendeltem volna bele?! Az újonnan vett autónak ez az egyik előnye: csak azért adsz pénzt, amire szükséged van.
Esetleg egy-két olyat tudnék említeni, aminek az árát nem sokalltam annak idején az extralistán, de aztán használat közben jöttem rá, hogy nem olyan fontos és a következőben nem fogom kérni. Az egyik ilyen az önparkoló mód. Eleinte eljátszottam vele, hogy magától áll be az autó. De aztán később már idegesített, mert olyan lassan csinál mindent, hogy megőszülök addig. Inkább beállok magam.
Sok vezetéstámogató ma már kötelező. Nem kívánságműsor, hogy kéred-e vagy sem. A sávtartó nálam mindig ki van kapcsolva. Nem szeretem ha az autó rángatja a kormányt, ha kicsit megközelítem a felfestést. A start-stop rendszert sokan nem kedvelik. Engem kimondottan nem zavar. De plusz pénzt biztos nem adnék érte. Egyedül dugóban araszoláskor szoktam kilőni.
Amiket szeretek és nem szívesen mondanék le róla a jövőben sem, a teljesség igénye nélkül ami eszembe jut:
led-mátrix fényszóró
automata vezérlésű ülésfűtés elöl-hátul
androidauto/carplay
holttérfigyelő
tolatókamera
elektromos napfénytető.
Egy tempomat szerintem 15 éve se volt nagy durranás, ma már elvárnám, hogy adaptív legyen.
Esőszenzor, fényszenzor is kényelmes, ez szerintem már az alsóbb kategóriákban is sokszor alap.
Az alapfelszereltséget hanyagoljuk, olyat, hogy szervo vagy klíma nem fogok írni.
Elöl hátul radar.
Adaptív tempomat, sávtartó, vészfékező rendszer.
Menetrögzítő kamera.
Az egyes által is írt motorleállítás utáni kormány emelés nagy vágyam.
Carplay
Hud.
Csomagtartó nyitó, családapaként hiányzik.
Kitekintő kamera (ha lelassulsz akkor az autó elején 1-1 kamera mutatja a helyzetet, városban nagyon hasznos)
"3mas! Ez igaz, de van aki nem tud vagy nem akar új autót venni."
Igen, ez is igaz. Volt nekem is használt kocsim. De az mindenképp kompromisszum. Egy használt, nem tömegautónál hiába írom le, hogy mi az amit szeretnék bele és mi az amit nem. Az lesz benne, amilyet kapok a piacon. Úgy értem, hogy ott az állapot és talán a motorváltozat lesz az elődleges. Ezen belül a minél bővebb felszereltség a jobb, persze. De ez ott már csak másodlagos szempont lesz.
Nekem a legutóbbi használtan vett autóm egy gyakori típus volt. Mégis 3 hónapig kellett keresgélnem, mire találtam olyat, ami úgy ahogy megfelelt. Igaz a felszereltség bővebb volt, mint amit eredetileg gondoltam, de árban is feljebb kellett mennem. 2005-ös autó volt, tehát nem mai, ehhez képest: fedélzeti navigáció, adaptív bixenon fényszórók, radarok, TPMS, eső-, fényszenzor, digit klíma, fűtéses félbőr ülések, sebességfüggő szervó, tempomat, stb... Nem kerestem az akkori korhoz képest kifejezetten ennyire jól felszeret autót, de ez volt vállalható állapotban és azzal a motorral, futóművel, amit szerettem volna.
#3 nem-e? egy új kocsi tele van szarva mindenféle baromsággal amit alapból beletesznek, nem fizeted ki? DEHOGYNEM!!!
Szóval hiába mész hogy nem kérsz mindenféle csipogó, meg segítő szarokat bele, bennevan és kész, kifizeted amikor megveszed.
#9, nyilván a ma már kötelező dolgokat nem tudod kivetetni belőle. Mint ahogy pl. ABS nélküli új autót sem kérhetsz, se karburátoros motort.
Viszont pl. ledes fényszórót, masszírozós ülést, holttérfigyelőt, 360°-os kamerát tudtommal nem kötelező megvenni a legtöbb típusnál, hanem opcionális feláras tételek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!