A belső égésű három hengeres motorok hova fejlődhetnek még, most majd jönnek a kéthengeresek is?
Az hol fejlődés ha 2 hengeres motorok terjednek el?
A 2 hengeres autok régebben elterjedtek voltak, Dea 70 es évek végétől elkezdtek kiszorulni, mert gyengék, és kulturálatlana járásuk.
Rengeteg 2 hengeres masina volt anno
Pl: a citroen kacsa, vagy a kispolszki, esetleg az Olcit, a régi kis fiat tipusai is két hengesers voltak pl: a fiat 500
Kell az neked?:)
Már az is óriási "fejlődés", hogy egy Ford Focus kombiban egy ezer köbcentis 3 hengeres négyütemű turbómotor van.
Nagy fejlődés az 1966-tól gyártott Wartburg 353 3 hengeres kétütemű szintén ezer köbcentis motorjához képest, mert négyütemű.
Nagy fejlődés az 1988-tól gyártott Suzuki Swift 3 hengeres négyütemű szintén ezer köbcentis motorjához képest, mert van rajta turbó.
Egy élmény autópályán közlekedni vele, ha az egész család benne ül és a csomagtartó is tele van.
Kérdező, ezek az évek Európában már nem a belső égésű motorok fejlődéséről szólnak, hanem a szándékosan rövid élettartamúra gyártott, minél gyengébb belső égésű motorok kifejlesztéséről annak érdekében, hogy a tehetősebb réteg megvegye a valóban használható, nagy haszonnal árult 20-30 milliós autókat, az átlagemberek pedig már ne engedhessék meg maguknak a saját autó birtoklásának élményét, ők járjanak tömegközlekedéssel, menjenek dolgozni, aztán menjenek haza. Az átlagemberek és a nagyon gazdagok között egyre mélyebb lesz a szakadék.
#3
Azt kellene agyonverni a találmányával, aki olajban futó vezérműszíjat rakott a motorokba, amiket felzabál az olaj és tönkrteteszik a kenési rendszert is.
Különben nem volna különösebb gond velük.
Kultúrálatlan furcsa járású háromhengeresek váltották fel az Eu környezetvédelni illetékeseinek a kívánságára a megbízható, bevált négy hengereseket.
Hozzáteszem ezzel nem lett lényegesen jobbak az emissziós értékek sem, viszont jött egy bizonytalan a hosszú élettartamot kiszolgáló valószinüleg nem képes technika.
Innen jött a kérdésem,hogy jövőre az EU talán már a kéthengereseket fogja preferálni.Természetesen az elérhetetlen árú elektromos autók mellett.
Az EU egyik gyártónak sem mondja meg, hogy kötelező háromhengeres motorkat gyártani. Viszont mindegyik gyártó a globális trendeknek akar megfelelni, ami már elég régóta az üzemanyag takarékosság. És három hengert etetni mindig is takarékosabb lesz, mintha négyet kellene, mivel egyel kevesebb henger fog súrlódni. És igen, ilyen szempontból az egyhengeres motor lenne a csúcs, csak hogy ezen kívül megannyi szempontot figyelembe kell venni: ezt hívjuk műszaki kompromisszumnak.
A három hengernek nincs köze az emisszióhoz, a ma gyártott V8-as motoroknak ugyanúgy EU6-nak kell megfelelnie mint a 900 köbcentis TCE-nek. A fogyasztáshoz van köze. És azért lássuk be, szívóbenzin 1.6 négyhengeres motorokkal tojáshéjon lépkedve lehetett kihozni a "jó" fogyasztást, ami mondjuk egy 100 lóerős motornál nagyon maximum a 6 litert jelentette. Egy kis turbós benzinessel simán eljárok 5 liter környékén, és mellette van egy sokkal nyomatékosabb motorom. Természetesen, ha kinyomom a szemét (kihasználva a nagy nyomatékot), akkor ezek is fogyasztanak, mivel a teljesítmény elégetett üzemanyagból lesz.
Nem azzal van gond, hogy egy motor hány hengeres. Az, hogy "kultúrálatlan" meg "furcsa járású" műszakilag nem értelmezhető szempontok. Ugyanúgy megkapják a kettőstömegű lendkereket, mint már hosszú évek óta a négyhengeresek, sokszor még balansztengelyt is kapnak: ergo van, amikor még jobbnak is tekinthetők, tömegkiegyenlítés szempontjából. Az élettartamot sem mondanám alapvetően problémásnak. Amilyen anyagókból ezek a motorok készülnek, 20 éve még versenytechnikának számított, az anyagválasztásban és a tribológiában elég nagy áttöréseket sikerült elérni az utóbbi évtizedekben.
A probléma sokszor a mérhetetlenül alultervezett kiszolgáló rendszerekkel van. Gondolok itt az olajban futó szíjra, és a mindenféle elrepedő szirszarokra, ami miatt az autó fogja magát és leég. Ezek viszont megint csak nem azzal függenek össze, hogy hány hengeres az autó. Négyhengeres motorokat a közvetlen befecskendezés okozta kokszosodás ugyanúgy érinti. A kigyulladó Fordok nagy része megint csak 1.4 turbóbenzin volt, négyhengeres. Az olajban futó szíjat meg szerencsétlen Ford még a Transit dízelmotorjába is belerakta, hogy száradt volna le a keze annak, aki jó ötletnek tartotta.
Összefoglalván: van elég sok balf@sz autóipari találmány, ami elterjedt az utóbbi évtizedben. De ezeket ne mossuk össze a downsizinggal, és a hengerszám csökkentésével. Ha egy motor ugyanazt a teljesítményt tudja úgy, hogy egy hengerrel kevesebb van benne, de a blokk-hengerfej-forgattyús mechanizmus tisztességesen meg van építve, akkor igen is sokat lehet vele spórolni a fogyasztáson. Csak egyszerre nem lehet mindent. Szóval lesznek-e kéthengeres motorok? Amennyiben a gyártók úgy ítélik meg, hogy üzembiztosan meg tudják építeni két hengerrel ugyanarra a teljesítményszintre, akkor minden bizonnyal meg fogják próbálni.
Köszi,
Azért jött a kérdés mert a szervizes ismerősöm/ Toyota/ mindenképpen inkább ajánlja a Toyota 1,6 132 LE vételét,mint az újabb 1,2 T 117 LE változatát,az új 3 hengeresek pedig egyenlőre még eléggé keveset futottak hosszabb távon hogy valós véleményt lehessen az élettatramról,szervizigényről mondani.
A régebbi bevált motorokat jobban ajánlják tehát a szervizesek.Az 1,6-os kimegy a világból,az újak érzékenyebbek,és jobban kormosodnak/lerakódások/ is a használatban.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!