A régi ezres (három hengeres) swift motorja ohc vezérlésű volt?
A G10A motor SOHC vezérlésű helyesen. Egy felülfekvő vezérműtengely van benne, hengerenként kettő szeleppel.
Megbízható motornak számít, kivéve akkor, ha elhanyagolják a hűtőrendszerét és emiatt túlmelegszik. Ha túlmelegedett a motor, akkor megrepedhet a hengerfej. Magas futásteljesítménynél már eszi az olajat, ha nem kapott rendszeres olajcserét. Gyújtásproblémák előfordulhatnak.
A szelephézagokat időnként be kell állítani.
Ha megbecsülöd ezt a motort, akkor túléli a kasztnit extrém magas futásteljesítmény mellett is.
Van még a dohc, az a dupla vezérmtűtengelyes.
OHV eltűnt már nagyon rég, még az első twingók 1990 elején mentek ilyennel, daciák, stb.
Kis motorok kivétel nélkül ohc mind.
#3 Ez így nem igaz, a 900-as Fiat motor is OHV volt, amivel például a Seicento is kijött 1997-ben és még a 2000-es évek elején is adták őket, amíg végül az Euro szabvány miatt ki nem szorult a képből.
És akkor ott van még az, hogy nem csak európa létezik, van amerikai piac is, ahol SOKKAL közkedveltebb az OHV, mint az OHC. Az OHC ott is elterjedt, de jelentősen kevésbé, mint nálunk és a mai napig gyártanak OHV motorokat.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!