Szabad az alabbi helyekre alvazvedot fujni es miert nem?
Kerekjarati iveknel leszedtem a muanyag dobbetet es a mogotte levo reszt szerettem volna lefujni, azonban maga a lemez nem is annyira rozsdas, hogy foglalkozzak vele. Nem ugy, mint a futomu, az axialcsuklo, stab palca es a rugotanyer meg a lengescsillapito "oszlopa"(rugotanyer alatti resz).
Mindezt ugy csinalnam, hogy a vezetekek ne kapjanak belole, viszont eddig 2 embert kerdeztem meg, es ok azt mondtak, hogy hat ok ezt nem szoktak.
De miert ne kezelnem le a rozsdatol? Mi akkor itt a megoldas?
Egyebkent elgondolkoztam azon, hogy a gumicsovekre van-e valami karosodo hatasa ezeknek a szereknek? Marmint a rozsdaatalakitonak, az alapozonak es maganak az alvazvedonek. A papiron annyit irnak, hogy femre fejtik ki hatasukat, de kivancsisagbol megkerdezem.
Rozsdát kezeld le takarítsd meg azt fekete acryl festékkel fújd le.
A dobbetét mögött meg alvázvédőzd le még ha nem is kell.
Egyszerűen nem indokolt. Még ha rohad is a futómű, maga a lengőkar, kormányösszekötő rúd, stabilizátor pálca, stb. túl fogja élni az egész karosszériát. Ezeknek az alkatrészeknek is véges az élettartama, de nem a felületi korrózió végett hanem a szilent fészkek, gömbcsukló ülékek, csavarmenetek végett. Sokszor már a szilentet meg gömbcsuklót sem cserélik, mert olcsóbb, gyorsabb lengőkarostól az egészet. Az axiálcsuklót meg porvédő gumi borítja, ha az sértetlen, az alatt, konkrétan a csuklónál nem kellene rozsdásodnia. Előbb kezd el kopogni, ha meg kopog akkor így is úgy is csere.
A rugótányér is olyan, hogy 15-20 évet simán kibír, mire az szétprolad 3-4x cserélsz toronycsapágyat meg 2x lengéscsillapítót. Ha megbontják a futóművet vagy a gólyalábat, a leendő javítás része az is, hogy az egyéb alkatrészeket (pl. rugótányér) szemrevételezés alapján csereérettnek találják vagy sem. Egy rugótányér sem nagy összeg, ha egy toronycsapágy csere vagy műszaki vizsgálat közben úgy ítélik meg hogy cserés, akkor ki kell cserélni. Pont erre való a műszaki vizsga, ha telibe lekened szemrevételezéssel nem megállapítható az alkatrész minőségromlása. Most az hogy x-y helyen milyen a műszaki vizsga egy másik történet. :D
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!