Hogy nen esik be a szelep a hengerbe, ha ki van szedve a szelep ék?





Ha egyenesen van a szelep, akkor lehet, fent van a dugattyú, és arra támasztja fel.
Ferdén szelepeltnél meg a hengerfal....
Sem nagyon ajánlom így csinálni, ráadásul mindig a legutolsó probléma a szelepszár szimering.
Ha már füstöl, eszi az olajat egy motort, kb halottnak a csók.





Ez csak a (be) video. A (ki) videóból derülne ki, hogy mivel gátolták meg a szelep beesését.
Elfordul, hogy a gyertyanyíláson keresztül sűrített levegővel felfújják a kompressziós teret. Vagy felső helyzetbe állítják a dugattyút és hagyják, hogy a szelep rátámaszkodjon. (Ami szeleptányér sérüléshez is vezethet.) Vagy a gyertyanyíláson keresztül zsinórral feltöltik a belső teret, amennyire lehet. Így a szelep puhára támaszkodik.










#3
És volt, hogy tartósan normalizálta az olajfogyasztást a szelepszárszimmering csere? Mert a szerelők esetében általánosan elterjedt vélemény, hogy nem csinálják, mert nem érdemes.
Igazuk van?





Sok szerelő azt mondja hogy nem a szelepszár szimmering miatt füstöl. Na elmondom akkor, hogy az én autóm ezer-ezerháromszáz km-enként 1 liter olajat égetett el. Kicseréltem magamnak a szelepszár szimmeringeket és azóta nem kell utánatölteni az oljnak két olajcsere között. Mindig bírtam a ránézésre diagnosztizáló ,,szakembereket".
Hogy nem esik be a szelep? Hát például szoktak olyat is, hogy a gyertya helyén megtöltik a hengert sűrített levegővel. Ez egyszerű módszer, persze a nyomást rajta kell hagyni a szerelés ideje alatt.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!