125 ccm motoroknál mi a 4 ütem előny hátránya? Illetve 2 ütemüeknél elöny/hátrány?
Valóban, a négyüteműből nagyjából fele akkora teljesítményt lehet kihozni, mint a kétüteműből. Viszont mivel a 125-ösök szinte mind az A1 kategória szabályai szerint épülnek, ezért 15 LE-sek, tehát ez a besorolás kissé okafogyott.
(igen, tudom, ki lehet venni belőlük a fojtást és akkor már nem 15 LE a teljesítmény, de most maradjunk a szabályokon belül)
A négyütemű annyiban jobb, hogy alacsonyabb fordulaton működik, ez által hosszabb élettartamot lehet neki valószínűsíteni, illetve nyomatékosabb a motor, nem kell szétforgatni, széles a használható fordulatszám-tartomány. Vagyis nem kell állandóan a váltókart buzerálni, kényelmesen tudsz vele haladni. Nem mellékesen kevesebbet is fogyasztanak és nem füstölnek úgy, mint a kétüteműek.
A kétüteműek kissé idegesebbek, pörgősebbek, ezek nem a nyomatékból, hanem a fordulatszámból élnek. A használható fordulatszám-tartományuk kisebb, többet kell váltani, nem lehet velük olyan nyugisan járkálni. Viszont egyszerűbb a motor, ezért könnyebben és olcsóbban javíthatóak, ráadásul valamivel könnyebb is a motorblokk, mint a vezérlés többlettömegét is cipelő négyüteműek.
Összegezve: a négyütemű motorok inkább munkába járásra valóak, mert kényelmes, nyugodt gépek, elbírják a zsák terményt is, nincs velük sok gond. A kétüteműek azoknak valók, akik sietnének, mert sportos, pörgős, közvetlen masinák.
Az előző sok mindent elmondott.
Én 2 ütemű Cagiva Mitoval járok, 11KW van a forgalmiba írva így A1-el is lehet használni. 34 lóerő, a 4 üteműeknak valóban a duplája. Motorozásra 2 üteműt ajánlanám, élvezhetőbben mennek.
A 125 köbcentiméteres gépkategóriában a 4ütemű motorok egy kalap sz_rt érnek. A teljesítményük az EU és a KRESZ által meghatározott 15 lóerő max. Ezen folytás eltávolításával sem tudsz segíteni. A régebbi 2ütemű 125ös motorok: Cagiva Mito, Honda NSR, Aprilia SR-Tuareg-Rally stb , Yamaha TZR tejlesítményükkel jóval felülmúlják ezt. 20-38 kW-ig terjedő teljesítményükkel.:) Az szól a 2ütem mellett hogy gyors (Cagiva Mitoval mértünk már 160at..egy vadiúj CBR-nek 130nál vége ) , fürge, robbanékony és jóval olcsóbb mint egy négyütemű. A négyüteműnek is vannak természetesen előnyei : fele annyit fogyaszt, kevésbé kopik és kevésbé szervíz (odafigyelés) igényes.
Mindazonáltal ha megfogadod egy tapasztalt motoros tanácsát...125 köbcentiben felesleges elkölteni egy hatalmas összeget egy vadiúj négyüteműre, mivel a 125 ös géposztály az a "tanuló nagymotoros"oknak való. 1 max 2 év alatt mindenki le akarja cserélni nagyobbra. Remélem tudtam segíteni.üdv.: GÉ
Egyetértek a fentebb megszólalókkal. Azt, hogy hamarabb "tönkre megy " mint egy 4ütem, nem hónapokba kell mérni...Az üzembentartás minősége a lényeg. 3évig hajtottam boldogan egy Yamaha TZR-t minden probléma nélkül.(Pedig nem az a nagymamatempós motoros vagyok ;) )
Ha jó olajat raksz bele. Nem mész 3.ba tiltásnál 120at fél órán keresztül akkor nagyon sok ezer boldog kilométeren keresztül lesz a társad bármilyen kétütemű motor. Üdv.: Gé
Hogy mi a 4ütem előny hátránya azt nem tudom, de a hátrány az a 125ccm. ;)
És azt is jegyezd meg, hogy nem a győzelem a részvét, hanem a fontos! ;o
Az utolsó megjegyzésedhez meg annyit, hogy a haverok előtt akartál menőn brümmögni, vagy mi?
Ennyi erővel a 4t-nek meg kávédaráló, jobb esetben fűnyíró hangja van.
Mondjuk az új 4ütemű Husqvarna supermotó egész szépen szól, de attól még szerintem ebben a géposztályban 2t-vel lehet motorozni, 4t-vel meg közlekedni. De akkor meg vegyél robogót! (4 üteműt! :) )
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!