Valóban idős a Magyar autópiac? Itt állandóan olvasom hogy kinek miylen autója van.
Magas az autók átlag életkora, de ennek szerintem több összetevője van. Az biztos, hogy már nem az a párezer megmaradt Trabant, Wartburg, Lada, meg egyéb szoci / veterán autó húzza le az áltagot, az nem sokat ront rajta.
Az átlag 15-16 évet inkább a '90-es évek végi és 2000-es évek eleji tömegautók okozzák. Még ma is milyen sok régi Swiftet, F Astrát, B Corsát, 206-os Peugeot-t, I. Megane-t, II. Cliot/Thaliát, Daewoo Matizt/Lanost, mk1 Focust stb. látni az utakon, és még sokáig lehetne sorolni, nem beszélve az utóbbi 10 évben beáramló rengeteg nyugati import régi Audiról, BMW.-ről, III./IV. Golfról, stb.
Az összetevők amik miatt magas
1) Nyilván a magyar átlag jövedelem - nem mindenkinek van pénze új autót venni
2) A 90-es években / 2000-es évek elején elég megbízható autókat gyártottak, amik rendeltetésszerű használat esetén sokat kibírnak, nehezen használódnak el, főleg a faékebb technikák.
3) A 2000-es években a hiteldömping idején nagyon könnyű volt új autóhoz jutni, ez az 1) ponttal együtt azt eredményezi, hogy az akkori új autókat sokáig használják az emberek. Ha belegondolunk, még a 18-20 évvel ezelőtti nagy roncsprémiumos-hiteles Suzuki-dömping Ignisei, WagonR-jei is "túlkorosak" már.
4) Nincs megfelelően korlátozva (életkorilag) az autók magyarra honosíthatósága - arra sok gettótelepi koromfosó ex-német Audira, Mercire meg Volkswagenre tényleg semmi szükségünk...
Szóval én úgy gondolom, a magyar autópark elöregedettsége több szálon fut.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!