Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ilyen esetben az autószerelőne...

Ilyen esetben az autószerelőnek van igaza?

Figyelt kérdés
Sziasztok! Elsősorban az autószerelők válasza érdekel legjobban. Régebben sokszor jártam így, akkor nem csináltam belőle ügyet csak elkönyveltem hogy szerencsétlen vagyok. Gondolom sokak voltak így. Szóval. Adott egy hiba, tegyük fel hogy rángat az autó. Elviszed a szerelőhöz és csak ennyit mondasz hogy rángat amikor ezt vagy azt csinálom. Ő elvállalja. Ennek a rángatásnak lehet 6 különbféle oka amit úgy old meg hogy egyesével kicseréli az alkatrészeket és ha szerencsét van elsőre vagy másodjára beletrafál, ha nincs, akkor 6.-jára és egy 20-30 ezres hibából lesz 100-200 ezres költség. Viszont mi van akkor ha te azt mondod hogy rendben, de csak a rossz alkatrészt és annak kicserélését fizeted ki? A többit nem.
2023. nov. 11. 17:16
1 2 3
 11/21 anonim ***** válasza:
51%

Láttam olyan esetet, amikor a jelzett hibát több alkatrész is okozhatta és próbálgatásos alapon kereste meg a szerviz, melyik a hibás. Ilyenkor egy gyakran alkalmazott megoldás, hogy a kérdéses alkatrészt a próba erejéig kicserélik egy másik ugyanolyan autó szóban forgó alkatrészére. Ha ez nem járható és nincs a szervizben raktáron a kérdéses alkatrész, akkor megrendelik. Ha az volt a hibás és a csere után az autó jól működik, akkor a beszerelt alkatrész marad, és felszámítják az ügyfélnek. Ha mégsem ez az alkatrész volt hibás, akkor az autóba visszakerül az eredeti és ezt nem számítják fel az ügyfélnek, hanem raktáron marad a szervizben, amit majd elhasználnak egy másik autónál, amibe pont ez kell majd. Odáig a szerviz pénze áll benne, ugyanakkor a későbbi ügyfél, akinek pont az kell az autójába, nagyon fog örülni, hogy hamar megoldódik a problémája a raktáron levő alkatrésszel. Így a szerviznek megéri, hogy egy darabig benne volt a pénzük. Nyilván egy sufni-műhely nem tud és nem akar raktáron levő alkatrészekbe befektetni.

Vannak nagyon jó és korrektül dolgozó kis műhelyek is. A korrekt hozzáállás kulcseleme ilyen esetben, hogy belátják és megmondják, hogy meddig tart a kompetenciájuk és amit nem tudnak megoldani, arra ajánlanak az adott problémában jártasabb műhelyt.

A márkaszervizek védelmében hadd mondjak el egy személyes élményemet: korábbi családi autónkat költözés után 13 éves korában kezdtem márkaszervizbe hordani, mert akkor az volt közel. Elvittem az autót, elmondtam a problémát, az autóra rá sem néztek, csak mondták, hogy rendben, délután jöhetek érte. Az utolsó csavarig ismerik az adott típust, minden gyári szerszámuk és műszerük megvan, így biztosak voltak benne, hogy meg tudják oldani a problémát. Egyben az autó egy régebbi problémáját is megoldották, amivel már több más műhelyben próbálkoztak sikertelenül.

2023. nov. 11. 20:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/21 anonim ***** válasza:
#10 de jelezted a szerelőnek, hogy nem oldódott meg a probléma, vagy csak dúlva-fúlva szerelőt váltottál?
2023. nov. 12. 11:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/21 anonim ***** válasza:
39%

#10 "kikalapáltak valamit rajta alul ami összeért"


Ilyen szerelés ebben a szakmában nem létezik. De mindig ez a végeredmény: valaki kókányol, a tulaj meg nem ért hozzá és elhiszi, hogy jó a munka és még olcsóbb is. Ebből csak az olcsóság igaz, olcsó húsnak híg a leve, a te autódat kontár módon javították. Törődj szépen bele.

2023. nov. 12. 11:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/21 mindentudó99 ***** válasza:
19%
#13 Azóta is probléma mentes. 2 ève. De te onnan a fotelból biztos jobban látod a problémat mint a szereló ugye? Úgy birom az ilyen negmondó embereket. #12 Ő maga jelezte hogy nem oldódott meg. Mivel pár ezres tétel volt nem akartam vitázni. Többet nem mentem oda.
2023. nov. 12. 17:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/21 anonim ***** válasza:
74%

#14 Az nem azt jelenti, hogy jó is. Régen apáink ódákat zengtek róla, hogy a Trabanton az elszakadt ékszíjat harisnyával helyettesítették, az is működött, de azért a legközelebbi lehetőségnél vettek rá egy új szíjat. A kókányolásnak pont ez a lényege, hogy igen, lehet működik, de kérdések mindig felmerülnek. Mennyire tartós? Okoz-e más problémát? Stb. Ezekre te nem tudod a választ. A futóműnek nincsen kalapálható, egyengethető eleme, ez egy tény.


De ha nem hiszed el, csak mert a fotelból írom ezt a választ, akkor majd holnap leírom újra a munkahelyemről is, rendben? :)

2023. nov. 12. 18:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/21 mindentudó99 ***** válasza:
0%
Nem kell. Megbízom a szerelőben azóta is oda járok meg az egész család
2023. nov. 13. 06:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/21 anonim ***** válasza:
39%

#16 Akkor egészségedre a kalapált, girbe-görbe futóműhöz. :)


De amúgy beértem. Most jobb, hogy nem fotelban ülök?

2023. nov. 13. 07:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/21 mindentudó99 ***** válasza:
#17 Fárasszál már mást jó?
2023. nov. 14. 19:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/21 anonim válasza:
Az az érdekes hogy én csak hivatalos szervizben jártam így. Sőt a 2. Kerület és Solymár határán ismerek egy szervizt, ahol ki volt adva a szerelőknek hogy ha van rá lehetőség mást javítsanak az adott autón hogy a megrendelő minél többször menjen vissza. És ez akkor derült ki, amikor a szerelők 80 százaléka ezért ott hagyta a szervizt, mert megunták hogy az emberek mindig hozzájuk mennek reklamálni a főnök helyett. De úgyis jártam már hogy a szerelő javítás közben egyéb alkatrészeket tett tönkre, amit később megpróbált velem kifizettetni. Ez persze nem jött neki össze. Ezek elég gusztustalan dolgok, és tényleg kéne rá találni valami megoldást.
2023. dec. 2. 11:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/21 anonim ***** válasza:

#19 Na de látod ez a különbség. Az emberi természet szempontjából tök mindegy, hogy legális szerviz vagy maszek sufni, mert emberileg mindkettő lehet normális és megbízható, illetve mindkettő lehet tolvaj g*ci. Ez nyilvánvaló.


Most feltételezzük a rosszabbik verziót, hogy tolvaj g*cik.


Sufniban: így jártál. A szerelő jól kinevet a hátad mögött és abszolút tehetetlen vagy.


Szervizben: az állami szervezetek IMÁDJÁK baszogatni a szervizeket anélkül is, hogy bárki panaszkodna rájuk. Ha bárkit kár ér, nyugodtan fordulhat a fogyasztóvédelemhez és garantálom, hogy a szerviz számára abban nem lesz köszönet. Nem lesz elmismásolva, nem lesz szőnyeg alá söpörve, nem lesz "okosba megoldva". A szerviz szopni fog, a kár elszenvedője pedig kap egy kellemes kártérítést és jóvátételt. Szóval védve vagy! Ez a lényeg, ez a fontos.


Na meg arról nem is beszélve, amit te is írtál, hogy szervizben könnyen visszarúghat a "ló" (az alkalmazottak), ha a főnökség ilyenekkel próbálkozik. Bevallom, nálunk is vannak elborult, patkány ötletek a felettesektől. És magasról szarunk rájuk. Legrosszabb esetben mi is felmondanánk, aztán ott maradnának egy üres épülettel és bruttó 0 forint bevétellel. Ezért nem is erőltetik, folyton csak a szájuk jár.

2023. dec. 2. 14:56
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!