Mikor nem szabad megvenni egy 200 ezer km feletti haldex összkerékhajtású VW csoportos autót?
Skoda Octavia és egy Seat Leon van kinézve, 2015 környékiek, mindkettőben 220 ezer km van.
Ha elmegyek megnézni milyen esetben hagyjam ott. Ha meg nem cserélték benne olajat az baj? (megosztalank a vélemények)
Előre is köszi.
Megoszlanak a vélemények? Mégis hogy? 30 ezer kilométerenként cserélni kellene benne az olajat. Toronymagasan a leggyakoribb meghibásodási ok a Haldexnél, hogy nem cserélik az olajat, eltömődik a szűrő a sok kuplungportól, aztán leég a szivattyú. Végülis eddig csak hétszer annyit futott az az olaj, mint amennyit kellett volna neki...
Ezt leszámítva egyébként lutri. Abból a szempontból egy nagyon jó rendszer a Haldex, hogy nem sír, nem hangoskodik, csak teszi a dolgát, addig a pillanatig, amíg végleg meg nem döglik. Ez részben előny, mert nem kell az embernek fognia a fejét miatta állandóan, hogy na most éppen mi baja van, viszont vásárláskor rossz, mert nincsenek árulkodó jelek. Ha működik, akkor az úgy működik, ahogy működnie kell és esetleg kezdődő hibáknak semmi jele sincs, tehát a vásárlásuk mindig lutri.
Persze ha ilyet mondanak neked, hogy 220 ezer alatt soha nem cseréltek benne olajat, akkor azonnal hagyd ott őket. Nem létezik olaj a világon, amit ne kellene cserélni időnként. Ha a Haldex olajat nem cserélték, akkor garantálható, hogy a komplett autó el volt hanyagolva, valószínűleg a motor is rottyon van.
Akkor nem szabad venni, ha nem jó az adott példány és/vagy nem futja rá (vétel és/vagy fenntartás).
Utóbbit te szépen ki tudod számolni magadnak, előbbire pedig az a megoldás, hogy olyannal nézeted át, aki ért hozzá
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!