A cégnél az éjjeliőr és a szimpla melósok A6-os, A8-as Audival és más hasonló drágának tűnő nagy autóval járnak, de ugyanakkor a négyszer annyit kereső mérnökök szerényebb, olcsóbb, hétköznapibb autókkal. Ez miért lehet?
Nem mintha zavarna, csak fura. Több cégnél is látom, hogy ez a jelenség általános. Persze vannak kivételek.
Ez valamilyen pszichológiai dolog? Így kompenzálnak? Vagy mi lehet az oka?
De még telefonban, laptopban is ezt látom. Az őr és a melós nem régi kiadású Thinkpadet használ és hurcolják magukkal, míg a 4x annyit kereső mérnökök csak a benti gépet használják és az otthoni gépük is régebbi, szerződéses rendszergazdaként sokukhoz én járok ki rendbe tenni az otthoni PC-t is.
#6 vagyok!
7# 2019
10# gépészmérnök
(Nem a helyesírásomért fizetnek, és a nyelvtan tudásomnak semmi köze sincs a szakmai tudásomhoz. Bár nem is értem az összefüggést...)
Jól mutat a kocsma asztalon az iphone 15 pro, amit 20-24 hónap hitelre ~70000 befizetéssel előfizetésre kihozott. Természetesen amint leül, kicsapja az asztalra, képernyővel lefelé, hogy jól látszódjon a 3 kamera.
Gyakran 2 havi bére rámegy a telóra, és sok esetben a kocsija kevesebbet ér.
A következő fokozat, amikor az alma párosul 10-15 éves német prémiummal. Mikor valami komolyabb probléma lesz a kocsival hónapokra letámassza, amíg gyűjtögeti a lóvét a javításra. Mert a telefon és a kocsi részlete mellé már sok a szerelő munkadíja alkatrésszel együtt. A gyakoribb meg az, hogy éppen működjön a kocsi, mert, ha csillog, és nagy felni van rajta, lehet vele arcoskodni.
Szinte biztosan állítom, az esetek nagyon nagy részében albérletbe mennek haza, vagy a "mamahotelba"!
8: Ismerem a típusokat és azok generációit, ezek tényleg 5-6 éves autók, esetleg némelyik a 10. évét tölti.
A fenntartásuk is költséges lehet, mert ezeket a nagy autókat mozgató, gyakran 3 liter körüli motorok az átlagnál szomjasabbak.
Az újabb ThinkPad, vagy MacBook, vagy iPhone eszközök is elég költségesek, ahhoz képest, hogy egy átlagember szinte csak kapcsolattartásra, internetezésre használja őket.
Nem mintha lenézném a munkásokat, vagy az őröket, de ezek egyszerűen felesleges mértékű kiadást jelentenek. A funkcióhoz hatékonyabban is lehet választani.
Úgy tűnik, hogy az emberek két stratégia közül választanak. Vagy a külsőségekre költenek sokat, vagy pénzügyileg tudatos polgárok. Nekem utóbbiként olyan, mintha az előbbiek egy másik bolygóról származnának, furák.
16: Nem értem pontosan, hogy mit szeretnél ezzel közölni: "Hogy ne lenné már egy szaros őrnek.."
Mármint, miért ne járna ilyennel?
Pontosan ez a fura számomra, hogy van, amelyik ilyen autóval jár dolgozni, mint melós. Az lehet, hogy külföldről hozzák olcsóbban, nagyon sokat futottan, még az is lehet, hogy eredetileg motorhibásan, amit egy ismerősük baráti alapon helyrehoz, hogy utána ideig óráig üzemeljen. Úgy tűnik vannak olyanok, akik az összes spórolt pénzükért autót vesznek, az életük munkája ott van egy még használtan is drága, felesleges prémium autóban.
Kinek mi a felesleges?
Kinek mi a hobbija?
Kinek mit jelent az autózás?
Valakinek azt, hogy elvigye A-ból B-be. Valakinek meg lennél sokkal több. Nem vagyunk egyformák, nem egyformák az igényeink.
Az, hogy valaki többet költ autóra, mint más, nem azt jelenti hogy hülye. Pl minek vegyen nagy TV-t, ha mindig menne valamerre?
Ez az én véleményem. Persze vannak olyan emberek is, akik szinte csak azért vesznek drága autót, hogy vagány legyen. Hogy lenyűgözzön olyan embereket, akik le se szarják.
18: Egy 30+ éves őr, vagy munkás, sofőr össze tudott hosszú évek alatt gyűjteni 5-12 millió forintot, amiből ahogy a 17-es írja, vesz egy drága autót (5 és 10 éves közöttit), csak hogy vagánykodjon, felvágjon vele. Ezzel el is költötte az évek spórolását, feleslegesen. Köztudott, hogy sokan vesznek erőn felül kirakatautókat, amilyen drágát csak tudnak, hogy mutogassák, nekik jobb van, ők valakik, mert nagy prémiummal járnak.
Úgyhogy nem hazugság.
Egy mérnök a magasabb fizetésével sokkal hamarabb össze tud ugyanannyit gyűjteni. Vagy ugyanannyi idő alatt 3x, 4x annyit. Mégsem igyekszik olyan autót vásárolni, mintha legalábbis ő lenne a cégtulajdonos, pedig inkább megtehetné, a mérnöki fizetéséből.
17: Az más eset, amikor valaki vesz egy hobbiautót, de ezekben az esetekben ők nem erőn felül teszik és saját kedvtelésüknek hódolnak vele.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!