A petróleum és a kerozin az ugyanaz?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
"hogy értve nem bírja a kompresszíót? pont hogy nagyon kis kompressziónál berobban, vagy pont hogy nem akar berobbanni, csak nagyon-nagy kompressziónál?"
Nincs kompressziótűrése, ezáltal oktánszáma sem. Dugattyús motorokban nem használható.
"Tudtommal kerozint nem árulnak, mert a civil életben nincs rá szükség. - Tehát mindegy, úgysem lehet tankolni."
Jézus pecse! Még valami ökörség? :D
"Tudtommal kerozint nem árulnak, mert a civil életben nincs rá szükség."
Árulnak a teszkóban is faszéngyújtóként.
A kerozin víz és kén mentesített, adalékolt "gázolaj".
A gázolaj lepárlási hőmérséglete 180 - 350 fok között van.
A kerozin 250 - 350 fok közötti anyagból készítik.
Az USA hadserege használja gépjárművekbe. 5000 köbcenti felett benzines gépekbe is.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
wiki Kőolaj - [link]
"Világítóolaj (petróleum, kerozin) – C11–C12 – traktor, repülőgép, rakéta hajtóanyaga, benzingyártás, PETRÓLEUM: jellegzetes szagú, halványsárga folyadék. Leválasztási hőmérséklet: 150-250 °C"
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Magyarországon kerozinnak a tisztított petróleumot nevezzük.
Hogy rácáfoljak néhány előttem szólóra, használható és használják is dugattyús motorban (pl. modelleknél, többnyire etanollal, növényi olajjal keverve, adalékolva - bővebben lásd alul*), viszont nehezen porlasztható a benzinhez képest, így autóban jobbára felejtős.
A II. Világháború után léteztek olyan járgányok, amelyeket kerozinüzeműre alakítottak át. Ezeknél általában a hengerfej tömítésével variálva sikerült elérni, hogy a kopogási határon belül maradjon a folyamat, azonban ez jelentős teljesítménycsökkenéssel és a hatásfok komoly romlásával jár (gy.k. kva sokat eszik és nagyon nem megy).
Dízelben eléghetne, itt a kopogás nem játszik (pont, hogy az öngyulladás adja az dízelmotorok működési elvének alapját), azonban a modern dízelmotorok alkatrészei gázolajra vannak méretezve, így kerozinnal járatva viszonylag gyorsan ki lehet fektetni olyan jelentéktelen alkatrészeket, mint a befecsi, vagy a szivattyú. (Az átalakítás lehetőségét mondjuk nem zárnám ki teljesen, de ez minden tekintetben csak elméleti lehetőség)
Mindezek mellett egy liter Jet-A1 470-480 Ft e válasz írásának időpontjában (nyugatabbra feleennyi :) ), így marha rosszul járnál vele.
* [link]
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!