Baj ha az autó csak 3 hengeres?
Sok mai kisméretű új autó 3 hengeres motorral kerül piacra. Nem egyszer hallottam azt, hogy nem jó ha 3 hengeres egy kocsi. De mi ennek az oka? Hamarabb elromlik, kényesebb, eszi az olajat vagy mi?
Autó vásárlás előtt állok, kisméretű autót szeretnék 90% város, 10% pálya, évente 7-8ezret megyek. Ebben a méretben szinte nincs is már 4 hengeres autó.
Köszönöm ha valaki felvilágosít.
Kissé furcsa a megfogalmazás, amikor azt írod, hogy "baj".
Bajról akkor beszélünk, amikor valami elromlik, tönkremegy, szátszakad...stb.
Ezek a kis autók gyárilag ilyenek.
Főként városi közlekedésre 1-2 utassal, elfogadhatóak.
Különben nem újdonság, már 60 évvel ezelőtt is gyártottak hasonlókat és generációk közledtek ilyenekkel.
Korábbi márkák: Wartburg, Saab, Auto-Union, DKW.
Napjainkban ujra leporolták ezt a technikát, és a Skoda, Renault, VW, Dacia, Ford, Hyundai,stb. is gyárt háromhengereseket.
Szóval nincs ezzel semmi baj.
Akinek ekkora motorra van igénye -tehát nem országúti cirkáló keres, és nem akar kéttengelyes lakókocsit végighúzgálni Európán- annak megfelelő.
Azért nem szokták szeretni, mert minimum 4 henger kell ahhoz, hogy minden félfordulatban legyen munkaütem.
3 hengernél 240 fokonként kezdődnek a munkaütemek, így van 60-60 foknyi szünet a munkaütemek között.
Szemléltető ábra:
3 henger:
4 henger:
Persze ezt nem fogod érezni menet közben, főleg egy mai motoron, amin van kettős tömegű lendkerék.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!