A BMW K1600GT-nek ugyanaz a motorblokkja mint a K1300-nak vagy teljesen más?
#9 Abban igazad van, hogy manapság nem divat "indokolatlanul" vastagra hagyni a hengerfalat, amit esetleg később nagyobbra lehetne fúrni. De régebben abszolút ez volt a divat.
#10 Amíg nem vagy tisztában azzal, hogy mit jelent és miért fontos a "konstrukció", addig kérlek maradj távol a témától és ne magyarázz másoknak. Ez olyan hogy tételezzük fel pék vagy és lekváros buktát szeretnél csinálni. Összepakolod a tészta összetevőit, összekutyulod, stb. Innentől maga a tészta az fix, készen van, nem változik. Viszont az, hogy ezt a tésztát miként formálod, az még előtted áll. Akármilyen formájúra készíted el a buktát, attól maga tészta ugyanaz marad. A formája nem befolyásolja az ízét. Lehet kicsi, lehet nagy, lehet négyszög, lehet kerek, lehet sok lekváros, lehet kevés lekváros, lehet szilvalekváros, lehet baracklekváros... azt csinálsz vele, amit akarsz, de a tészta végig ugyanaz maradt. Ebben a témában a tészta a "konstrukció". Az alap tervezés. Ha szar a tészta, akkor tök mindegy mit alkotsz belőle, szar lesz a buktád. Ha jó a tészta, akkor tök mindegy mit alkotsz belőle, jó lesz a buktád. Ugyanez igaz a motorokra is: tök mindegy, hogy hány hengeresre csinálod, meg mekkora a hengerűrtartalom, mert egy blokk nem ezektől lesz jó vagy rossz. A hengerűrtartalom módosítható a hengerbe helyezett hüvelyek segítségével, de ettől még a blokk ugyanaz marad. A hengerszám pedig szó szerint csak Ctrl-C Ctrl-V, ismétlődő mintázat, szóval annyi hengeresre gyártod le, amennyire akarod, attól még egy négyhengeres és egy hathengeres kialakítása full ugyanaz maradhat.
A Cosworth-nak volt egy nagyon jó dokumentumfilmje néhány éve, amiben a V10-es F1-es motorjaik gyártásáról beszéltek. És elmondták, hogy a tervezés MINDIG egy egyhengeres motorral kezdődik. Mindig az egyetlen henger megtervezése a fontos, mert amíg egyetlen henger van, addig könnyebb a hibákat kiküszöbölni és amikor az az egy henger készre van tervezve, akkor csak egymás mellé raknak belőle ötöt. Nyilván egy picit bonyolultabb, hiszen az összeillesztést meg kell oldani, de maga a blokk ugyanaz marad, csak öt darab egyhengeres összeillesztve. És kész a V10 egyik fele, a soröt. Az mondjuk tény, hogy V10-essé alakítani már jóval nehezebb munka és ott már tényleg hozzá kell nyúlni az alaphoz is, tehát módosul a konstrukció, de a végére annak a V10-es blokknak a konstrukciója az 95%-ban megegyezik az egyhengeres tesztblokk konstrukciójával.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!