Mire elég egy 69 lóerős motor?
Figyelt kérdés
Sok kisautó van hirdetve, akár pár százezer forintért. Pl VW Polo benzines.
Mire elég ez a kis motor? Nem akarok versenyezni, az biztos. De 2 embernek városban, néha vidéken elég lehet átlag közlekedni?
2023. nov. 3. 12:29
11/20 nemaRendőrség válasza:
Ami engem amúgy (már) zavarna ezekben a kis motorokban, az a nyomatékszegénység.
75 lóerő után fizetem a teljesítményadót, kombináltan talán 120 lovas a kocsi, ami azért nem egy erőgép.
De az 500nm nyomaték, az nagyon jó. Bolond kocsi úgy kilő 50ra kanyarból, hogy sokkal "dinamikusabban" közlekedem, ami azért ha nagy a forgalom jól jön, mert ki tudok ugrani 2 kocsi közé
13/20 anonim válasza:
69 lóerő 690 kg-s autóhoz illene. Ilyen már alig van, a legtöbb kisautó 800-950 kiló között van, azokba kicsit lomha, 90 lóval jobban menne. Amúgy meg dízel 2x annyi nyomatékot ad le de kevesebb a lóerő viszont jobban felmegy a hegyre XD
14/20 nemaRendőrség válasza:
60ra akart lenni, csak rájöttem az nem pont legális kategória, csak a számot írtam át, jogos
15/20 anonim válasza:
Normál közlekedésre tökéeltesen elég.
16/20 anonim válasza:
Városban mindenre elég. Előzéseknél, emelkedőknél, autópályán néha kényelmetlen lehet. De mindenhova oda fogsz érni.
17/20 anonim válasza:
Skoda Fabia I. szériás 68Le-s volt: 100 km/h.-is ment, utána 130-ig egyre gyengébb, utána méggyengébb max. 150-ig, hiába 162 a vége. 14,6 msp. a gyorsulása, kb., közepesen nagy emelkedőket már nehezebben bírja. Városban sok, országúton/vegyesen kközepesen sok a fogyasztása.
18/20 anonim válasza:
68 LE szívó dízel, kombi Golf, plusz utánfutó. Nettó 1 tonna gabonát szoktunk vele hordani (zsákban) például, autópályán is szabályos keretek között elég, nyilván lendületet nem árt számításba venni, meg nem ezzel kell német korlátlan szakaszon belső sávot foglalni. Nézd meg a teherautó kategóriát, egy 3.5 tonnás is van gyakran 80-90 LE és egy falat tol a szélnek, meg személyautónál kicsit nagyobb a tömege is...
19/20 anonim válasza:
Szívó dízeleknél inkább a nyomaték ami számottevő, nem versenyautó de nem lesz gond az emelkedőknél meg a vontatásnál sem.
20/20 anonim válasza:
#11 és #19, szívó dízelben én azt kifejezetten szeretem, hogy nyomaték mellé rövid a váltó is, szóval emelkedőn alapjáraton el tudok indulni finoman kezelve a pedálokat :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!