Peugeot 2.0 HDI 136 lóerős motor vélemény, tapasztalat?
Ez egy rendkívül széleskörben alkalmazott motorcsalád. Számos Peugeot, Citroen modellen kívül a Fordnál is használták, többnyire az MK4-es Mondeoban, de abban az időben, mivel a Volvo a Fordhoz tartozott, jó pár Volvo autóban is megtalálható. Tapasztalatból is állíthatom, hogy egy nagyon tartósra sikerült motor, viszont elég fejlett már ahhoz, hogy még mindig korszerűnek lehessen hívni.
Öntöttvas blokk, alumínium hengerfej, akárcsak egy régi szívódízelnél, 16 szelep, hidrotőkékkel, amik elég tartósra sikerültek. Vezérlése szíjas, nincs benne nagy bonyolultság. Változattól függően készültek Bosch és Siemens üzemanyagrendszerrel, a PSA inkább a Boscht használta, a Ford ráment a Siemensre. Mint minden sokat futott dízelmotoron, az EGR időnként szeret megragadni, amihez picit trükkös hozzáférni. Sajnos az izzítógyertyák a tűzfal oldalára kerültek, motor kivétel nélkül nem lehet cserélni őket nagy biztonsággal. Kettőstömegűt használattól függően kb. 200 000 kilométerenként fogyasztja, pályázással ez kitolható 300-ra. A 136 lovasnak a változó geometriás turbójának pozíció jeladója típushibának számít, gyakran tönkremegy, és az új is szar, ezzel együtt kell élni.
Édesapám 407-esében volt. Komoly volt, hogy 1 turboval hogyan vitte azt a kasznit. Gond nem volt vele sosem, jol fogasztott nagyon.
11 litert evett 160-nál
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!