Sok kisautót használnak ilyen vagy kicsit gyengébb motorral. Régebben a fiús baráti társaságomban mindig azt hallgattam, hogy azé' nem mindegy egy előzésnél, meg balesetnél, hogy egy erősebb motorral esetleg... Húsz év vezetéssel a hátam mögött azt mondom, hogy ha csak ebben bízol, akkor inkább ne vezess. Adódhat olyan az életben, hogy valakinek valahol néhány +lóerő megmentette volna az életét, de a többsége azoknak, aki a lóerőre esküszik, inkább kamikaze sofőr.
2023. nov. 3. 12:36
Hasznos számodra ez a válasz?
2/20 anonim válasza:
Volt barátnőmnek egy 1.2-es, 82 lóerős Chevrolet Aveo-ja volt, . Újonnan vette, és csak ő használta, több mint 10 évig megvolt neki, és mikor különmentünk akkor is már átlépte a számláló a 200 ezret. 3 gyereket fuvarozott vele, és ők általában hétvégente mentek valamerre, ráadásul nő létére nagyon jól és lendületesen vezetett, szóval teljesen használható egy ilyen 100 lóerő alatti autó is
2023. nov. 3. 12:58
Hasznos számodra ez a válasz?
3/20 anonim válasza:
Közúton bármire. 60 lóerős F Astrával bejártam az egész országot, jártam meredek hegyi szerpentinen is, pályán is simán lehet tartani a 130-140-et.
Nordschleife nyílt napra viszont nyilván nem való.
2023. nov. 3. 13:08
Hasznos számodra ez a válasz?
4/20 nemaRendőrség válasza:
Szintén F Astra, 60 lovával lazán mentünk pályán stb.
Nem én voltam a belsősáv takarítója, de kamionokat stb lehetett vele előzni biztonságosan.
Ami necces ezekben az a pályára felhajtás, de ha egy kamionnak megy…
Meg ugye nem úgy fogyasztot 130-al 4000 rpm körül (tipp, nem volt benne fordulatszám mutató)
2023. nov. 3. 13:20
Hasznos számodra ez a válasz?
5/20 krwkco válasza:
Sík autópályán 130-140-nél teljesen elég. Városban, ha egy kicst jobban akarsz mozdulni, akkor 4000-nél kell váltani és fürgén megindul.
Ahol hátrány: országúton kevésbé tudsz előzni. Komoly hegymenetben (pl. Ausztria) egy fokozattal lejjebb tudsz csak közlekedni, mint a helyi autók dupla lóerővel. Vagy feltartod a sort vagy magasabb fordulaton zajong a motor.
Összességében elviselhető, elfogadható a 70 lóerős autó viselkedése.
2023. nov. 3. 13:27
Hasznos számodra ez a válasz?
6/20 anonim válasza:
#4 Enyémben sem volt, de biztos több lehetett az 4000-nél, a mostani 1.6 115le H Astrám pörög 3400-at 130-nál. Szegény F mit kapott azalatt a rövid idő alatt, amíg megvolt... :D De bárhová elvitt egy rossz hang nélkül. Egyszer majd jó lenne megint venni egyet, kikalapálni patikára, élném nagyon.
2023. nov. 3. 13:37
Hasznos számodra ez a válasz?
7/20 anonim válasza:
73 lóerős Dacia Loganunk volt évekig. Budapesten nem én tartottam fel a forgalmat, kereszteződésben majdnem mindig a gyorsabbak közötti indultam el, nem mert padlóztam, hanem mert nem tököltem. Autópályán 130-nál kicsit sokat evett, de nem volt vele gond. Egyedül alpesi szerpentineken éreztem kevésnek, de elment ott is, csak azért mégsem volt az igazi.
2023. nov. 3. 15:13
Hasznos számodra ez a válasz?
8/20 anonim válasza:
Attól függ hány kilós autóba kerül bele az a 70lóerő, lehet kevés is lehet elég is.
2023. nov. 3. 17:33
Hasznos számodra ez a válasz?
9/20 anonim válasza:
Ha nincs benne rengeteg kilométer és nincs agyonkopva a motorja, akkor elégséges lehet hétköznapi közlekedésre, de amint beül 3-4fő már kevés lesz nagyon
2023. nov. 3. 19:01
Hasznos számodra ez a válasz?
10/20 nemaRendőrség válasza:
#9
Na igen, beleül 3-4 ember.
Sokszor vittük krumplit, kukoricát az astrával, pár mázsát. Szerintem lazán túlléptük a hordozható tömeget. Olyankor szegény motor nagyon szenvedett főleg emelkedőn, sokkal sokkal később lehetett csak felváltani.
@6
Lehet, az a baj, hogy utána hibridre váltottam, amiben megint nincs fordulatszám kijelző (ecvt automata, senkit nem érdekel hogy éppen mennyi az annyi), szóval megint csak tippelni tudok
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!