A w116-os mercedes miért nem zörög 50 évesen se, ellenben egy új 50 milliós mercivel?
Ez a baj ezekkel a Vályi kiakadásokkal, hogy érdemi eredménye nem lesz, csak rálocsol kis olajat az autós közösség tábortüzére. Meg olyan emberek lázadnak a kommentszekcióban, aki tényleg csak max beül egy S osztályba, de venni soha nem vett és nem is fog. De még egy W123-at sem.
Mondom ezt úgy, hogy általában egyetértek vele, bejön a stílusa, de néha túltolja ezt a rebel vonalat. Nem fog semmi sem változni azzal, hogy elküldi a Mercit a p.csába, adásról adásra. Ez egy másabb megközelítés.
https://www.youtube.com/watch?v=JEImG0eCTKY
Aki lerak közel 50 misit egy EQS-re, az telibe fogja kakkantani, hogy mit mond a Vályi. Mert bármikor bármely gyógyszertári állapotú S osztályt megveheti magának az, aki ilyet vesz. Sőt, lehet van is neki, amit elő elő vesz a jó időben. El lehet küldeni Facebookon meg itt is a gyártókat melegebb éghajlatra, de mi lesz? Sírva fakad az összes CEO, mert anonim kiakadt a gyk-n? Vagy mert Kovács Tibor, 50 éves pálosvörösmarti lakos nem ért egyet a H Astrából?
Ugyan már. :) Amíg megveszik ezeket az autókat olyan minőségben amilyenben, addig senkit nem fog érdekelni.
A 8-as válaszával pedig maximálisan egyetértek.
#12 Oké, amit itt leírtál az igaz. Viszont meg is lehet fordítani. Az amit leírtál egyetemben az autógyártók hozzáállásával, nem változtatja meg azt hogy ma minőségérzetet kapsz a pénzedért, nem minőséget.
Nem azért csinálja ezeket az anyagokat sem Vályi, sem más aki elmondja a véleményét a témában, hogy egy facebook post vagy youtube videó alapján akár a leendő Mercedes tulajt akár a gyártót (??? nem is értem :D ) befolyásolja. Egyszerű tartalom, vleménynyilvánítás, ami más perspektívából kritizál mint a mai piac. Ennyi, nem kell túlbonyolítani.
#14 Az autók minősége valamilyen arányosságot mutat a környezetvédelmi normákkal. Minél szigorúbb a norma, annál bonyolultabb, költségesebb a belső égésű hajtáslánc fejlesztése és gyártása.
Dízelnél valahol 2005. környékén jött az Euro 4, benzinnél pedig 2009-ben. Ekkor kezdték el belerakni az autókba a részecskeszűrőt és a szívó benzinmotorokba a közvetlen befecskendezést. A megbízhatóság innen kezdett el drasztikusan csökkenni.
Minden kg számít, így előtérbe kerültek a műanyagok a motortérben, azokból is az újrahasznosított alapanyagok. Precízebb befecskendezés, több periféria a motoron, automata váltók (bár ez ha választható akkor feláras) mind költség. A vezetéstámogató rendszerek is mind költség, akár szenzor, akár aktuátor, akár vezérlő és szoftver szinten. Plusz ott van a digitalizációs igényeket kiszolgáló hardver, szoftver. Hol fogja ezt a plusz költséget visszahozni a gyártó profit formájában? Majd a beltéren, üléskárpiton, ajtó"kárpiton", tetőkárpiton, a műszerfalon, futómű alkatrészeken, kédergumin, kilincseken, karosszérián, kartámaszon, ergonómiai tervezésen, manuális UI elemek tapipanellel helyettesítésével stb. megspórolja. Persze ezek közül sok feláras extra, de az autó alapárában a fejlesztési költségek mind benne vannak.
Ezzel csak azt akarom mondani, hogy nem önmagában a Mercedesre, hanem kompletten az autóiparra jellemző a minőség minőségérzettel helyettesítése és a megbízhatóság általános romlása.
Az elektromos autózás pedig megtérülés szempontjából még nagyon gyerekcipőben van, kell jó 10-15 év mire azok a befektetések amik ezeknek a lítum akkus, elektromos hajtásláncú autók piacra kerülését lehetővé tették, megtérülnek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!