Lehet még használható, normálisan működő autót venni 500-600 ezer ft-ért?
Persze hogy lehet, csak az igényeket reálisan kell megszabni, és ennél az árkategóriánál különösen igaz, hogy nem színt, nem extrázottságot és főleg nem kort, futásteljesítményt nézünk, hanem csak és kizárólag állapotot, minél jobban lekövethető előéletet, és olyan típust ami minél egyszerűbb, minél tartósabb konstrukció.
Nyilván ami ennyiért mindenkinek a legelső gondolat, az a régi Suzuki Swift. Ennyiért abból már találsz tényleg jó állapotban megmaradt példányt, akár extrásat is az erősebb motorokkal (1.3 16v, 1.6 szedán), klímával légzsákkal szervókormánnyal is kifogható reálisan. Persze, papírautó, de ennyi pénzért olyan autót ami nem húz nagyon rövidet ha egy mai 2+ tonnás autóval találkozol, nem találsz. Hatszor ennyiért sem.
Vannak persze alternatívák. Ha valami kicsi autó kell amivel leginkább városban közlekedsz, akkor például Fiat Seicento, Renault Twingo és hasonló miniautók is reálisan kaphatóak ennyiért, Swifthez hasonlóan olcsó fenntartású és egyszerű autók.
Nehezebben, de néha kifogható rozsdamentes és korrekt állapotú E11-es Toyota Corolla is ( [link] ami már egy fokkal "autóbb" autó az említetteknél, abszolút használható mindenre, pakolni is lehet bele, autópályán rendes tempóval sem érzed magad veszélyben, ami a régi Swiftről, Twingoról, Seicentoról nem mondható el, illetve a nagyszerű magyar utakon segít, hogy tud rugózni, ami szintén nem az eddig említett kisautók erőssége. Itt viszont hibalehetőségből kicsit több van, a frissített VVTi modellek 4ZZ és 3ZZ kódos motorjainál elég jellemző a fokozott olajfogyasztás, a korábbiak lomhábbak de tartósabbak.
Amiben szerintem lesznek akik nem értenek egyet, viszont nekem sok tapasztalatom van a típussal, azok a régi Fordok. Escort, Fiesta (még nem a Focus, nem a Mondeo). Faék egyszerű autók, meglepően kényelmesek a maguk kategóriájában, nekem sok öreg Fordom volt és mindet imádtam, egy hatalmas baj van velük: rohadnak, minta a kva élet. Viszont néha felbukkan 1-1 olyan Escort vagy Fiesta, ami valami bácsi garázsában pihent leginkább és még egyben van. Ilyet érdemes lehet megvenni és lekezeltetni a kasztnit mihamarabb, mert még sok évig autó maradhat. Fillérekért adják a legolcsóbbakat, 400-500 környékén már korrekt állapotot lehet például Escortból kifogni, hozzáteszel egy alváz- és üregvédelemnyi pénzt a vételárhoz és van egy autód.
Aztán persze vannak még típusok ezeken kívül is, de nekem csak ezekkel van közeli tapasztalatom.
Mindegyikre, és bármilyen más ilyen korú autóra igaz, hogy szinte lehetetlen rozsdamenteset találni, de ha mégis sikerül, akkor azonnal érdemes lekezeltetni mert az egyszerű régi autóknak majdnem minden esetben a rozsda a halála, és meglepően gyorsan tud "hát kicsit rohad itt-ott" állapotból kuka állapotba kerülni, főleg ha kint tartod az utcán. Az ilyen olcsó autó vételárához mérten soknak tűnhet egy rendes alváz- és üregvédelem költsége, de még több bukó lesz ha mondjuk 2 év múlva a még hibátlanul üzemelő autót azért nem tudod leműszakiztatni, mert elrohadt, és dobhatod ki minden rá költött pénzzel együtt, mert megvenni sem nagyon fogja úgy már a bontón kívül senki.
Lehet, de sok időt és energiát kell rászánni.
Írták, hogy 10 éve sem lehetett jót venni ennyiért. Nekem sikerült egy Nemetországból behozott jól felextrázott (4 lufi, digit klíma, fűthető-elektromos minden stb..) 2.0 d4d Toyotát minimális esztetikai hibákkal papiron kevés km-rel behuzni. 170 e km ment bele 7 ev alatt komolyabb hiba nelkül.
Tenyleg az a legfontosabb, hogy meg kell nézni sokat, otthagyni ami szemmel lathatóan nem ok...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!