![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Attol fugg mire.
De amugy ha alomautot nezunk, akkor nalam benzin.
Havi szinten 1000-1300 kilóméter csak a munkába járás. Ez egy munkába menet oda-vissza 65 kilóméter.
És akkor egyelőre csak erre használtam, másra nem.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Az nem olyan sok. Egy időben havi 2000-2500 km-t jártam, saját zsebből tankolva. Így egyértelmű volt a dízel. Most (már lassan 5 éve) meg a másik véglet lettem, havi pár száz km-rel, azt sem egyenletesen napi szinten teszem meg. Az autóm ugyanaz maradt. Egy extrém fiatal hibátlan autótól nem menekültem, csak azért mert dízel és nem járom körbe naponta az országot. Eddig ennek semmi hátrányát nem tapasztaltam. 5 év alatt olajcsere, meg éves szervizek voltak, semmi meghibásodás. Részecskeszűrőre sem reklamált soha. Semmi hibaüzenet.
Napi 32-33 km szerintem pont határeset. Bevállalható már a dízel. De a benzines is, ha relatív többet is fogyaszt, nem mész vele olyan sokat, hogy nyomorba döntsön.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"5 év alatt olajcsere, meg éves szervizek voltak, semmi meghibásodás. Részecskeszűrőre sem reklamált soha. Semmi hibaüzenet."
Hát nekem a reészecsekszűrő szépen eltömődött, amikor váltottam munkát, és elkezdtem napi 30-km-eket menni, az is falvalk közt.
Egyszer kiszedték, elkülték "regenráltatni", akkor jó volt fél évig, aztán megint csökkent a teljesítmény. Ilyenkor, a végén már 80-90-et ment max, és el kellet indulni a pályán, 50-60 km-t ógy amennyit bír az autó, a vége felé már tudta a 120-at, hazafel félúton, és kidolgozta a dolgokat, már ment 160-at, utána pár hétig tudta megint a 200-at ami kell neki, de a sok rövid szakasz miatt pár hét után megint kezdődött.
(Károgóknak előrebocsátom, ott mentem annyival, ahol hivatalosan is megengedett).
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Attól függ, hogy milyen a nyomvonal. Ha autópálya, akkor egyértelműen dízel. Ha főút, akkor elgondolkodnék egy jó fogyasztású benzinesen. Egy kisebb kasznis 1.6-1.8 szívó benzinnel ha beállsz 80-90 közé, 5,5-6 literrel eldöcögsz. Dízellel is csak kb. egy literrel lenne kevesebb, ami 1200km-el számolva havonta csak 8 eft különbözet, éves szinten mérve kb. 100 ezer, mondhatni bagatel. Ha autópályán mész 120-140-el, akkor a benzines már 8,5-10 körül fog fogyasztani, de a dízel még mindig csak 5-6 között, itt már lehet számolni 3 literes különbséggel, ami havi szinten kb. 25 eft, éves szinten meg 300. Ez már nem bagatel, számomra legalábbis. Viszont ha abból az irányból nézed, hogy a dízelbe ennyibe kerül egy nagynyomású, kéttömegű lendkerék, a turbó vagy a 4 darab prolasztó, akkor megint kicsit más fele billen a mérleg.
Én azért vennék dízelt, mert meg tudom csinálni magamnak. Viszont ha csak évi 300 eft-ot hoz a benzinnel szemben, és egy lendkerék cserére ki kellene fizetnem a szervizben 4-500 eft-ot, akkor benzint vennék.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Hibrid nem játszik?
Ma már a plug-in hibridet választanám, mert jó tapasztalataim vannak vele.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
"Hát nekem a reészecsekszűrő szépen eltömődött..."
Az előtted író vagyok. Az én autóm még csak 52.000 km-nél tart. Arra mindig figyelek, hogy ha elkezd regenerálni, akkor hagyom végigfutni (max 10 perc), addig nem állítom le.
Így nem tömődött még el, nem is kényszer-regenerált még soha. Ahogy írtam, keveset használom az autót, de nem egyenletes elosztásban naponta két saroknyira futkosva. Hanem sokszor a garázsban áll egy-két hetet is. Után viszont egyben letolok pályán 500 km-t. Így jön ki, elég hektikus eloszlásban, a havi pár száz, évi 5-6e km futás a dízel autómmal. Ha rendszeresen városban tötymögörnék vele, vagy rendszeresen csak a szomszédos faluig járnék, akkor én is jobban aggódnék.
Egyébként az egyik kolléganőmnek egy újabb fajta dízel Cilója van. Naponta dolgozni jár vele gyalog 15-20 percnyi távolságból. Tehát soha be sem melegszik a motor, még nyáron se. Kérdeztem tőle, hogy nem aggódik-e emiatt, de olyan szinten nem érdekli, hogy látszólag azt se tudta, hogy ezt most miért kérdezem. Neki az csak egy használati tárgy, mint a mosógép. Beül és megy vele, a többi nem érdekli. Érdekesség, hogy nem most vette az autót, már évek óta használja és ne szokott rá panaszkodni, hogy bármi gondja lenne vele.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!