Erősebb egy autó ha kikapar egy sebességi fokozatban?
Nem ettől erős egy autó. Egy 1000-es Swiftettel is lehet csikorgó kerekekkel indulni, ha már rosszabb állapotú virligumik vannak rajta és leugrasz a kuplungról.
A H Astrában már van ASR. Ha nincs sport gombot, nem is tudod egyszerűen kikapcsolni. Na meg a H-nál 17"-os, 225 szélesek a gyári gumik, de még a 18"-os is gyári méret. Ha ebből valami jobb tapadásút raksz fel nem fog olyan könnyen csúszkálni. A VW-ban meg lehet hogy még nincs ASR és más gumik is vannak rajta. Netán a váltó áttételezése is lehet más. Tehát ebből nem vonnék le messzemenő következtetéseket.
160Le-s, 350 Nm-es (már 1500-as fordulattól), szűk 1,3 tonnás autóm van. A 0-100-at ha jól rémlik valami 8,6 mp környékén futja. Tudom, hogy messze nem versenyautó. De nem érzem lomhának, a forgalom ritmusát bőven fel lehet vele venni. Ennek ellenére soha nem szoktam kipörgetni a kerekeket.
Nekem gyári 1.9 pd 101 lovas volt, amit chippeltek 140le 346Nm-re, több mint 100000 km.et mentem így vele, a motor jól bírta, aztán eladtam. Ebbe nem volt esp, és a 225/45 17 dunlop sp sportmax gumikat is megcsavarta szárazon 2.ba. A 195/65 15 conti ts 830p gumikkal 3.-ba lehetett egy helyben állni nedves úton. Ilyenkor csak lendültből lehetett előzni. De a lényeg 2400-3500 rpm között nyomaték csúcson volt, 2000 rpm-nél is 300+ nyomaték állt rendelkezésre. Szóval a pd chipedet nagyon elcseszték!
A hivatalos gyári chip bejegyzésre kerül a forgalmiba, ha ez nem történt meg akkor az csak a szokásos garázs tuning.
Az opelodnak valószínűleg fejlettebb a kipörgés gátlója. Erről nincs tapasztalatom, de mikor munkatársam meganra cserélte a golfját ő mesélte hogy nagyságrendekkel jobban szabályoz. Van a két technika között 15 év.
"de érzetre meg jobban megy az opel, főleg magasabb fordulaton, inkább ez ott kezd el megindulni, ahol az előző már elfogyott,"
dieseleknél közel egyenletesnek kéne lenni a nyomaték leadásnak ~2500-3500 rpm között, szóval, ha csak 3000 felett indul meg nagyon ott sem jó valami a programmal.
2+
1.5 körüli diesel 3000-3200 körül elfogynak, de az 1.9-re nem jellemző.
2-es,hülyeség hogy a hivatalos bekerül a forgalmiba.
minek kerülne be? hogy több teljesítmény adót kellejen fizetni vagy minek?
Én is hivatalos chip tuning műhelybe vittem az autómat Magyarországon és még arra is figyelt az illető mivel német az autóm hogy nem az obd-n keresztül csinálta mert azt mondta ott nyoma maradna hogy bele nyúlt.
A mérés adatait grafikonját kinyomtatva megkaptam és kész. Forgalminak semmi köze hozzá a műhely nem fogja beírni csak úgy.
"Én is hivatalos chip tuning műhelybe vittem az autómat Magyarországon és még arra is figyelt az illető mivel német az autóm hogy nem az obd-n keresztül csinálta mert azt mondta ott nyoma maradna hogy bele nyúlt."
Ezt nevezik nem hivatalosnak!!!
A hivatalos chiptuning, alapvetőnek csak a gyár által elfogadott tuning cégek termékei. VW konszern -->ABT, BMW --> Alpine, Mercedes --> Brabus stb.
Nincs átmenet, meg mókolás. Ha van egy 0 km-es Audim és azt az ABT megchippeli, megmarad a gyári garancia! Ha elviszed ezt egy jó hírű tuning céghez: AET chiptuning, NEO chip stb. és valami garanciális probléma merül fel a kocsival, ahol rájönnek erre, akkor bukod a motor és vezérlő elektronika garanciáját. Pedig erről is kaptál számlát, és nav szerint hivatalos volt az egész. A Porsche "városnév" szerint meg kontár munka.
5
Igy értem amit mondasz de azért a chiptuningban szerintem nem ez a két fokozat létezik és egy AET vagy hasonló műhelyt garázs tuningnak nevezni erős. Az ahol normális felszerelés és mérő pad nélkül igérgetnek teljesítmény növekedést én azt nevezem sufni tuningnak nem azt ahol dyno padon meg mindet figyelembe véve szakszerűen beállítják a teljesítményt.
"van benne sportgomb, de azt csak úgy használok hogy egyszer benyomom, de akkor nem kapcsolja ki a kipörgésgátlót"
Ha hosszan nyomod a gombot, akkor kapcsolja ki! Ki is írja a km-óra helyén, hogy ESP-off és az ikonja is világít olyankor a műszeregységen. Ha röviden nyomod, csak a "sportos üzemmódot" kapcsolja ki-be.
Amúgy a sport üzemmód három dolgot csinál:
1. Egy szorzófaktort rak a gázpedál jelére. Tehát ha pl. félgázt nyomsz, a vezérlőnek közel padlógázos jelet ad. Emiatt érezni kicsit erősebbnek, fürgébbnek az autót.
2. A kormányszervót áthangolja. Direktebb, keményebb lesz a kormányzás.
3. Ha IDS+ futóműved van, a gátlókat is keményebbre feszesebbre hangolja.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!