A quadok mért olyan veszélyesek?
nagy sebességűekre és nagy köbcentijűekre gondolok
miért veszélyesebbek mint a kétkerekű?
instabilabb?
köszi a választ
de leírnád egy kicsit érthetőbben? mit jelent a kanyarsebesség? és a differenciálmű?
A kanyarsebesség az, amivel be tudsz venni egy kanyart anélkül, hogy kicsúsznál vagy felborulnál. Ezt rengeteg tényező határozza meg és minél magasabb, annál veszélyesebb tud lenni a jármű. Ennek az oka az, hogy magas kanyarsebességnél egyetlen hiba is nagy bukást okozhat. A quadok azért képesek ugyanazt a kanyart nagyobb sebességgel bevenni, mint a motorkerékpárok, mert nem ketőt, hanem négy kerekük van. Ez jobb tapadást jelent, később csúsznak meg a kerekek. A vázszerkezet is más: a súlypont valamivel mélyebben van, mint egy motorkerékpár esetében. Ez azt jelenti, hogy nehezebben borul a jármű. A lényeg tehát annyi, hogy ugyanannak a kanyarnak nagyobb tempóval lehet nekifutni quadon ülve, mint motorkerékpáron. És minél nagyobb a kanyarsebesség, annál könnyebben válik végzetessé egy hiba: ha például egy kicsit megcsúszol, kis tempónál tudod korrigálni, nagy tempónál nem marad erre időd.
A differenciálmű egy olyan szerkezet, amely képes két féltengelyt különböző fordulatszámmal meghajtani. A meghajtott tengelyeken használják és azért van rá szükség, mert kanyarban a két kerék más sugarú íven gördül, az ívbelső kisebb utat tesz meg, mint az ívkülső. Ha viszont mereven össze vannak zárva, mint a quadokon, akkor azonos fordulatszámra kényszeríted őket, ennek következtében meg fognak csúszni, mert nem tudnak olyan fordulatszámmal forogni, mint amilyennel kellene nekik. Ha pedig mindenféleképpen megcsúsznak, egészen más technikával kell kanyarodni: gázzal és kuplunggal már akár a kanyar előtt meg kell csúsztatni, utána csúszásban kell tartani, irányítani kell a csúszást, hogy megfelelő szögben maradjon a jármű és a végén az egyenesben vissza kell hozni a járművet egyenesbe. Ez azért kell, hogy akkor és úgy csússzon a quad, mint szeretnéd, ne pedig a saját belátása szerint induljon el véletlenszerű időpontba és irányba. Ez jóval nehezebb, mint az "alászedem, oszt' bekanyarodok" technika, eltart egy ideig, mire megfelelő mértékben elsajátítja az ember.
sztem egyáltalán nem veszélyes! én quadozok, crossozok ..szval
és ha ezt nézzük h veszélyes, ht élni is veszélyes!!
sztem simán meglehet tanulni, és ha odafigyelsz és nem mész mint állat akkor meg is maradsz =)
17/L
magas a súlypontja igy mikor kanyarodsz vele (difi nélkülivel) akkor olyanmintmikor a teherautóban mindenki balra dől jobbkanyarnál
itt is ez van csak itt nemfog meg semmi
10-19 16:26--vagyok !Ma hóhérakasztás volt,mert akkorát borultam eszetlenkedés közben mint a Állat!!Igaz hogy a Yamaha dt is odavág néha-de quaddal most borultam először !!
Megpörgettem néhányszor helyben és egy ottlévő gyökér megtámasztotta és azon átbukott!!Tanulságos volt!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!