A quadok mért olyan veszélyesek?
nagy sebességűekre és nagy köbcentijűekre gondolok
miért veszélyesebbek mint a kétkerekű?
instabilabb?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
köszi a választ
de leírnád egy kicsit érthetőbben? mit jelent a kanyarsebesség? és a differenciálmű?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
A kanyarsebesség az, amivel be tudsz venni egy kanyart anélkül, hogy kicsúsznál vagy felborulnál. Ezt rengeteg tényező határozza meg és minél magasabb, annál veszélyesebb tud lenni a jármű. Ennek az oka az, hogy magas kanyarsebességnél egyetlen hiba is nagy bukást okozhat. A quadok azért képesek ugyanazt a kanyart nagyobb sebességgel bevenni, mint a motorkerékpárok, mert nem ketőt, hanem négy kerekük van. Ez jobb tapadást jelent, később csúsznak meg a kerekek. A vázszerkezet is más: a súlypont valamivel mélyebben van, mint egy motorkerékpár esetében. Ez azt jelenti, hogy nehezebben borul a jármű. A lényeg tehát annyi, hogy ugyanannak a kanyarnak nagyobb tempóval lehet nekifutni quadon ülve, mint motorkerékpáron. És minél nagyobb a kanyarsebesség, annál könnyebben válik végzetessé egy hiba: ha például egy kicsit megcsúszol, kis tempónál tudod korrigálni, nagy tempónál nem marad erre időd.
A differenciálmű egy olyan szerkezet, amely képes két féltengelyt különböző fordulatszámmal meghajtani. A meghajtott tengelyeken használják és azért van rá szükség, mert kanyarban a két kerék más sugarú íven gördül, az ívbelső kisebb utat tesz meg, mint az ívkülső. Ha viszont mereven össze vannak zárva, mint a quadokon, akkor azonos fordulatszámra kényszeríted őket, ennek következtében meg fognak csúszni, mert nem tudnak olyan fordulatszámmal forogni, mint amilyennel kellene nekik. Ha pedig mindenféleképpen megcsúsznak, egészen más technikával kell kanyarodni: gázzal és kuplunggal már akár a kanyar előtt meg kell csúsztatni, utána csúszásban kell tartani, irányítani kell a csúszást, hogy megfelelő szögben maradjon a jármű és a végén az egyenesben vissza kell hozni a járművet egyenesbe. Ez azért kell, hogy akkor és úgy csússzon a quad, mint szeretnéd, ne pedig a saját belátása szerint induljon el véletlenszerű időpontba és irányba. Ez jóval nehezebb, mint az "alászedem, oszt' bekanyarodok" technika, eltart egy ideig, mire megfelelő mértékben elsajátítja az ember.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
sztem egyáltalán nem veszélyes! én quadozok, crossozok ..szval
és ha ezt nézzük h veszélyes, ht élni is veszélyes!!
sztem simán meglehet tanulni, és ha odafigyelsz és nem mész mint állat akkor meg is maradsz =)
17/L
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
magas a súlypontja igy mikor kanyarodsz vele (difi nélkülivel) akkor olyanmintmikor a teherautóban mindenki balra dől jobbkanyarnál
itt is ez van csak itt nemfog meg semmi
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
10-19 16:26--vagyok !Ma hóhérakasztás volt,mert akkorát borultam eszetlenkedés közben mint a Állat!!Igaz hogy a Yamaha dt is odavág néha-de quaddal most borultam először !!
Megpörgettem néhányszor helyben és egy ottlévő gyökér megtámasztotta és azon átbukott!!Tanulságos volt!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!