Egy átvizsgálót csak akkor nem lát szívesen egy kereskedő, ha van rejtegetni való?
Nem mondom, hogy az első válaszolónak ne lenne igaza. De van alapja annak hogy egy kereskedő egyes autó átvizsgálókat kitiltja a saját telephelyéről.
Nagyon megváltozott a használtautó piac az elmúlt években. Elolvas a magánszemély néhány cikket az interneten, megnéz néhány videót, megvásárolja a rétegvastagság mérőt, viszi a tabletjét is, hogy a helyszínen tudjon a Carvertical vagy Jszp lekérdezéssel is esetleg alkudni. Úgy sétálnak be a telephelyekre a magánszemélyek, mintha jobban értenének a használtautókhoz, mint azok az autókereskedők, akik mögött évtizedes tapasztalat van.
Odamegy az autóhoz, elkezdi körbe mérni a rétegvastagság mérővel, talál néhány fényezett elemet és rögtön elkezdi szidni az autót, hogy ez totálkáros volt, a kereskedő átverte. Lekérdezi a rendszám vagy alvázszám alapján, megdöbben rajta hogy a jó állapotú 15 éves autónak eddig 7 tulajdonosa volt, a kereskedő ezt meg eltitkolta előle. Megnézi a kormányt amin van egy kis kopás (gyűrűs kéztől kevés kilométerrel is összejön), azonnal megvádolja kereskedőt hogy visszatekerte a kilométerórát. Ezekre a magánszemélyekre nem érdemes időt pazarolni, a legtöbb helyen azt aki előveszi a rétegvastagságmérőt annak megmutatja a kereskedő, hogy merre találja a kijáratot. Nem érdemes időt pazarolni rá úgyis mindenbe bele fog kötni a kis szakértő magánszemély aki azt hiszi, egy használtautó olyan állapotban lesz mint egy szalonautó.
A másik véglet az autó átvizsgáló cégek. Egyre gyakrabban találkozni velük, de sajnos ők is az előbb említett vevők megbízottjai legtöbbször. Azzal bízzák meg őket, hogy olyan használtautót találjanak, amire nem kell költeni vásárlás után 1 forintot se! Olyan hibát találnak a használtautón, hogy 1 éven belül cserélni kell a repedés mentes gumikat, mert régi a dot szám. Ezt a vevőnek elmondja, meghallja az összeget hogy mennyibe kerül 4 új gumi és nem veszi meg az autót, amin olajcsere, vezérléscsere is frissen volt elvégezve, rozsdamentes és jéghideg a klíma!
Ezután megértem azt hogy az autókereskedők ezeket az átvizsgálókat nem látják szívesen, esetleg kitiltják a telephelyükről. Nem az átvizsgálók a hülyék, hanem a vevők, akik szalonautó állapotot akarnak egy használtautótól.
Helyszíni átvizsgáló szerintem amúgy is butaság.
Én elvittem szervizbe azt a kocsit ami érdekelt, ott felemelték, szétszedték előttem meg a tulaj/kereskedő előtt.
Aztán olyan hibák derültek ki 7 éves kocsiknál...
Mondta és mutatta a szerelő, hogy ez mi, miért baj, mennyibe kerül javítani.
Kedvencem az a "végig márkaszervizben szervizelt magánhasználatú céges" skoda rapid volt amin 1 milliós javítási költséget számolt össze a szerelő(és nem olyan hibákat, hogy kell 4 új gumi), de a tulaj 50e forintot nem akart engedni.
Sokszor amúgy a nepper is meglepődik hogy miket találnak. 1-2 hibával tisztában vannak amit elsumákolnak, de volt bőven meglepetés is.
Végül amit megvettem kocsi, annak a mankókereke volt átcsavarva két önmetszővel, ez 5 hónap után derült ki.
Írtam az autós csoportba, hogy érdemes-e keresni a kereskedőt emiatt, mert így adta el nekem, de erre a posztra reagálva a kereskedő adott egy másikat (meg persze kiposztolta a hatalmas jótettét)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!