Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hybrid, plug in hybrid, lágy...

Hybrid, plug in hybrid, lágy hybrid?

Figyelt kérdés
Valaki letudná írni röviden/egyszerűen hogy ezek mit jelentek? Valamint előnyök hátrányok? Köszönöm!

2023. okt. 21. 19:41
 1/3 anonim ***** válasza:
80%

Hibrid (így is lehet írni, már meghonosodott annyira) az az autó, amiben két különböző alapelven működő erőforrás van. Jellemzően ez benzin- és elektromos motor szokott lenni, dízel hibridből kevés volt. Vagyis: a benzin-gázos Lada nem hibrid, a benzin-elektromos Prius igen.

A plug-in hibridek mind hibridek, megvan bennük a benzines és elektromos motor is. Az ilyen autók jellemzője az, hogy az akkumulátort, amiből a villanymotor az energiát nyeri, lehet kívülről tölteni. Vagyis miután hazaértél a munkából, rá tudod dugni otthon a töltőre, másnap feltöltött akkuval indulsz és többet tud elektromos üzemben megtenni az autó, mintha csak magának töltené az akkut fékezéskor.

A lágyhibrid olyan hajtáslánc, amiben a villanymotor kis teljesítményű, nem képes önmagában hajtani a motort. Fékezéskor tud energiát visszatermelni, gyorsításkor pedig rásegít a belsőégésű motorra, de olyanra nem képes az autó, hogy csak elektromos hajtással haladjon.

2023. okt. 21. 19:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:
51%

Hybrid: belsőégésű motor és elektromos hajtás egyaránt megtalálható benne. Az elektromos rendszer akkumulátorát a fékezéskor keletkező kinetikus energiával tölti.


Lágy/mild hybrid: ugyanaz mint a "sima" hibrid, de ezekben az akku sokkal kisebb, az elektromos hajtás sokkal kevesebbet tud, tehát sokkal inkább a belsőégésű motoré a főszerep.


Plug-in hybrid: olyan hibrid, aminél az akku töltését nem csak a kinetikus energia szolgáltatja, hanem külső áramforrásra is köthető (töltőállomás).

2023. okt. 21. 20:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 anonim ***** válasza:

MHEV (Mild): alapvetően belső égésű motoros autó. Kicsi akku, a gyenge villanymotor csak rásegít, tisztán elektromos működésre nem képes. Igazából egy fogyasztáscsökkentő trükk, én nem is nevezném hibridnek ezeket. A légkondihoz is járatni kell a belső égésű motort a legtöbb típusnál.


FHEV (Full-hybrid):

Közepes akku, ez már képes tisztán elektromosan működni, de csak kis sebességen és pár km-t, nem ez a funkciója. Tölteni nem lehet, csak tankolni kell. A benzinmotor tölti az akkut menet közben, így nagyon jó fogyasztást tud elérni.


PHEV (Plug-in): Nagy akku, teljesen feltöltve 50-100 km-t is elmehet tisztán elektromosan. Egyelőre zöld rendszámot is kaphat (ami remélhetőleg változni fog).

Tölthető hálózatról, így rövid távon az elektromos autókhoz hasonló alacsony költségekkel használható.

Sokan viszont egyáltalán nem töltik, így nem sok értelme van a nagy akkunak, csak felesleges holt teher.

2023. okt. 22. 10:54
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!