Átvert a szerelő?
Teljesen hülyeség a példád, amit felhoztál. Egyszerűen nem is értem a gondolatmenetedet.
Miben vígasztalna téged az, ha a számlán egy 15 ezer Ft-os tömítés szerepelne és 15 ezer Ft munkadíj?
Vagy jól gondolom és akkor meg azon hőbörögnél itt, hogy a szerelő 15 ezer Ft-ért sózta rád a 690 Ft-os tömítést, igaz?
Egyébként meg tessék, itt egy másik példa. Nem ég a mennyezeti lámpám. A villanyszerelő kicserélte a rossz kábelezést a mennyezetben véséssel. Az alkatrész (azaz anyag: védőcső és vezeték) kerültek 2 ezer Ft-ba. A vésésért, a bekötésért, és a javításért, 2 óra munkáért elkért 30 ezer Ft-ot.
Átvert a szerelő? Dehogy vert át. Munkaidőigényes munka volt.
Főtengely szimering cseréje nem olyan egyszerű mutatvány. A legegyszerűbb akkor a csere, ha láncos motorról van szó és az első (menet irány szerinti jobb oldali) szimering folyik. Ilyenkor a szimering a vezérlés külső oldalán van, le kell szedni a hosszbordás szíjat, a főtengely szíjtárcsáját és utána hozzá lehet férni, de egy óra munkadíjjal ekkor is lehet számolni simán, ami manapság átlag 15-20 ezer.
Ha szintén az első szimering folyik, de szíjas a vezérlés, akkor a komplett vezérlést szét kell hozzá bontani, mert a szimering a vezérműszíj kerék mögött van. Nem tudjuk milyen autó, de még a legegyszerűbb, legkönnyebb esetekben is számolni kell 2-3 órával simán. A te szimeringed árából kiindulva 99%, hogy e két opció közül valamelyik volt.
Ha meg a hátsó szimering a rossz, akkor minden esetben le kell szedni a váltót, kuplunglot, lendkereket, ott 1 napot rá lehet számolni, tehát egy százas a munkadíj minimum. Ráadásul például a Volkswageneknél, talán olyan 2008-2010 körüli évjárattól felfelé, célszerszám is szükséges a szimering felrakásához, mert a szimeringgel egyben van a főtengely jeladó gyűrűje és annak milliméter pontosan kell állni, különben rossz lesz a főtengely jel és nem fog beindulni az autó. Ha sok ilyet csinált már valaki és igazán gyakorlott benne, akkor mehet célszerszám nélkül is, de rizikós, 10-ből 9-szer nem lesz jó.
Egy a lényeg, csak azért, mert az alkatrész olcsó, az nem azt jelenti, hogy 10 perc és minimális erőfeszítés kicserélni is.
Mi ezzel a baj, vagy most mi a kérdés?
Miért következik az számodra egyértelműen, hogy ha egy alkatrész olcsó, akkor azt egyszerű pikk-pakk egy mozdulattal kicserélni? A szimering ezek szerint olcsó az autódhoz. Ennek inkább örülj! A cseréje viszont nem jár kevesebb munkával, bontással, mint egy drágább alkatrészé.
Amúgy elég olcsó ez a szerviz. Felénk egy olajcsere nem áll meg ennyiből. Ilyenekkel meg hogy folyik az olaj, általában nincs kedvük piszmogni. Macerás munka, nem hoz sok hasznot, de időigényes elpepecselni vele. Inkább valami mondva csinált okkal elhajtanak. Szóval én inkább össze tenném a két kezemet, hogy ilyen szervizt találtál.
Hagytad volna a retekbe, hadd folyjon. :D
Kuplungra nem fog rámenni, 35 éve még én is aggódtam.
"jóvanazúgy"
Na de tényleg.
"Hogy lehet ez, hogy a munkadíj majdnem 50x annyiba kerül, mint a beépített alkatrész?"
Úgy, hogy az óradíjat nem az alkatrész árához igazítják hanem az fix.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!