Nagyon átvert a szerelő. Mit tehetnék?
Tudni kell, hogy abszolút nem értek az autókhoz. Még a kereket sem tudom feltenni.
Elvittem egy szerelőhöz az autómat, most vittem hozzá először.
2004-es 1.4es G astráról van szó.
Nagyon barátságosnak, jófejnek tűnt. Tök jól elbeszélgettem vele, hamar kialakult a bizalom.
Nála hagytam, 4 napig volt nála. Közben többször hívott, hogy milyen problémákat talált.
A vége egy 290 ezres összeg lett. Nem adott számlákat, ezért lett ennyi. Azt mondta számlával sokkal több lenne.
Elmondta, hogy miket cserélt. Én meg voltam olyan naiv, hogy elhittem. Viszont egyik barátom felvilágosított, hogy olyan tételek szerepelnek, amik konkrétan nincsenek is az autómban.
Pl: Lendkereket cserélt állítása szerint az autómban. Viszont ismerősöm azt mondja, hogy nincs is ezekben az autókban kettestömegű lendkerék (azt sem tudom mi az)
Tudom, hogy hülye voltam, és tanutlam is belőle. De van valami módszer esetleg arra, hogy visszakapjan a pénzemet?
Lendkerék van benne, csak egytömegű, ami nem igazán tud tönkremenni.
Ez volt a tanulópénz, hogy hova nem szabad menni. Ha nem írtatok róla számlát, munkalapot, semmit, akkor simán letagadhatja, hogy most lát téged először.
Te még mindig jobban jártál. Én a napokban voltam szintén Astrával szervizben. A munkát el is végezték korrekt áron, csak épp olyan fa**ul tették fel a csápos emelőre, hogy behorpasztották a küszöböt. 14 éven és 300k km-en keresztül vigyáztam az autóra. Eddig teljesen gyári állapotú, sérülésmentes volt. Rozsda sehol nincs rajtam végig garázsban tartottam. Rendszeresen ápolom, waxolom, csillog-villog, mint az új. Eddig. Most vagy hagyom így és naponta bámulom a horpadt küszöböt, vagy vágni, hegeszteni kell, pont egy ilyen kényes részen és utána imádkozni, hogy a hegesztésnél, nem gyári toldásnál ne induljon meg a korrózió. Nem tudom melyik a rosszabb megoldás... Nagyon bosszant, mindez egy ******* szerviz miatt. Inkább fizettem volna máshol többet, ahol egy emelést el tudnak normálisan végezni.
Kérj tételes listát a beszerelt alkatrészekről és elvégzett munkákról. Kifizetted már? Ha nem, akkor mondd meg, hogy ki fogod kérni egy független szakértő véleményét. Vagy menj oda egy hozzáértő ismerősöddel, aki "finoman kikérdezi" ;) hogy mégis mi került ennyibe az autón.
Sajna én is belefutottam ilyen mocsadék szerelőbe: műszaki vizsgára vittem az autót ahhoz a szerelőhöz, akit nagyapám és nagybátyám ajánlott. Persze totális kezdőként azonnal azzal kezdtem, hogy megkérdeztem, mennyibe fog kerülni. Ha értettem volna hozzá valamennyire, már az gyanús lett volna, hogy még a vizsgadíjat se mondta meg, ami ugye fix, hanem csak hadovált, hogy ezt így előre nem lehet megmondani. Én hülye, meg mondtam, hogy max mennyi pénzem van az autóra. Persze hogy 3 nap múlva pontosan ennyibe lett a vége...
Megírod privibe, hogy melyik ez a szerelő?
Te az adócsalással átverted az államot, a szerelő pedig átvert téged. A bűnözők köre bezárult.
AKkor mi van, ha egy harmadik személy azt állítja, hogy a haverod téved? Akkor kinek fogsz hinni?
"Tök jól elbeszélgettem vele, hamar kialakult a bizalom".
Ezt már én itt irtam egyszer hogy egy szerelőnek nagyon jó ember ismerőnek kell lenni.
Mindíg tudja kivel hogy kell beszélni.
De nála akkor se alakult ki semmi bizalom, csak azt nézi mindegyik hogy neki hogy legyen jobb.
Ilyenkor kiderül, hogy egy márkaszerviz mégsem olyan drága. Számlát kapsz, tételesen felsorolva az utolsó csavar is, amit felhasználtak. A beépített alkatrészre van garancia, és mielőtt javítanak bármit, tételes árajánlatot adnak, írásban.
Jobb helyeken van rálátás a műhelyre az ügyfélváróból. Ja, hogy elsőre sok az a 8-10 ezer forintos rezsióradíj...
Azért leírhatnád, hogy miket cserélt, mert 290e Ft manapság nem túl nagy összeg egy komolyabb javításért.
Ha valóban lendkereket kellett cserélni, akkor az kuplungszettel együtt, akár 100-150e Ft-os tétel is lehetett.
Az egytömegű lendkerék is tönkre tud menni, elég hozzá szegecsekig koptatni a tárcsát vagy erősen csúsztatott kuplunggal annyira fölhevíteni, hogy elszíneződjön.
Ez sajnos ilyen, akkor észnél kell lenni amikor az ember ért a dologhoz.
Nekem váltó felőli főtengely szimeringet kell cserélnem, de mivel nincs aknám így kénytelen vagyok szerelőhöz vinni.
Jó párat megkérdeztem, valaki kicserélné 20-25e-ért de van aki 80e-et mondott, szóval mindig több helyen kell érdeklődni.
Mi volt a baj, miért vitted szerelőhöz?
Vagy csak úgy elvitted hogy amit talál hibát csinálja meg?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!