Miért írja a kézikönyv, hogy nem kell a szervóolajat ellenőrizni?
A 2-es válasz valóban igazán örvendetes, de senki nem kérdezte.
A témához: a szervoolajat elvileg nem éri hőterhelés, nem lép kapcsolatba idegen anyaggal. Nem kerül bele égéstermék. Ezért elvileg nem kell cserélni. A szintjét pedig azért nem kell normál esetben ellenőrizni, mert zárt rendszer, aminél feltételezzük, hogy nem folyik ki, nem párolog el. Ha minimum alatt van a szintje, ki kell deríteni, hogy hol szivárgott el az anyag és kijavítani. Ekkor természetesen érdemes feltölteni, vagy még jobb ha le is cseréled. Már csak azért is, mert a bolti kiszerelés mennyisége erre bővel alkalmas. Ha már 1 litert meg kell venni, ahhoz hogy fél decit rátölts, akkor inkább a rendszerben legyen a friss olaj, mint a polcon.
Nálam nem volt ilyen probléma, ennek ellenére 200.000 km után lecseréltem kíváncsiságból a szervoolajat. Ami kijött az gyakorlatilag fekete és szagtalan volt. A gyári szervoolaj meg zöld és inkább alkoholra emlékeztető szagú. Működésben egyébként nem vettem észre változást.
#1 "Ha nincs szervo olaj, attól még lehet menni az autóval, csak nehezebben fog forogni a kormány."
Na ez így hülyeség.
1. Ha szervóolaj nélkül használod az autót, nem csak annyi kár ér, hogy nehezebb lesz a kormány, hanem nagyon rövid időn belül beég a szivattyú is. Ha ezt nem tekintjük "kritikus" dolognak, akkor ennyi erővel a fagyállót sem kell ellenőrizni, hisz anélkül is lehet használni az autót, az meg hogy a motor közben felforr és tönkremegy, az nem kritikus, nemde?
2. A szervóval rendelkező, de nem működő szervós autót egyáltalán nem olyan vezetni, mint az eleve szervó nélküli autót. Százszor nehezebb. Szóval szervó nélkül használni a gyárilag szervós autót kiemelten balesetveszélyes.
Szerintem azért nem kell ellenőrizni, mert ha kevés, akkor úgyis kijelzi egy ikon a műszerfalon. Mivel ez a fény jellemzően nem sokat világít, így nem is nagyon mehet tönkre. Nyilván azért nem árt évente ránézni a tartályra. De különben azon is észrevennéd, hogy nehezebb forgatni a kormányt.
Nekem vagy 5 éve (az autó 10 éves kora körül) jelzett a műszerfalon. Megnéztem, és kicsivel a minimum alatt volt. Vettem olajat, utántöltöttem, és azóta is kb. ugyanott van a szint, nem fogy.
„Mivel ez a fény jellemzően nem sokat világít, „
Elvileg csak minde gyújtásráadáskor kellene, amikor a „lámpateszt“ fut.
Kérdés, hogy minden márkánál így van-e.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!