Ha ez van a kézikönyvben ti milyen olajviszkozitást választanátok?
Full szintetikus 5w30 a legjobb bele.
A 10w40ből legfeljebb félszintetikust kapsz.
#1 10w-40-ből nincs teljesen szintetikus, csak félszintetikus, az is jó?
#2 Itt azt írja 5w30 nem jó 30°C fölött és szokott lenni nálunk afölött, ezért azt nem merek.
#3 Öreganyámnak is vettem klímát, hiába idősebb a magyar lakossági légkondicionálás elterjedésénél...
Igazán csekély az árkülönbség, inkább a márkán spóroljon; Eneos helyett vegyen Mannolt, de az legyen egy szintetikus 5w30.
#4 Nem tudom, hogy ismered-e a SAE viszkozitás jelölési rendszerét. Nagy vonalakban: w előtti szám a hidegoldali viszkozitást (~sűrűséget) jelzi, minél kisebb a szám annál hamarabb lesz kenése a motorodnak, mert nem egy sűrű, méz állagú olajat kell apró olajozó furatokon keresztül préselnie.
A w utáni szám az üzemi (90-100°C) hőmérsékleten mért viszkozitást jelzi. Ebben nem szabad mást venni bele, mint a gyári előírás, mert ehhez vannak igazítva a csapágyhézagok, egyéb illesztések. Láthatod, hogy a 10w30 és az 5w30 között jelentős eltérés csak hidegen lesz.
Ha nem eszi az olajat és a kérdező a lehető legjobbat akarja beletenni akkor 5w30 kell bele, mert ezzel télen is jobban jár a motor.
Ha rám hallgatsz azt csinálsz amit akarsz, beleteheted a Mol Botondot is, hisz a könyve azt is megengedi. Érdemes haladni a korral /halkan jegyzem meg a gyárilag 5w30-al töltött autók is erősen karcolják már a 20 évet/.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!