Megéri egy új Niva?
Szabadidőautó/munkagép vásárlása miatt kezdtem el gondolkodni a Niván. Lényeg, hogy bírja a rossz minőségű utakat, legyen igénytelen, nulla elektronikával felszerelt kb., összkerekes, jól pakolható (5 ajtós), faék egyszerű szerkezet, könnyen és olcsón javítható.
Mi a véleményetek egy új/újabb Lada Niváról? Van bárkinek tapasztalata vele?
Szerintem az Orosz-Ukrán háború után is fentmaradnak majd az oroszország elleni gazdasági embargók.
Igy aki jelenleg Orosz autót akar venni az kb tüdőn lövi magát
Pl: Lada granta-hoz ma gyakorlatilag semmijen alkatrészt nem lehet kapni, egyik vén komcsi kollégámnak ilyen autója van, és bizony szopában van:D
Ne vegyél ladát szerintem, amugy se aza kifinomult gépezet(nagy szar az egész)
Először is a Lada Granta egy hulladék. A régi és az "új" Nivák nem egy lapra tartoznak vele. Egy ~70-es évektől szinte változatlanul gyártott terepjárásra kitalált autóról és egy részben Renault lehullott alkatrészekből összetákolt alsókategóriás válságautóról beszélünk, amit 2011-től lehet kapni. A régi Nivák karbisak voltak 1.5-1.6 motorral, az újabbak először központi injektorosak, később hengerenkéntivel készültek az 1.7-es motorral. Én 2 éve hajtok Nivát, amit először az építkezés miatt vettem (kellett egy vonóhorgos összkerekes olcsó autó a derékig sáros útra ami felhúzza az utánfutót még télen is a dombon, amibe beülhetek a sáros cipőbe és nem kapok agyvérzést ha egy cementes zsákot be kell dobni az ülésre..) Aztán mivel egyébként is sokszor jó lett volna egy terepjáró az erdőbe, földjeinkre kijáráshoz így ő lett a mindenes. 2 év alatt 25.000 km-t tettem bele, most 130.000 van benne. 1999'es központi injektoros. Alkatrészek: TÚL SOK FÉLE VAN! Nem tudod eldönteni melyik a jó minőségű, mert van silány ukrán, silány orosz, csúcs ukrán, gyári orosz, közepes kínai, 1-2 dologból még magyar kisipari cucc is van... próba szerencse. Én egy közepesen rossz állapotú autót vettem, természetesen érvényes papírokkal. Eddig amit cseréltem 2 év alatt: középső kipufogó dob, önindító és az összes gömbcsukló műszaki előtt, egy ablakmosó tartály (utóbbit nekem sikerült eltörnöm akksi csere közbe..kicsúszott..hoppá, meg 3-4 izzó. -15 és +40 fokban is gyönyörűen indul, jön-megy-megáll. Nem bohóckodok vele terepen, fogalmam sincs hol vannak az autó határai, nem azért van. Azt tudom, hogy ahol én úgy gondoltam el fog akadni, utólag bebizonyította, hogy ez neki még csak nem is megerőltető. Őszinte leszek, nem gondoltam volna, de megszerettem. Szerelni jó, mert emelni se kell, csal aláfekszel ha olyasmi dolgod van....nincs szétküldve elektronikával..egyszerű..és sok dolog a régi ladákból passzol bele egy az egybe (tehát bontóból gombokért vehetsz) - pl. ablaktekerő, kartámasz, kilincs, ablakmosótartály, fényszóró etc. Az alkatrészekből még a drága is filléres egy nyugati autóhoz képest (van a családban egy L200-as Mitsubishi, a terepváltó lánccsörgése többe került kb mint a Lada...). Egy dolgot kell tudomásul venni: nem finom autó...hangos, zörög, rázkódik és nem kislányoknak való a kormánya egy városi parkolásnál szervó nélkül...
Egyebek iránt valaki azt írta olcsó és túl akarnak adni rajta... Nézett már árakat HaHu-n vagy Marketplacen? érvényes műszakival szerintem 7-800.000 alatt NINCS és az még mindig a rojtosra rohadt kutyaól...egy normálisabb darab 1,5M-tól felfelé.......
Persze, hogy keveset látni. Sokáig szünetelt az eladás egész Európában, aztán pár évre újraindult, majd újra kivonult a forgalmazás az EU normák miatt. 2015-2020 ig, több, mint 4000 Nivát adtak el itthon :)
A Jimny nagyon kicsi, csomagtartó nulla - 2 felnőtt előre, hátra maximum 2 gyerek - keveset vontathat és nincs gyárilag benne difizár csak összkerék és felező. Néztem, de elengedtem. A Vitara nem terepjáró, inkább horgászautó- gyenge terepszögek, alacsony has - néztem, elengedtem. Köztudottan az új Nivák semmiben sem különböznek a régiektől, leszámítva, hogy lehet bele elektromos ablakot kérni, meg szervót. Nem a legjobb konstrukció? Kinek mi a jó? Én egy olyan autót szeretek használni, amibe beülök, dolgozik, ha kell rönköt vontat vagy kiközelít utánfutóval, lehet pakolni bele és nem ijed meg a térdig érő sártól. Nem kapok sírógörcsöt ha egy leeső faág ráhuppanik a tetőre. Elektromos ablak nem kell, klíma nem kell, abs, esp, asr nem kell, szervó nem kell. Biztonság? Töréstesztre gondolsz? 1971-ben nem az volt az elsődleges szempont, hogy a gyalogos pici buksija rásimuljon a puha motorháztetőre és boldog legyen. Kisebb ütközéseknél a merev kasztni hasznos - nagyobbnál az ütközési energia elnyelése nulla - tehát leszakad a fejem is. Mi a valószínűbb? Lakott terület és 50 km-es körzetében egy nagy sebességű karambol, vagy az erdőben és a szántón egy koccanás? :) Autópályára nem megyek vele. Ez egy munkagép - nem egy hobbiSuv. Arra ott a családi Skoda KodiaQ. Lehet vele a füves réten menni piknikezni, mint a reklámban... De olyan tehetetlen egy disznó a tömege miatt, mint a fene.. :) :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!