Váltó felett van egy főtengely szimering ahonnan kicsit szivárog az olaj, és a vàltóház tetején van lyuk ahova elvileg pont belecsöpög, emiatt csúszhat a kuplungom?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Azért annyira nem hülyék a tervezők... vagyis régen nem voltak azok na. Manapság inkább nem enjünk bele.
Lényeg: Általában ilyenkor kiképeznek egy "menekülési útvonalat" az olajnak, hogy ne tudjon rámenni a kuplungtárcsára.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Sajnos a váltó oldalán olaj cseppek vannak, ha fentről nem is de oldalról biztosan beszivárog valahogyan.
Tudom oldalról sem kellene, de nekem sajna az oldalán nincs fent a lendkerék takaró lemez.
Bár úgy tudom legtöbb autónak ez fent sincs mégsem okozott problémát, nekem sem volt vele semmi több mint 1 évig.
Aztán kitudja, lehet a kuplungom szarakodik már….. 😔
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ha leirnad melyik auto milyen motorral, milyen valtoval, lehet hogy atlatnank a szitut. En konkretan nem is ertem mit irsz. A fotengely szimering nem a valto folott van, hanem a valtohaz felol fersz hozza, ha leveszed a valtot. A lendkerekhez szinten, szabad szemmel nem is latod. Nem tudom milyen lendkerek takarora gondolsz, de nyilvan nem ismerek minden tipust.
Ha a kuplung szarakodik az lehet gond.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
A klasszikus Mini (Mr. Bean féle) kivételével nem tudok olyan autóról ahol a blokk és a váltó egymás alatt helyezkedik el.
Szóval kíváncsi lennék melyik az a konstrukció, ahol a főtengely és a nyelestengely nincs egy vonalban?
#5 rosszul írtam. Igen, váltóház felől férni hozzá, de csak úgy esélyes ha előtte a váltót leszedjük..
Na de onnan nem szivároghat bele?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ha normálisan leírod mire vagy kíváncsi, és az autó tipusát is megosztod velünk, talán még értelmes választ is kaphatsz.
Ezek hiányában, egy ostoba trollnak tűnsz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!