Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mennyit nyomsz a gumiba?

Mennyit nyomsz a gumiba?

Figyelt kérdés
2023. okt. 9. 16:09
A kérdező szavazást indított:
Amennyi a könnyben elő van írva. Aztán ha lecsökkent a nyomás, majd pótolom.
Kicsivel többet, mint ami elő van írva. Hogy ha elveszik pár tized, még akkor is meglegyen az előírt.
12 szavazat
1 2
 1/17 A kérdező kommentje:

Ugye, az idő egy részében (ha nem új a felni, akkor nagyobb részében) nem annyi van a gumiban, mint az előírás. Hanem első esetben kevesebb, második esetben több.

Melyiket részesíted előnyben?

2023. okt. 9. 16:11
 2/17 Koaxk Ábel ***** válasza:
100%

Általában több adat van megadva gyárinak is, egyrészt felni mérettől függően is, másrészt az utasok, csomagok számától függően is szokott egy mérvadó adat lenni.


Én azt veszem alapul ami a leggyakoribb használatra jellemző az én esetemben és pont annyira fújom!

2023. okt. 9. 17:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/17 anonim ***** válasza:
60%

Hát kezdjük ott, hogy normál esetben nem veszik el belőle semmi, innentől pedig a kérdés és a lehetséges válaszok értelmetlenek.


Ha nálad ereszt, akkor azt meg kell szüntetni, nem a túlfújás a megoldás.

2023. okt. 9. 17:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/17 anonim ***** válasza:

Azt, ami bele van írva az autóba. Motorkerékpáromon is, bár ott ahogy melegedik az időjárás, néha rámérek és korrigálok, de nem érdekel, hogy utassal-totál terheléssel mondanak hideg guminyomást, nem vagyok versenyző, nincs a véremben, hidegen felfújom annyira, amennyit írnak, és elvagyok vele. És úgy tudom szakértőktől, hogy ha a biztonság az első, akkor pont így kell, ide-oda módosítani versenypályán, szerpentinen sebességmaximalizáláshoz stb. szoktak, de ha megbízhatóan jól kezelhető járművet akar az ember, akkor a gyári ajánlás a mérvadó.


Kérdező, elég nagy baj, ha random változik a nyomás. Az oké, hogy ha tavasszal felfújod, az nyáron több lesz hideg guminál is. Ha akkor eresztesz, az ősszel kevés lesz, ilyen ez a fizika. De ha 1-2 havonta meg hosszabb utak előtt gyárira fújod, akkor bajod nem lehet. Ha 1-2 hét alatt változik a nyomás és nem lett kint 10-ből 35 fok, akkor a gumiddal van a baj.

2023. okt. 9. 18:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/17 anonim ***** válasza:
70%

#3 A levegő odabenntről nemcsak azért távozhat kifelé mert rossz és ereszt, hanem a levegő átdiffundál a gumi anyagán keresztül. Ez természetes jelenség.

Ha nem így lenne, akkor egyszer amikor felrakták a gumikat és felfújták, soha többet nem kéne vele foglalkozni, és guminyomást se kéne mérni...

2023. okt. 9. 20:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/17 anonim ***** válasza:

Egyébiránt meg a gyári értékre kell fújni, ez az előirás, időnként ellenőrizni és pótolni a levegőhiányt. Ha idővel csökken mondjuk 10%-ot,abból még nincs tragédia...

Túlfújni azért sem érdemes, mert jobban leköveti a gumiabroncs felülete az út egyenetlenségeit, sérülékenyebb ilyenkor a gumi futófelülete, de ugyanakkor a lengőterhelés is fokozottabb; merevebb a rendszer, jobban pattognak a kerekek, a lengéscsillapítás, a rugózás és az egész futómű nagyobb lengőterhelést kap. Végül pedig a túlfújással kismértékben romlanak a tapadási paraméterek, és a gumiabroncs futófelülete egyenetlenebbül kopik.

2023. okt. 9. 20:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/17 anonim ***** válasza:
0%
#5 "soha többet nem kéne vele foglalkozni" jaj istenem, mondd, hogy neked nincs meg a nyolc általános!
2023. okt. 9. 23:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/17 A kérdező kommentje:

Én már vezettem 4 saját/családi autót, meg vagy 15 cégest (ebből 6-ot 0 km-ről indulva), de még nem volt olyan, ami nem eresztette a levegőt. Nem is értem, hogy lehet ilyet írni, hogy nem veszíthet nyomást.

Erről nem tudtam, hogy a levegő átdiffundál a gumin. De rákerestem, és tényleg egy csomó cikk szól erről. Meg hogy az oxigénmolekula kisebb, mint a nitrogén, ezért találták ki, hogy tiszta nitrogénnel fújják fel az abroncsot, mert az a mérete miatt nehezebben megy át a gumin.

6

Igen, a túlfújt gumi egyenetlenebbül kopik, meg rosszabbul tapad, de ez érvényes a túl lapos gumira is. A következő felfújás előtt, ugye.

Amúgy én is az előírtra fújom, és utána meg némileg lapos keréken járok, de hát kényelmi szempontból ez az előnyösebb.

2023. okt. 10. 07:32
 9/17 anonim ***** válasza:
0%
#8 Az a diffúzió nem olyan mértékű, hogy észrevedd. Tudod, mitől megy ki a levegő a gumiból? Attól, hogy folyton méregeted. Ne csodálkozz, hogy kimegy belőle pár tized, ha kétnaponta ráteszed a guminyomásmérőt.
2023. okt. 10. 10:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/17 anonim ***** válasza:
100%
#9 Már hogyne lehetne észrevenni?! Nincs az a gumianyag (pontosabban igen ritka, és mindenféle vegyészeti hókuszpókusz kell hozzá...) amin nem diffundál át a levegő. Ez valamennyi gumiipari termék sajátságos jellemzője, fizikai törvényszerűsége. Még a legkülönbözőbb szigetelőanyagoknál is fennál a diffúzió jelensége, még akkor is ha az átlagember 99%-a erről nem tud.
2023. okt. 10. 10:29
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!