Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi a francot kenjek a tömítése...

Mi a francot kenjek a tömítésekre?

Figyelt kérdés

Most kezdtem el autószerelőként dolgozni, de nem tiszta...

Van rézspray (pl. fék csúszkákra?), van sima zsír, van szilikon zsír, meg paszta


2023. okt. 3. 21:34
 1/6 anonim ***** válasza:
Tömítésre miért kellene bármit is kenni?
2023. okt. 3. 22:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
Ha csepeb az olaj valahonnan, akkor fbs-t.
2023. okt. 3. 22:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
Ha ereszt, akkor kell.
2023. okt. 3. 22:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
A tomites melle (pl.: hengerfejtomites) sokan szoktak hasznalni tomitopasztat. Csak azt gyakorolni kell felerakni. Mennyit nyomj h kitoltse a teret, furatokba ne menjen bele.
2023. okt. 4. 07:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:

Rézpaszta: felni és féktárcsa, féktárcsa és kerékagy közé vékonyan. Féltengely és kerékagy közé is mehet vékonyan. Lengéscsillapítót a csonkállványhoz rögzítő csavar nem menetes részére, illetve a csonkállvány és lengéscsillapító is közé, vékonyan. Kormánygömbfej és csonkállvány, talpas gömbfej és csonkállvány közé is. Lambda szonda menetes részére is mehet egy pici, bár új alkatrészeken gyárilag rajta van, annyi pont elég. Sokan a kerékcsavar vagy kerékanya palástjára is raknak, hogy könnyebb legyen oldani a kerékcsavar kötést. Oda nem kell, ha névleges nyomatékkal van meghúzva és nem gyógyul bele a felni anyagába a csavar palástja, akkor semmi értelme, sőt. Inkább legyen száraz, zsírmentes mind a palást mind a menetes rész. A névleges meghúzási nyomatékok is száraz menetre vannak megadva.


Grafitos zsír: olyan kenést igénylő helyekre, ami nagy hőterhelésnek van kitéve, de egyébként a legtöbb olyan helyre jó, ahova zsírt használnak. Arra érdemes figyelni, hogy hidegen a kenőképessége rosszabb, mint a zsírnak.


Zsír: olyan kenést igénylő helyekre, ahol nincs nagy hőingás és már hidegen is kell kenés. Pl. kormánymű fogasléc, toronycsapágy, kerékcsapágy, gömbfejek, egyéb csapágyak, féltengely csuklók. Bár a legtöbb új alkatrészben szintén benne van gyárilag a megfelelő mennyiség.


Szilikon zsír: én ablakemelő csúszkára és féknyereg megvezető csúszkához szoktam használni, az utóbbihoz speciális a célra gyártott szilikon zsírt. Egyébként gumi alkatrészek, kédergumi ápolására is kiváló, spray formában.


A fékbetét csúszkára pedig én nem szoktam semmit sem kenni, mert hamarabb összeszedi a koszt, féport és előbb megszorul. Ha fémtisztára fel van csiszolva, tökéletes. Én még a gyári festéket is le szoktam csiszolni a fékbetét sarkairól mielőtt berakom, előbb utóbb úgy is felpattog, lemálik ami megint szorulást okozhat.

2023. okt. 4. 08:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 A kérdező kommentje:
Koszonom 5s ezt az ertheto valaszt... nem ertem miert nem tudjak igy elmagyarazni nekem melóhelyen a dolgokat amit nem tudok friss pályakezdőként
2023. okt. 4. 23:29

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!