Autóvásárlás: Ha évente csak 10-15 ezer km-t fogok menni az autóval akkor van értelme annyira nézegetni mennyit futott?
Jövőre szeretnék autót venni, a keretem előreláthatólag max. 1 millió lesz, ebben az árkategóriában bőven vannak 300-400 ezres (vagy még nagyobb) futással rendelkező autók, amitől sokan elriadnak, de én évi 10-15 ezer km-t vezetek, azt is javarészt városon kívül.
Ennek tudatában tényleg kell aggódni azon mennyit futott, vagy inkább a pillanatnyi állapot ami jobban számít?
Olyat is hallottam már, hogy néha még jobb is ha sokat futott, mert akkor már valószínűleg a komolyabb meghibásodásokon és költségeket túl van, bár nem tudom ez mennyire hülyeség. :D
Remélem lehet érteni mit akarok kinyögni.
"ebben az árkategóriában bőven vannak 300-400 ezres (vagy még nagyobb) futással rendelkező autók, amitől sokan elriadnak, de én évi 10-15 ezer km-t vezetek, azt is javarészt városon kívül."
Elvileg jó lenne a koncepció, hogy a korábbi tulajok rövid idő alatt sok km-t raknak bele az autóba, az új meg sokáig használja évi kevés km-rel.
De a gyakorlatban az a gond, hogy ha nem egy presztizsautóról van szó, akkor az első tulaj többnyire akkor fogja eladni, ha már olyan gondok vannak vele, amivel nem tud megbírkózni. Egy motor állapotát pedig sokkal nehezebb felmérni, mint mondjuk a rozsdásodó karosszériáét.
A vételkor elvileg lehetne kompressziót vagy veszteséget mérni, de pl. olajfogyasztást már nem. Csak kipufogógáz összetételt, de a katalizátor elfedheti a valóságot.
Szóval nehéz ügy egy tűrhető állapotú autót kifogni. De ugyanez igaz az óra szerint kevesebbet futott példányokra is, ha szóba jön a visszatekerés.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!