Autóvásárlás: Ha évente csak 10-15 ezer km-t fogok menni az autóval akkor van értelme annyira nézegetni mennyit futott?
Jövőre szeretnék autót venni, a keretem előreláthatólag max. 1 millió lesz, ebben az árkategóriában bőven vannak 300-400 ezres (vagy még nagyobb) futással rendelkező autók, amitől sokan elriadnak, de én évi 10-15 ezer km-t vezetek, azt is javarészt városon kívül.
Ennek tudatában tényleg kell aggódni azon mennyit futott, vagy inkább a pillanatnyi állapot ami jobban számít?
Olyat is hallottam már, hogy néha még jobb is ha sokat futott, mert akkor már valószínűleg a komolyabb meghibásodásokon és költségeket túl van, bár nem tudom ez mennyire hülyeség. :D
Remélem lehet érteni mit akarok kinyögni.
"azt is javarészt városon kívül"
Tehát az országúton/autópályán akarsz lerohadni?
"Ennek tudatában tényleg kell aggódni azon mennyit futott"
Teljesen független attól, hogy mikor, hol és mennyit akarsz menni. Vagy azt hiszed hogy egy rommá kopott motor magától megjavul, ha te csak városon kívül évi 10-15 ezer kilométert használod? Mert ez valami mágikus szám, vagy mi? Ami szar, az szar.
"valószínűleg a komolyabb meghibásodásokon és költségeket túl van, bár nem tudom ez mennyire hülyeség"
Nyilván előfordulhat, de ezt mindig kivétel nélkül nagybetűkkel beleírják a leírás első sorába, vagy akár a hirdetés címébe is, mert nagyon nagy értéke van. Ha ez nincs kiírva, akkor az egy szétkopott szar.
Az igazság az, hogy az elmúlt 20-25 évben nem gyártottak olyan motort, ami megbízhatóan akár csak 300 ezret el tud menni, főleg nem 400-at. Még akkor sem, ha tökéletesen bántak velük végig. Persze ez nem azt jelenti, hogy lehetetlen ennyi kilométert elfutni velük és azt sem jelenti, hogy ezen a ponton törvényszerűen tönkre is mennek. Ez csak azt jelenti, hogy még ha el is jutottak ekkora futásteljesítményig, az a motor már akkor is romos állapotban van. Kivétel nélkül mindegyik. Most hiába indítod be, próbálod ki és mondod, hogy teljesen jól teszi a dolgát, ekkora futásteljesítménnyel a háta mögött minden egyes megtett kilométer csodának számít.
Tudod van az a mondás, hogy "állapotot veszünk, nem kilométert". Van benne igazság, jó a gondolat amire épül, de igazából egy hatalmas marhaság és csak az idióták mondanak ilyet, akik soha nem láttak még autót közelről és interneten osztják az észt. Mindennek van egy tervezett élettartama. Amíg azon az élettartamon belül van, addig 99%, hogy nem lesz vele semmi komolyabb probléma (feltéve, hogy megfelelően volt használva és karbantartva). Amint átlépi a határt, onnantól már nem számít semmi. Nem számít hogy tartották, nem számít hogy használták, egy ennyit futó autóból nem létezik jó állapot, szóval a mondás hülyeség, mert állapot = futásteljesítmény. Futásteljesítmény magas = állapot szar. Most nyilván le lehetne állni vitatkozni, hogy "na de nem mindegy hogy mennyire szar", de mindegy. A szar az szar.
Egy autopalyan hasznalt 300 000 km-es lehet jobb allapotban van, mint egy varosban gyilkolt 70 000 km-es, granny altal hasznalt gep.
A 10-15e km, az eleg jelentos felhasznalas, evente 2db olajcsere is elofordul.
1M keret mellett, ilyen arkategoriaban nagy esellyel tekert az auto. 300e-400e km annyit jelent, hogy nem tekertek vissza.
Itt fokozottan igaz, hogy allapotot veszunk.
Boven lehet venni 1M-ert olyan autot, ami evi 10-15e km-et elvisz, bizonyos ertelemben jobb is erre egy hasznalt.
#4 Pedig de, pontosan ez igaz. Az nem igaz, hogy mindegyik motor full halott szar 300 ezer után, de amelyik el is megy addig, az már a halálán van.
Ez olyan, hogy egy 70 éves ember is öreg, az is a "halálán van". Ettől még lehet full egészséges és simán élhet még 30 évet, ami elég sok, de erre a nagy számok törvénye alapján nagyon kicsi az esély. Ha látsz egy 70 éves embert, nem arra fogsz gondolni, hogy még 30 évig élni fog, hanem hogy bármelyik napja az utolsó lehet. Ez az autóknál sincs másképpen. Egy 300-at futott autó lehet elmegy még 100-at, de értelmes ember nem fog arra számítani, hogy ez tényleg így lesz. Értelmes ember felfogja és megérti, hogy ott már minden egyes kilométer csak ajándék és bármelyik pillanatban feladhatja.
Ez nagyban függ a konstrukciótól, a használattól és a karbantartástól. Ez ugyan úgy igaz az emberekre is.
Nézd meg ezeket a hondákat és okulj....
https://www.youtube.com/watch?v=zyejT4VPzlE&t=5
Egy ilyen motor meddig elmenne ha vigyáznak rá, itt igazából a kasztnira kell figyelni...
https://www.youtube.com/watch?v=fZk4ljfgKHw&t=367s
Vagy ez az új audi szépen teljesített, mert vigyáztak rá.
Talán a kétezres évek közepéig.. utána megindult a hanyatlás teljesen. Szerencsére én egy japán motoros 2004-es almerat hajtok 330ezerrel és napi használatban van. Szerelő azt mondta, hogy a kasztni hamarabb fogja megadni magát mint a motor. Csináltatnom kellett volna egy utólagos alváz védelmet...már mind1. Viszont van egy vele korú fabia-is azt már gyűrűzni kellett, folyamatosan ég a check engine és már a kormányművel is baj van.
Ezek ilyen utolsó mentsvárak...
https://www.youtube.com/watch?v=lLwnoBWIJBo
Ezek pedig tények
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!